dave Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 Stokerke :-) Misschien dat uw geld naar een bedrijf gaat dat hun R&D zelf bekostigd heeft? Link naar reactie
Bartolino Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 Spiegels zijn bovenaan gemonteerd, andere wielnaaf en blijkbaar ook grotere remschijven. En als ik het Italiaans tekstje goed begrepen heb wordt hij in Italie geassembleerd, of niet? Link naar reactie
dave Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 is mijn frans slecht dat ik hier een LML frame lees? tubes en acier? "cadre mixte avec coque en acier et tubes en acier " http://www.scooter-station.com/Vespa-PX-125-2011.html Link naar reactie
Joene Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 je bedoelt het LML 4-takt frame en ja dat lees ik ook zo Link naar reactie
dave Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 voor wanneer dus diene Star 200cc? http://www.lmlitalia.com/moduli/scooter/caratteristiche.php?idlinea=15 ... Het grote nieuws is het project van het bereik van 200 cc Star. Gekarakteriseerd als gebruikelijk door de handgeschakelde versnellingsbak, is de eerste auto met een cilinderinhoud van meer dan 151 cc LML, die de markt voor scooter liefhebbers in marsen zal een revolutie door de grote prestaties van de motor en uitstekende chassis waarmee de bestuurder om te profiteren van een hoge prestaties scooter. De Star 200 zal worden uitgerust met een krachtige 4-takt eencilinder horizontaal met ongeveer 12 pk bij snelheden van meer dan 100 km / h en rijsensaties uniek en onherhaalbaar. De modellen zien op EICMA 2010 de ster zal worden onderworpen aan een restyling, alleen officieel worden gepresenteerd op de markt in het eerste kwartaal 2011... Schoon samengevat op http://2strokebuzz.com/2010/11/02/lml-ready-to-counter-vespa-threat Link naar reactie
EriX Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 ook veranderd: neus en de midden vloermat? handvaten aan stuur... Link naar reactie
Hancock Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 en wat is nu het verschil met de LML (buiten de logo's, het achterlicht en het zadel) ? Awel Joene ik heb ne LML en de rechter bil bij de LML heeft een soort rooster als ik me niet vergis... en de spiegels zijn ook anders gemonteerd. Spijtig dat hij niet eerder op de markt was, heb de mijne net van sept grtz Link naar reactie
Grappa Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 Nog foto's, via http://www.modernvespa.com/forum/topic74467 Verschillen tot nu toe: zadel, gechromeerde middenvloermat, neus & handvaten (houden met chromen ring aan binnekant, ergens midden tussen klassiek en millenium model). Spiegels, ster-wielnaaf en 200mm schijf zijn volgens mij identiek aan PX millennium. Gezien het duidelijk gaat over de standaard 125 & 150 2-taktmoter, lijkt mij de vermelding van het LML 4T frame een gaffel van scooter-station.com. De specs van modernvespa.com bevestigen dit in ieder geval niet. Wat mij eerder boeit is de constructie van de 'new catalytic converter designed to lower polluting emissions' om aan de Euro 3 norm te voldoen. Krijgen we weer uitlaatpijpen die lucht aanzuigen na de 'collecteur' om deze vermengd met de uitlaatgassen 10 cm verder terug uit te stoten als emissiearm ? Lachen: luchtfilter, pijp en sproeiers wisselen en het draait weer zoals het hoort. Link naar reactie
fem Geplaatst: 2 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2010 je bent de typische ongelovige thomas (vespadiverso vertaalt is ook vespaanders) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 @ HANCOCK: dat rooster in de rechterbil is kenmerkend voor de LML 4-takt, dat weet ik ook wel we vergelijken deze nieuwe PX met de LML 2-takt waarom (misschien) meer betalen voor een PX als de LML bijna net hetzelfde is of als het in de pietelullige details zit ?? Link naar reactie
3rw1n Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 Ocharme voor al diegene die hunne px van 10j oud op kapaza proberen te verkopen voor 3500€ :-) Link naar reactie
Hancock Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 ja die zijn er ook aan voor de moeite... @joene das waar, ik ben toch tevreden met mijn LMLeke )) Link naar reactie
tigrarol Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 Hier hebben de Italianen naar mijn mening een kans laten liggen. Hadden ze nu eens gekeken naar de talloze custom designs van 'die hard vespisten' van over heel de wereld. Luierikken, minimum input, qua vernieuwing en design , en maximum omzet halen, gewoon de oude matrijzen boven halen en persen, ah nee ze vragen de LML matrijzen gewoon. Link naar reactie
