nero Geplaatst: 25 oktober 2011 Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Hier staat mooi de volgorde waarin dient te worden gewerkt: http://www.scooterhelp.com/tips/engine/engine.sf.vespa.html Je piston ziet er niet al te goed uit, te weinig benzine? Groetjes, nero. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 25 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Geen idee, dit was alreeds sinds ik de Vespa kocht. Hoe kan ik zien wat de oorzaak is? groetjes Link naar reactie
fajes Geplaatst: 25 oktober 2011 Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 ga maar voor zo'n mooi nieuw DR kitje, lijkt dat deze piston zijn beste tijd heeft gehad... precies al eens vastgelopen. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 25 oktober 2011 Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Die piston ziet er inderdaad nie gezond uit. Chance da ze je geadviseerd hebben om te reviseren. Anders had je nog meer schade gehad. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 25 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Inderdaad, weeral chans gehad dat ik goede commentaren gekregen heb op 't forum. Ik twijfel enkel nog tussen een DR75 of een DR50... Qua prestaties allicht de dr 75 veel beter, maar bij een ongeval zit je met de miserie.. Misschien dus beter opteren voor de dr50 ? groeten Link naar reactie
bardi Geplaatst: 25 oktober 2011 Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Voila, DR derop, nieuwe banaan en gaan! Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 25 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Ben misschien van plan om enkel de cilinder,remblokken,koppelingsplaten te vernieuwen aangezien ik momenteel nogal een laag budget heb. Of spaar ik beter nog even en reviseer ik de volledige binnenkant ook? Is dit essentieel? groeten Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 25 oktober 2011 Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 Ben misschien van plan om enkel de cilinder,remblokken,koppelingsplaten te vernieuwen aangezien ik momenteel nogal een laag budget heb.Of spaar ik beter nog even en reviseer ik de volledige binnenkant ook? Is dit essentieel? groeten hee pieter, ben op dit moment ook bezig met het reviseren van een 50 special blok, die van mij gaat vandaag en morgen weer terug ineen. wat er al gezegt was, zou ook een nieuw DR kitje eronder doen, heb zelf nu ook een 50DR. heb hierbij alle lagers en oliekeerringen vervangen, rubbers, koppelingsplaten, en kleine onderdelen, ik zou zeggen vervang ook de lagers en oliekeerringen. hij gaat nu uit elkaar en je kunt beter voorkomen dat dat nog eens moet over een tijdje. als je dit zou allemaal zou doen heb je eigenlijk de garantie dat hij goed zal lopen en nog een tijd mee zal gaan! het is maar n tip. Gr. Tjerk Link naar reactie
fajes Geplaatst: 25 oktober 2011 Delen Geplaatst: 25 oktober 2011 zowiezo de lagers en de borages vervangen!!! Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2011 Vandaag de cilinder verwijdert, Piston heeft heel diepe krassen,alsook de cilinder vanbinnen heeft grote krassen. cilinderkop: Piston: Cilinder: Moet ik de cilinderkop ook vervangen? er zat trouwens ook geen pakking tussen het blok en de cilinder. groetjes, Pieter Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 26 oktober 2011 Delen Geplaatst: 26 oktober 2011 cilinderkop hoeft niet perse, tenminste die van mij zag er ook zo uit, ik heb hem helemaal opgepolijst, en hij zag er weer uit als nieuw! btw, het lijkt net of er scheurtjes in je cilinderkop zitten. dan zou ik hem zoiezo vervangen! gr. Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 26 oktober 2011 Delen Geplaatst: 26 oktober 2011 boren of ten minste honen die cilinder Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 oktober 2011 Delen Geplaatst: 26 oktober 2011 Het lijkt erop dat je compressieverlies had aan de cilinderkop. Mogelijk moet je hem opnieuw vlakken of vervangen. Groetjes, nero. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 26 oktober 2011 Delen Geplaatst: 26 oktober 2011 vervangen die handel!!!! Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 26 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2011 Idd ! vanavond ga ik de cilinder, cilinderkop, lagers voor koppelingskant, koppelingsplaten,remblokken etc bestellen. Vespa zal zo al zeker veel beter bollen !!! Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 27 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2011 haha fajes, ok ok ook borages en oliekeringen etc. vraagje, hoe krijg ik die moer voor de remtrommel los te maken los? (hoe zorg ik ervoor dat de remtrommel niet blijft draaien? groeten Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 oktober 2011 Delen Geplaatst: 27 oktober 2011 Vliegwiel blokkeren of als hij in vitesse staat de krukas (cilinderpen terug steken en 2 blokjes hout tussen pen en carter. Als de bout niet te hard gespannen zit een flinke tik van de hamer op de moersleutel geven, normaal komt die dan los. Groetjes, nero. ps: NOOIT kloppen met een hamer als je het vliegwiel blokkeert met bvb een schroevendraaier, tenzij dat je een paar vinnen van het vliegwiel "kwijt" wilt. Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 27 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2011 Ik ben bezig met een lijstje te maken wat ik allemaal nodig heb op sip, heb al lager voor vliegwielzijde en koppelingszijde, maar ik vind op SIP geen borages? kan iemand mij helpen aub? groeten Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 oktober 2011 Delen Geplaatst: 27 oktober 2011 Zoek eens op "oil seals", gaat beter lukken dan borages.) Groetjes, nero. Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 27 oktober 2011 Delen Geplaatst: 27 oktober 2011 haha fajes, ok ok ook borages en oliekeringen etc.vraagje, hoe krijg ik die moer voor de remtrommel los te maken los? (hoe zorg ik ervoor dat de remtrommel niet blijft draaien? groeten Zie bij mijn restauratie, net als wat nero zei, 2 plankjes om te blokeren! Zie de foto voor verduidelijking! Gr. Tjerk Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 bedankt voor de tips, gisteren al de onderdelen besteld, dit weekend beginnen demonteren. groetjes pieter Link naar reactie
Pietjah Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2011 Vraagje, Waarvoor staat dit nummer? Staat op de plek waar de cilinder komt. Moet er normaal geen lagertje in de krukas bovenaan waar het buisje van de piston in komt? Bij deze is er geen, maar de piston past wel rechtstreeks in de krukas? groetjes Link naar reactie
sixtus Geplaatst: 29 oktober 2011 Delen Geplaatst: 29 oktober 2011 Linker en rechter carterhelft dragen hetzelfde nummer(700) als teken dat ze van de fabriek uit bij elkaar horen. Het bronzen busje in je drijfstang (niet 'krukas')is in wezen ook een lager. De metaallegering van het busje is iets zachter materiaal dan de drijfstang en de pistonpen en wordt gesmeerd door de olie die je in je tweetakt doet. Alles normaal dus. Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 29 oktober 2011 Delen Geplaatst: 29 oktober 2011 Zoals @sixtus al zei, het nummer 700 is het nr van de carterhelften dat ze bij elkaar horen, als er andere nummer bij zit zal der wel iemand aan geklooid hebben! Ik heb hetzelfde blok als u, maar bij mij zit er wel een naaldlager in? Gr. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.