Ga naar inhoud
Vespaforum.be

EERSTE foto nieuwe px


fem

Aanbevolen berichten

voor wanneer dus diene Star 200cc?

http://www.lmlitalia.com/moduli/scooter/caratteristiche.php?idlinea=15

... Het grote nieuws is het project van het bereik van 200 cc Star. Gekarakteriseerd als gebruikelijk door de handgeschakelde versnellingsbak, is de eerste auto met een cilinderinhoud van meer dan 151 cc LML, die de markt voor scooter liefhebbers in marsen zal een revolutie door de grote prestaties van de motor en uitstekende chassis waarmee de bestuurder om te profiteren van een hoge prestaties scooter. De Star 200 zal worden uitgerust met een krachtige 4-takt eencilinder horizontaal met ongeveer 12 pk bij snelheden van meer dan 100 km / h en rijsensaties uniek en onherhaalbaar. De modellen zien op EICMA 2010 de ster zal worden onderworpen aan een restyling, alleen officieel worden gepresenteerd op de markt in het eerste kwartaal 2011...

Schoon samengevat op http://2strokebuzz.com/2010/11/02/lml-ready-to-counter-vespa-threat

Link naar reactie
en wat is nu het verschil met de LML (buiten de logo's, het achterlicht en het zadel) ?

Awel Joene ik heb ne LML en de rechter bil bij de LML heeft een soort rooster als ik me niet vergis... en de spiegels zijn ook anders gemonteerd.

Spijtig dat hij niet eerder op de markt was, heb de mijne net van sept

grtz

Link naar reactie

Nog foto's, via http://www.modernvespa.com/forum/topic74467

Verschillen tot nu toe: zadel, gechromeerde middenvloermat, neus & handvaten (houden met chromen ring aan binnekant, ergens midden tussen klassiek en millenium model).

Spiegels, ster-wielnaaf en 200mm schijf zijn volgens mij identiek aan PX millennium.

Gezien het duidelijk gaat over de standaard 125 & 150 2-taktmoter, lijkt mij de vermelding van het LML 4T frame een gaffel van scooter-station.com. De specs van modernvespa.com bevestigen dit in ieder geval niet.

Wat mij eerder boeit is de constructie van de 'new catalytic converter designed to lower polluting emissions' om aan de Euro 3 norm te voldoen. Krijgen we weer uitlaatpijpen die lucht aanzuigen na de 'collecteur' om deze vermengd met de uitlaatgassen 10 cm verder terug uit te stoten als emissiearm ? Lachen: luchtfilter, pijp en sproeiers wisselen en het draait weer zoals het hoort.

X3iPx.gif

NFub2.gif

dNKT7.gif

Link naar reactie

@ HANCOCK: dat rooster in de rechterbil is kenmerkend voor de LML 4-takt, dat weet ik ook wel

we vergelijken deze nieuwe PX met de LML 2-takt

waarom (misschien) meer betalen voor een PX als de LML bijna net hetzelfde is of als het in de pietelullige details zit ??

Link naar reactie

Hier hebben de Italianen naar mijn mening een kans laten liggen. Hadden ze nu eens gekeken naar de talloze custom designs van 'die hard vespisten' van over heel de wereld. Luierikken, minimum input, qua vernieuwing en design , en maximum omzet halen, gewoon de oude matrijzen boven halen en persen, ah nee ze vragen de LML matrijzen gewoon.

Link naar reactie

de LML matrijzen zijn Piaggio matrijzen.

het moet economisch haalbaar zijn he, ik denk dat het al een ferme anomalie is om 35 jaar hetzelfde te maken en dan verwacht te worden dat onveranderd voort te doen terwijl de rest van de wereld voortbeweegt...

geef nu toe, hoe lang kan bvb LML nog teren op een geleend scooterontwerp dat al miljoenen keer geproduceerd is geweest, talloze keren gekopieerd is geweest maar in vergelijking met andere Vespa modellen in weze niet bepaald knap te noemen is...

PGO heeft trouwens iets gelijkaardigs geprobeerd in de jaren 80 en voortgeborduurd op een evolutie van de PX, motor met reedvalve en al, en zijn falikant de mist ingegaan. hetzelfde met Bajaj, die de eerste waren om een viertakt motor onder een Vespa frame te zwieren

allez, nog een glas rode wijn

Link naar reactie

Toch gigantische afgang voor Piaggio. Met veel bombarie de px afschaffen, onder groot protest van liefhebbers zoals ons.

En dan nu, omwille van aanhoudend succes van de LML, toch maar de px terugbrengen.

Het lijkt me trouwens sterk dat hij ineens weer terug in Italie zou gemaakt worden. Als dat 15jr geleden economisch niet haalbaar was, dan nu ook niet. Misschien is het wel een LML met andere logo's LOL

Ik ben alvast benieuwd naar de prijs. Spijtig dat er op het eerste zicht geen evolutie is. Oude wijn in oude vaten.

Link naar reactie

Iedereen zijn mening en iedereen zal wel wat gelijk hebben zeker? Wel ben ik ervan overtuigd dat het commercieel belang bij Vespa zal primeren. Waarom is iedereen zo happy? Omdat er terug een model zal zijn met handgeschakelde versnellingen of omdat het lievelingsmodel terug is? Persoonlijk vind ik ook dat ze wat inventiever mochten zijn en weerom persoonlijk vind ik de px niet het mooiste model dat ze ooit maakten. Mijn bewondering en liefde voor dit model is aan't groeien maar 't was alleszins geen liefde op het eerste zicht. Het begint wel te kriebelen -als de prijs te doen is- om er alleszins mee proef te rijden en misschien zelfs een aankoop te overwegen.

Link naar reactie

Ik ben wel happy omdat nu gegarandeerd is dat de komende 25 jaar weer reserveonderdelen/blokken zijn, en als er een 200 versie komt; helemaal mooi, want die blokken worden ook hard zeldzaam.

Link naar reactie
je bent de typische ongelovige thomas (vespadiverso vertaalt is ook vespaanders)

Heeft niets met ongelovige Thomas te maken. Trouwens,ik denk dat ik de eerste topic over de nieuwe px heb gelanceerd. Ik heb ook niets liever dat hij op de markt komt, maar wanneer, dat is de vraag? Toen ik deze zomer de Piaggio fabriek heb bezocht zeiden ze me daar dat hij voorgesteld zou worden in oktober op de motorbeurs in Keulen. Nu is het al november en de eerste glimp van de nieuwe px is nog door niemand opgevangen.

By the way: het is vespa-anders met koppelteken

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...