Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Geflikt.


nero

Aanbevolen berichten

Niks te maken met vespa, maar toch goed om weten...

Ging vandaag naar La louviëre achter onderdelen voor de vespa. Omdat ik onvoldoende geld bij had even gestopt aan een bankkantoor met geldautomaat. Binnen was er vrij veel volk waaronder een jong koppel die er gewoon wat leken rond te hangen.

Buitengekomen zegt een oudere meneer me dat er een band van de wagen lek is, wat idd. zo blijkt te zijn. Omdat Tutto Vespa slechts een halve km verder is besluit ik tot daar te rijden, maar de meneer waarschuwt me dat ik zo zeker niet mag verder rijden. Hij had ooit hetzelfde gedaan en had een heleboel kosten gehad aan de ophanging door verder te rijden. Ik zeg hem dat het niet ver meer is waarop hij me bezweert van niet verder te rijden, hij wil zelf helpen bij het vervangen van de band.

Uiteindelijk "geef ik toe" en begin met het demonteren van het reservewiel terwijl de meneer toekijkt.

Pots zegt hij: "oei, t'a du kaka de s'oiseaux sur ta veste. Omdat ik hem niet direct begreep neemt hij een rislablaadje uit zijn zak en wrijft er mee achteraan op mijn jas. Regarde, dite-il, du kaka de de s'oiseaux. I faut mieux enlever ta veste, par-ce-que c'est du salopris.

Ik twijfel even maar doe dan mijn jas uit en idd, achteraan plakt een dikke vogelstrond of wat er moet voor doorgaan. Na een "merde, dat ook nog" leg ik de jas vooraan op de pasagierszetel. Terwijl ik het reservewiel verder demonteer van onder de wagen, neemt de meneer de kruk en gaat ermee opzij van de wagen om, zo lijkt, de wagen op te krikken.

Als ik het wiel wil monteren, legt de meneer de krik op de grond en mopelt hij dat hij moet voort gaan. "Merci pour l'aide" roep ik hem nog na.

Omdat de bouten niet willen lossen besluit ik toch verder te rijden met de lekke band.

Als ik vertrek vind ik mijn portefeuille niet direct terug en tegen dat ik bij TV sta begin ik te beseffen dat de "oudere" heer niets anders is dan een meesterzakkenroller. Blijkt dat de band doorstoken is met een mes.

Met Anthony, de zoon van de zaakvoerder de buurt nog uitgekamt maar de vogels waren al gaan vliegen...

Toen ik ging aangifte doen bij de politie van La Lou was de eerste vraag: "vous venez d'ou" met daaropvolgend "qu'es-ce-vous venez faire par ici"?

Ben dan maar naar het politiebureau van Edingen gegaan om aangifte te doen, maar dit is gesloten in het weekend. Leve onze "vrienden" de politie die er nooit zijn als men ze nodig heeft maar altijd als men ze niet nodig heeft.:)

Bij deze een waarschuwing: als men iets "verdacht" opmerkt wanneer men geld afhaalt, ga er nooit op in!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Moraal van het verhaal: vertrouw nooit uw medemens. :-(

Hopelijk ben je niet te veel geld kwijt en dan nog al die miserie om al die papieren terug in orde te brengen (paspoort, siskaart, rijbewijs, etc...)

Link naar reactie
Jammer voor U pieter. Maar voor deze "truc" hadden ze al gewaarschuwd in "telefacts crime". al was het daar zogezegd met een olielek ! Zijn er geen beelden van dat jong koppeltje?

Spijtig genoeg ben ik geen VTM-kijker en vermijd ik om naar zo'n programma's te kijken omdat deze de neiging hebben om stigmatiserend te werken. Waarschijnlijk zijn er beelden, maar als zelf de politie nog geen initiatief neemt...

@ERIX: het verlies van vertrouwen in de medemens vind ik idd nog erger dan dat van mijn portefeuille. En de rompslomp om alle papieren weer inorde te krijgen, pfff...

