Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa special restauratie 1978


Pietjah

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Ondertussen zijn alle kabels aangesloten, maar ik kan niet testrijden aangezien de Vespa niet aan blijft.

Hij start zeer moeilijk, en eens hij draait moet ik volle gas blijven geven, anders valt hij stil.

Ik heb de luchtvijs dichtgedraaid en anderhalve toer terug, wat kan ik nog meer doen?

Groeten, Pieter.

Link naar reactie

Als hij alleen blijft draaien als je volle gas geeft lijkt het me dat je anders te weinig benzine krijgt, dus ofwel stationaire sproeier verstopt of het leidingske. Je kan proberen om je carbu eens goed uit te blazen met perslucht en zien of het betert.

100% zekerheid heb je alleen als je er een nieuwe of andere "goede" op steekt.

Als de visplatinés "slecht zouden zijn zou je geen ontsteking krijgen en met teveel compressieverlies aan de segmenten van de cilinder zou je hem niet gestart krijgen denk ik.

Groetjes, nero.

ps: al geprobeerd met de luchtrelvijs 2.5 toeren uit te draaien?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ondertussen zit ik zo ver:

IMG_9439.jpg

IMG_9444.jpg

IMG_9442.jpg

IMG_9440.jpg

Maar;

hij schiet pas aan na vele malen kicken, en hij valt daarna weer direct stil.

Ik zoek iemand die mij een handje zou willen helpen (10 of 11 oktober) met aansluiting van de vitessekabels en stationair laten draaien van de motor.

Iemand die het zou zien zitten om mij te komen helpen, graag een PM.

groetjes, Pieter

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ondertussen weer wat verder, nog even doorbijten en is in eindfase.

Logo's, naftkraan en dergelijke gemonteerd, nog enkel de elektriciteit, en volgende problemen van de baan helpen:

- Vespa start zo goed als direct, maar ondermiddelijk gaat hij in hoge toeren (gaskabel blijft nergens hangen) als ik de ralanti vijs wat meer uitdraai valt hij direct stil. Wat kan dit zijn?

Had een probleem met de koppeling, denk dat dit ondertussen in orde is (aangezien de hendel strak staat en alles vlot beweegt) maar kan dit niet testen aangezien de motor steeds in hoge toeren gaat.

Weet iemand raad??

Deadline is einde herfstvakantie.

Groeten,

Pieter

Link naar reactie

Bij een restauratie, altijd met het motorblok beginnen. Dan de andere bewegende delen en alles droog samenbouwen, is nog steeds de beste manier! Geloof me: “chrome don't bring your home”. Bovendien begrijp ik niet dat je zo een prachtige Speciaal in de nieuwe lak hebt gezet, enfin succes en de groeten, Jeanke.

Link naar reactie

Bedankt,

Inderdaad, in het vervolg best eerst de motor, dan de rest. Uit uw fouten leer je, zeker? ;)

Het jammere was dat de special reeds overspoten was op sommige plekken met een spuitbus in een blauwe kleur die er niet op leek, dit was het jammere, anders was deze misschien gewoon o-lack gebleven. Maar vind het resultaat toch nog steeds zeer mooi.

Groeten, Pieter

Link naar reactie

Let the game begin - optimistisch na school het blok terug van onder de special gehaald, maar al direct wat vragen.

- Hoe begin ik hier nu aan? Olie aflaten, cilinder demonteren,remtrommel...? Of hoe ga ik te werk?

- Kan je een bloot metaal laten chromeren? Ik zou graag de banaan uitlaat laten chromeren ipv hem zwart te laten.

- mag je met de hogedrukreiniger zo maar op het blok spuiten (voor aarde er af te spuiten)? Of moet ik hier opletten?

DSC_1778.jpg

DSC_1780.jpg

DSC_1783.jpg

Bedankt,

Pieter

Link naar reactie

Hallo,

Een oude uitlaat laten chromeren lijkt me geen goed idee...beter een nieuwe aanschaffen..

Uw motorblok zou ik zeker niet met een klassieke hogedrukspuit te lijf gaan...beter helemaal demonteren en met borstels en veel geduld ontvetten...

succes, bardi

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...