Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa special restauratie 1978


Pietjah

Aanbevolen berichten

Inderdaad, weeral chans gehad dat ik goede commentaren gekregen heb op 't forum. :)

Ik twijfel enkel nog tussen een DR75 of een DR50... Qua prestaties allicht de dr 75 veel beter, maar bij een ongeval zit je met de miserie.. Misschien dus beter opteren voor de dr50 ?

groeten

Link naar reactie
Ben misschien van plan om enkel de cilinder,remblokken,koppelingsplaten te vernieuwen aangezien ik momenteel nogal een laag budget heb.

Of spaar ik beter nog even en reviseer ik de volledige binnenkant ook? Is dit essentieel?

groeten

hee pieter,

ben op dit moment ook bezig met het reviseren van een 50 special blok, die van mij gaat vandaag en morgen weer terug ineen.

wat er al gezegt was, zou ook een nieuw DR kitje eronder doen, heb zelf nu ook een 50DR. heb hierbij alle lagers en oliekeerringen vervangen, rubbers, koppelingsplaten, en kleine onderdelen, ik zou zeggen vervang ook de lagers en oliekeerringen. hij gaat nu uit elkaar en je kunt beter voorkomen dat dat nog eens moet over een tijdje. als je dit zou allemaal zou doen heb je eigenlijk de garantie dat hij goed zal lopen en nog een tijd mee zal gaan! het is maar n tip.

Gr. Tjerk

Link naar reactie

Vliegwiel blokkeren of als hij in vitesse staat de krukas (cilinderpen terug steken en 2 blokjes hout tussen pen en carter.

Als de bout niet te hard gespannen zit een flinke tik van de hamer op de moersleutel geven, normaal komt die dan los.

Groetjes, nero.

ps: NOOIT kloppen met een hamer als je het vliegwiel blokkeert met bvb een schroevendraaier, tenzij dat je een paar vinnen van het vliegwiel "kwijt" wilt.

Link naar reactie

Linker en rechter carterhelft dragen hetzelfde nummer(700) als teken dat ze van de fabriek uit bij elkaar horen.

Het bronzen busje in je drijfstang (niet 'krukas')is in wezen ook een lager. De metaallegering van het busje is iets zachter materiaal dan de drijfstang en de pistonpen en wordt gesmeerd door de olie die je in je tweetakt doet.

Alles normaal dus.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...