cee Geplaatst: 14 augustus 2011 Delen Geplaatst: 14 augustus 2011 Wat is eigenlijk de bedoeling van die plakband onderaan vloerrails en claxon? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 14 augustus 2011 Delen Geplaatst: 14 augustus 2011 ik vermoed voor het geval ge "uitschuift" bij het vastdraaien van de schroefjes, om de lak te beschermen? Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 15 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 15 augustus 2011 @David v: Het stuur heb ik via dit forum 2dehands gekocht. @Cee: zoals Sindo zegt, om te voorkomen dat ik de lak schend bij het vastdraaien van de schroefjes Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 20 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2011 Vandaag heeft de Vespa voor 't eerste na 5 jaar terug gedraaid. Ben weer content Morgen hopelijk de rest van de kabels en elektriciteit aansluiten. Heb het leer van het zadel binnen gestoken bij de schoenmaker, die het weer helemaal gaat herstellen. Groetjes, Pieter Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2011 Ondertussen zijn alle kabels aangesloten, maar ik kan niet testrijden aangezien de Vespa niet aan blijft. Hij start zeer moeilijk, en eens hij draait moet ik volle gas blijven geven, anders valt hij stil. Ik heb de luchtvijs dichtgedraaid en anderhalve toer terug, wat kan ik nog meer doen? Groeten, Pieter. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 29 augustus 2011 Delen Geplaatst: 29 augustus 2011 Hebde iets aan u motor gedaan? Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2011 Neen, carburatie uitgekuist, nieuwe hoogspanningsbobijn, bougie en bougiekop groetjes Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 29 augustus 2011 Delen Geplaatst: 29 augustus 2011 there you got the answer Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 augustus 2011 Delen Geplaatst: 29 augustus 2011 Ik heb de luchtvijs dichtgedraaid en anderhalve toer terug, wat kan ik nog meer doen? Deze nog een toerken meer uitvijzen? Smallframe carbu's zijn niet gemakkelijk te reinigen, misschien overwegen om een nieuwe aan te kopen? Groetjes, nero. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2011 @ Nero, hoe kan ik weten dat het zeker aan de carbu ligt? Arti- bella heeft me aangeraden de visplatines en de cilinder te veranderen. Misschien lukt het hierna beter... groetjes, Pieter Link naar reactie
cee Geplaatst: 29 augustus 2011 Delen Geplaatst: 29 augustus 2011 betwijfel dat het aan de carburatie ligt, volgens mij ligt het probleem bij het blok zelf Link naar reactie
cee Geplaatst: 29 augustus 2011 Delen Geplaatst: 29 augustus 2011 betwijfel dat het aan de carburatie ligt, volgens mij ligt het probleem bij het blok zelf Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 augustus 2011 Delen Geplaatst: 29 augustus 2011 Als hij alleen blijft draaien als je volle gas geeft lijkt het me dat je anders te weinig benzine krijgt, dus ofwel stationaire sproeier verstopt of het leidingske. Je kan proberen om je carbu eens goed uit te blazen met perslucht en zien of het betert. 100% zekerheid heb je alleen als je er een nieuwe of andere "goede" op steekt. Als de visplatinés "slecht zouden zijn zou je geen ontsteking krijgen en met teveel compressieverlies aan de segmenten van de cilinder zou je hem niet gestart krijgen denk ik. Groetjes, nero. ps: al geprobeerd met de luchtrelvijs 2.5 toeren uit te draaien? Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2011 Carbu is helemaal uitgekuist, en met de luchtvijs 2,5 uit gedraait start hij ook niet. Misschien een draadje van de elektriek die ergens tegen de massa ligt? groetjes, Pieter Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 29 augustus 2011 Delen Geplaatst: 29 augustus 2011 @nero ik zei nieuwe cilinder zodat hij 55 zou halen en zekerheid heeft, vis platines kunnen wel volgens mij. Mijne 50 in den tijd starte ook slecht doordat de vis platines niet altijd opengingen Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 2 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2011 Ondertussen zit ik zo ver: Maar; hij schiet pas aan na vele malen kicken, en hij valt daarna weer direct stil. Ik zoek iemand die mij een handje zou willen helpen (10 of 11 oktober) met aansluiting van de vitessekabels en stationair laten draaien van de motor. Iemand die het zou zien zitten om mij te komen helpen, graag een PM. groetjes, Pieter Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2011 Ondertussen weer wat verder, nog even doorbijten en is in eindfase. Logo's, naftkraan en dergelijke gemonteerd, nog enkel de elektriciteit, en volgende problemen van de baan helpen: - Vespa start zo goed als direct, maar ondermiddelijk gaat hij in hoge toeren (gaskabel blijft nergens hangen) als ik de ralanti vijs wat meer uitdraai valt hij direct stil. Wat kan dit zijn? Had een probleem met de koppeling, denk dat dit ondertussen in orde is (aangezien de hendel strak staat en alles vlot beweegt) maar kan dit niet testen aangezien de motor steeds in hoge toeren gaat. Weet iemand raad?? Deadline is einde herfstvakantie. Groeten, Pieter Link naar reactie
fajes Geplaatst: 24 oktober 2011 Delen Geplaatst: 24 oktober 2011 een motorrevisie dringt zich op menneke... Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 24 oktober 2011 Delen Geplaatst: 24 oktober 2011 Bij een restauratie, altijd met het motorblok beginnen. Dan de andere bewegende delen en alles droog samenbouwen, is nog steeds de beste manier! Geloof me: “chrome don't bring your home”. Bovendien begrijp ik niet dat je zo een prachtige Speciaal in de nieuwe lak hebt gezet, enfin succes en de groeten, Jeanke. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2011 Bedankt, Inderdaad, in het vervolg best eerst de motor, dan de rest. Uit uw fouten leer je, zeker? Het jammere was dat de special reeds overspoten was op sommige plekken met een spuitbus in een blauwe kleur die er niet op leek, dit was het jammere, anders was deze misschien gewoon o-lack gebleven. Maar vind het resultaat toch nog steeds zeer mooi. Groeten, Pieter Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 oktober 2011 Delen Geplaatst: 24 oktober 2011 Om op uw vraag te antwoorden, waarschijnlijk valse lucht. Hopelijk aan de carbu maar vermoedelijk aan de oliekeringen. Als je choke trekt is het dan "beter"? Groetjes, nero. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2011 Ik heb ook aan valse lucht gedacht, maar zou niet direct weten waar, en Vespa lekt ook wel een beetje olie.. is niet beter als ik de choke open zet. Waarschijnlijk oliekeringen dan? groetjes, Pieter Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 oktober 2011 Delen Geplaatst: 24 oktober 2011 Weet het niet, teveel lucht of te weinig benzine... Misschien zoals hierboven reeds vermeld is de motor (laten) reviseren. Groetjes, nero. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 25 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Let the game begin - optimistisch na school het blok terug van onder de special gehaald, maar al direct wat vragen. - Hoe begin ik hier nu aan? Olie aflaten, cilinder demonteren,remtrommel...? Of hoe ga ik te werk? - Kan je een bloot metaal laten chromeren? Ik zou graag de banaan uitlaat laten chromeren ipv hem zwart te laten. - mag je met de hogedrukreiniger zo maar op het blok spuiten (voor aarde er af te spuiten)? Of moet ik hier opletten? Bedankt, Pieter Link naar reactie
bardi Geplaatst: 25 oktober 2011 Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Hallo, Een oude uitlaat laten chromeren lijkt me geen goed idee...beter een nieuwe aanschaffen.. Uw motorblok zou ik zeker niet met een klassieke hogedrukspuit te lijf gaan...beter helemaal demonteren en met borstels en veel geduld ontvetten... succes, bardi Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.