dave Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 de LML matrijzen zijn Piaggio matrijzen. het moet economisch haalbaar zijn he, ik denk dat het al een ferme anomalie is om 35 jaar hetzelfde te maken en dan verwacht te worden dat onveranderd voort te doen terwijl de rest van de wereld voortbeweegt... geef nu toe, hoe lang kan bvb LML nog teren op een geleend scooterontwerp dat al miljoenen keer geproduceerd is geweest, talloze keren gekopieerd is geweest maar in vergelijking met andere Vespa modellen in weze niet bepaald knap te noemen is... PGO heeft trouwens iets gelijkaardigs geprobeerd in de jaren 80 en voortgeborduurd op een evolutie van de PX, motor met reedvalve en al, en zijn falikant de mist ingegaan. hetzelfde met Bajaj, die de eerste waren om een viertakt motor onder een Vespa frame te zwieren allez, nog een glas rode wijn Link naar reactie
Joene Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 @joene das waar, ik ben toch tevreden met mijn LMLeke )) daar twijfel ik geen seconde aan, geniet er maar van :-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 november 2010 Delen Geplaatst: 2 november 2010 ... maar in vergelijking met andere Vespa modellen in weze niet bepaald knap te noemen is... allez, nog een glas rode wijn ...met of zonder popcorn? ) Groetjes, nero. Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 3 november 2010 Delen Geplaatst: 3 november 2010 @dave: Ga uw mond maar wassen met bruine zeep! PX is de mooiste die er ooit is geweest!!! Anders zouden ze de oude wel terug uitbrengen, met uwe Smeg frigo. Allé, mijn gedacht! Groetjes, Jan Link naar reactie
josse Geplaatst: 3 november 2010 Delen Geplaatst: 3 november 2010 Toch gigantische afgang voor Piaggio. Met veel bombarie de px afschaffen, onder groot protest van liefhebbers zoals ons. En dan nu, omwille van aanhoudend succes van de LML, toch maar de px terugbrengen. Het lijkt me trouwens sterk dat hij ineens weer terug in Italie zou gemaakt worden. Als dat 15jr geleden economisch niet haalbaar was, dan nu ook niet. Misschien is het wel een LML met andere logo's LOL Ik ben alvast benieuwd naar de prijs. Spijtig dat er op het eerste zicht geen evolutie is. Oude wijn in oude vaten. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 3 november 2010 Delen Geplaatst: 3 november 2010 Iedereen zijn mening en iedereen zal wel wat gelijk hebben zeker? Wel ben ik ervan overtuigd dat het commercieel belang bij Vespa zal primeren. Waarom is iedereen zo happy? Omdat er terug een model zal zijn met handgeschakelde versnellingen of omdat het lievelingsmodel terug is? Persoonlijk vind ik ook dat ze wat inventiever mochten zijn en weerom persoonlijk vind ik de px niet het mooiste model dat ze ooit maakten. Mijn bewondering en liefde voor dit model is aan't groeien maar 't was alleszins geen liefde op het eerste zicht. Het begint wel te kriebelen -als de prijs te doen is- om er alleszins mee proef te rijden en misschien zelfs een aankoop te overwegen. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 3 november 2010 Delen Geplaatst: 3 november 2010 Ik ben wel happy omdat nu gegarandeerd is dat de komende 25 jaar weer reserveonderdelen/blokken zijn, en als er een 200 versie komt; helemaal mooi, want die blokken worden ook hard zeldzaam. Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 3 november 2010 Delen Geplaatst: 3 november 2010 Uitgebreide serie foto's: http://picasaweb.google.it/vespabbestia/NewPxMy2011Eicma2010ByEt3It# Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 3 november 2010 Delen Geplaatst: 3 november 2010 je bent de typische ongelovige thomas (vespadiverso vertaalt is ook vespaanders) Heeft niets met ongelovige Thomas te maken. Trouwens,ik denk dat ik de eerste topic over de nieuwe px heb gelanceerd. Ik heb ook niets liever dat hij op de markt komt, maar wanneer, dat is de vraag? Toen ik deze zomer de Piaggio fabriek heb bezocht zeiden ze me daar dat hij voorgesteld zou worden in oktober op de motorbeurs in Keulen. Nu is het al november en de eerste glimp van de nieuwe px is nog door niemand opgevangen. By the way: het is vespa-anders met koppelteken Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 3 november 2010 Delen Geplaatst: 3 november 2010 http://www.nextmoto.it/articolo/piaggio-vespa-px-pronta-al-gran-ritorno/8893/ http://www.motorbox.com/moto/magazine-moto/anteprima/piaggio-vespa-px-2011 veel leesplezier. Link naar reactie
VESPRESSO Geplaatst: 3 november 2010 Delen Geplaatst: 3 november 2010 vind die zadel niet echt geslaagt, maar wat er opzit wel ;p grts Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 3 november 2010 Delen Geplaatst: 3 november 2010 Nicky, Nicky,Nicky toch. We kijken naar de vespa hé, niet wat erop zit. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.