Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Geflikt.


nero

Aanbevolen berichten

Man, dat vind ik vervelend voor u, die bastards zijn wel goed voorbereid als ik het zo lees, u hebt wel degelijk opgelet maar die zijn o zo sluw.

Iedereen past dus beter op zijn tellen .

Die mannen staan dus op wacht tot er een slachtoffer arriveert. Ondertussen gaan ze de autoband stukmaken, in die tijd stelen ze de code, dan verzint die een smoes en verdwijnen ze met uw bankpas. En dan zijn ze nog heel snel vooraleer cardstop de kaart blokkeert.

Akelig !

Link naar reactie

Miljaarde, goe bij uw pietje seg...ik hoop dat camerabeelden en begrip van de bank op een of andere manier de schade toch wat gaan beperken... ..

Een schrale troost : waarschijnlijk heb je het rottigste van 2011 al achter de rug...Groet, Bardi

Link naar reactie

als ik het verhaal lees is het echt schit,maar als ik vandaag het vervolg leeg ist pas echt schit,heb het nog nie meegemaakten ik hoop dat iedereen nu op zijn tellen gaat letten,juist dan liever buiten wandelen zonder geld en efkes zoeken waar het wel rustig is,sterkte gewenst

Link naar reactie

http://vtm.be/telefacts/oplichting

EEN OUD BERICHT MAAR DE TRUC WERKT NOG STEEDS

Op verzoek van de procureur des Konings van Luik, vraagt de politie ons volgend bericht te verspreiden :

De politie en het parket van Luik zouden graag deze man willen spreken.

Nabil Laamouddaai heeft op een jaar tijd al tientallen winkelende vrouwen bestolen in heel het land. Met een smoes spreekt hij zijn slachtoffers aan op de parking van het warenhuis. Wanneer de bestuurster instapt, wijst hij op een vlek op de grond onder de wagen. “Mogelijk afkomstig van een olielek of van de radiator”, weet de behulpzame man, en neemt dan plaats in de wagen, zo gezegd om de motorkap te openen.

Al snel verwijst hij de bestuurster door naar de garage en verdwijnt dan van het toneel. Pas later ontdekken de slachtoffers dat hun geld en bankkaarten zijn verdwenen.

De man dook begin vorig jaar op in Wallonië, maar in het najaar ook in Vlaanderen, o.a. in Lier, Westerlo, Lanaken en Bierbeek.

Eenmaal de diefstal gelukt, probeert de man zo snel mogelijk geld af te halen en aankopen te doen met de gestolen bankkaarten. Zo werd de man opgemerkt in heel het land (Hasselt, Korbeek-Lo, Herent, Lint, Oostende, Gent, Aalst, Nieuwerkerken, Liedekerke, Sint-Amandsberg, Grimbergen, Schaarbeek, Anderlecht) tot zelfs in het Duitse Aken. Hij werd op een tiental plaatsen gefilmd, o.a. in Evere, Herselt, Halen, Sint-Pieters-Leeuw, Halle en Oostakker, maar ook in Wallonië, in Luik, Dinant en Hannuit.

De man is ongeveer 45 jaar. Hij is tenger en opvallend klein, ongeveer 1m65. Hij heeft een getaande huid en een groot kalend voorhoofd. Hij spreekt goed Frans en Duits, maar spreekt ook Nederlands met een Frans accent.

Enkele keren werd hij samen gezien met andere mannen wat de speurders doet vermoeden dat hij lid is van een georganiseerde bende. Op een bepaald ogenblik werd immers dezelfde gestolen bankkaart later opnieuw gebruikt door 2 andere mannen.

Herkent u de verdachte en weet u waar hij verblijft, aarzel dan niet contact op te nemen met de politie. Alle tips zijn welkom via het gratis nummer 0800 91.119.

E-mailen kan ook via opsporingen@politie.be

Dit opsporingsbericht staat online op de politie website in de rubriek “te identificeren

Link naar reactie

Verdomme,Nero,je verhaal tart elke verbeelding.Opgelicht,door de politie wandelen gestuurd,kosten aan je auto en je duur verdiende geld kwijt.Ik hoop dat je niet te veel bent kwijt geraakt en dat de verzekering van de bank hier een oplossing kan bieden.Ik zou zeggen niet aflaten bij de bank en aantonen dat jou geen schuld treft en je het nodige hebt gedaan om fraude te voorkomen.Hou de moed er in.

groetjes, François.

Link naar reactie

Kleine update: mijn portefeuille is weergevonden door de politie van Manage. Ze gaan hem opsturen zodat ik niet tot daar moet komen.

De camera-opnames van het kantoor waar het geld door de boeven is afgehaald zijn geblokkeerd. Nu is het wachten op de toestemming van de onderzoeksrechter om de opnames te mogen bekijken.

Morgen ga ik naar de bank om het juiste uur van afname te weten te komen. (de politie noch de bankbediende mogen dit doen zonder mijn toestemming).

@François: in mijn verklaring heb ik laten optekenen dat ik al het nodige heb gedaan om mijn code te beschermen. Misschien dat dit ook een beetje helpt.

And last but not least: nen dikke chapeau voor de politie van Edingen die hun uiterste best doen om de zaak proberen op te lossen. Als het goed is mag het ook worden gezegd!

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Iedereen naar Edingen voor zijn aangiftes ;-)

Zo is het! En voor een zichtrekening bij Paribas. Vandaag bericht gekregen dat men het gestolen geld -150€ gaat storten op mijn rekening.

Belangrijk is dat men in de verklaring aan de politie vermeldt dat men al het mogelijke heeft gedaan om het intoetsen van de code af te schermen voor derden (de politie had me aangeraden dit te vermelden), men heel snel de kaart laat blokkeren (tijd tussen de afnames was hooguit een kwartier), en men de code niet ergens in je portefeuille heeft zitten.

Nu nog proberen te helpen om de zakkenrollers proberen te klissen. We wachten vol ongeduld op de beelden van de bewakingscamera's.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Nero, spijtig van de oplichting!

Kleine steun uit ervaring: indien de daders op de videobeelden niet binnen aanzienlijke tijd gevonden worden binnen de politiezone waar de feiten gebeurd zijn, zullen de video-opnames van de bank nationaal verspreid worden binnen de politiediensten :)

en dan is het'hopelijk' slechts een kwestie van tijd.

groeten,

K.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...