Al moet ik toegeven dat dat de manier waarop ze tewerk gegaan zijn voor 100€ wel meesterlijk is.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Pieter,

das kote!! Zowel het voorval als de reactie van de politie!!

En idd, die 100 euro is nog het minste, het is vooral de rompslomp voor de papieren en het vertrouwen in de medemens!

Sterkte en wees gerust: het zal je geen 2 keer gebeuren...

Koen

Link naar reactie

Zo,Wat een verhaal,Smerige kolere leiers...

Voel je zo machteloos daarna he,

Sterkte,

AJ

Link naar reactie

Idd! om gefrustreerd van te worden! Ik hoor de laatste tijd veel verhalen van mensen die gerold of bedrogen zijn als ze in nood zijn of zelfs als ze anderen willen helpen. Kapotgestoken band vernieuwen kost ook nog 100 tot 200€, uwe jas is misschien half naar de vaantjes, je vertrouwen in de medemens is weg,... Ik kijk ook nooit naar VTM, dus bedankt voor de waarschuwing. Kleine tip, wacht nog eventjes met met alle papieren te vernieuwen. Ik had dat ook gedaan na een 'halve homejacking' waarbij ze met mijn wagen aan de haal gingen, alles was opnieuw aangevraagd en heel spoedig vonden ze mijn portefeuille terug met rijbewijs, identiteitskaart, zelfs bankkaarten en visa... (verder wel leeg uiteraard)

Link naar reactie

Dag Nero, ik vind dat beu voor u, maar ja , dat gebeurt zo veel, en die mannen zijn o zo vindingrijk, jammer dat ze die talenten niet op een positieve manier gebruiken, maar misdaad loont blijkbaar. Een tijd geleden liepen mijn vrouw en ik in Parijs, een voorbijganger vindt net voor ons voeten een gouden ring, en vroeg aan mij of dit wel een gouden kon zijn, stempeltje en al zat er in. Na wat vloeken tegen mijn eigen , omdat ik die zelf niet eerst vond, gaf de man de ring aan mijn vrouw, hij zei dat dit gelukt brengt in zijn geloof als je gevonden waar doorgeeft, maar hij vroeg wel een kleine vergoedingetje om iets te eten en te drinken. We hebben bedankt voor het voorstel , en weliswaar, 200 m verder vond die wel opnieuw een ring zeker voor de voeten van toekomstige slachtoffers.

Aan bankautomaten en zo, abnormale handelingen... extra voorzichtig zijn, maar in uw geval, een doorgestoken band en zo, ze gaan al ver. Anderzijds beter zo dan een mes op uw keel. Misschien wordt uw lege portefeullie alsnog gevonden met uw papieren.

Link naar reactie

Omdat ik geen GSM bijhad heb ik pas na een kwartier kunnen bellen om mijn bankkaart te blokkeren. Hopelijk blijft het bij die 100€...

Verder ben ik vooral kwaad op die politie-agenten die weigerden om zelf maar enige aktie te ondernemen en me aanraden om naar Edingen te gaan aangifte doen omdat ik een pasfoto nodig had. Het zijn wij wel die deze mensen betalen om voor de veiligheid te zorgen.

En idd mag ik me misschien gelukkig prijzen dat ze een mes gebruikt hebben voor een band plat te steken en niet voor andere doeleinden...

Bij deze zijn alle "niet VTM-kijkers" gewaarschuwd! :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Nero,

vind het inderdaad waardeloos voor je ... ..maar ik wil je niet nog meer ongerust maken ... .je zegt je hebt niet gelijk je bankpas kunnen blokkeren...

Die jonge mensen die in het bankgebouw waren , hebben die niet over je schouder mee kunnen kijken naar je pincode ?

Als ze er bij hoorden , hoop ik niet dat ze over je rug hebben kunnen meekijken naar je pincode ... (:-(

Link naar reactie

tis klote om dit mee te maken,ben altijd op mijn hoede als ik geld ga afhalen,sommige doen al heel veel vandaag voor 100 euro,spijtig genoeg is dat de realiteit, maar weet dat ze nie allemaal zoo zijn, ken der andere persoonlijk genoeg om dat te weten,en ja vtm komt er ook nie in bij mij,sterkte nero

de flikken heb ik al jaren geen vertrouwen meer in,ooit in gent meer dan een uur gewacht na tlf voor inbraak bij een persoon van ver boven de 80 jaar oud, dan kwamen ze kijken met 1 persoon, de politie je vriend vergeet het maar

Link naar reactie

ik weet niet in welke bank dit gebeurt is maar waren er daar geen camera's om de eventuele handlangers te identificeren

grtz sidvespa

is inderdaad een oude truc net als die van het briefje van 5 of 10 euro achter je net op het moment dat je kaart er terug uitkomt en van de afleiding gebruik wordt gemaakt om deze te stelen

Link naar reactie

hetgeen hier ook nog staat is het was maar 100euro maar die klootzakken (sorry voor het taalgebruik ) doen dit nu bij nero 100euro 10 of 15 min later bij een volgende voor 50euro enz en op het einde van de dag hebben die zo een maandloon bijeen gepikt daar moet je ook eens over nadenken

grtz sidvespa

Link naar reactie
Juist terug van de politie en de bank.

Rekening én spaarrekening geplunderd zoveel als mogelijk.

We weten dus weer waarvoor te werken...

Groetjes, nero.

Das wel kut, hoe zijn die aan je code geraakt dan?

Link naar reactie

als jij daar bewijs van hebt dat je bent gerold kan dit via je bank terug vorderen. een vriend van mij is ooit slachtoffer geweest van zo'n "gekopieerde-kaart-fraude-toestand", die heeft via de bank alles teruggekregen.

Link naar reactie

Heb idd een een vraag gedaan tot vergoeding, maar of er zal vergoed worden is zeer de vraag.

Volgens mij heeft zich het volgende voorgedaan:

In het bankkantoor waren minstens 3 medeplichtigen. Toen ik binnenkwam waren beide automaten "bezet". Meteen ging er iemand weg van de achterste automaat. De andere mensen leken te wachten op de personen die bezig waren aan de automaten. Omdat niemand naar de achterste automaat ging werd ik min of meer verplicht deze automaat te kiezen. De man van het koppeltje deed of hij de code wou stelen. Toen heb ik me meer zijdelings gedraaid zo dat hij zeker mijn code niet kon zien. Waarschijnlijk was dit voldoende om de vrouw die tegen mij "bezig" was aan de andere automaat ongehinderd mijn code mee te lezen.

Het probleem voor de terugbetaling zal zijn dat het invoeren van de code onvoldoende afgeschermd is gebeurd, terwijl ik deze wel had afgeschermd, maar tegen de "verkeerde" persoon.

Volgens de politie is er camerabewaking, ook in het andere kantoor waar ze mijn rekeningen hebben leeg gehaald. Mogelijk zullen de daders dus gevat worden, maar of ik daarmee mijn geld zal terugzien is een andere zaak.

In de toekomst zal ik er wel op letten om niet in kantoren binnen te gaan waar verdacht veel volk is, vermijden om naar kantoren te gaan waar ik niet "vertrouwd" ben, en bij het minste verdachte het kantoor opnieuw te verlaten zonder geld af te nemen. Op een bepaald moment nemen de oplichters het commando over en wordt je "gedwongen" de dingen te doen die zij vooropstellen. Heel akelig allemaal...

Maar als we tot het einde van de maand boterhammen met choco eten zal het meeste leed geleden zijn. :)))

De bedoeling van dit topic is vooral om zoveel mogelijk mensen te waarschuwen, opdat jullie niet hetzelfde zou overkomen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...