Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Einde Vespaseizoen Pieter 1, Hulp gevraagd bij expertise


Pieter1

Aanbevolen berichten

Goh - je zou zeggen dat een frame zoeken, alles laten plaatwerken/spuiten en de scoot weer in elkaar laten zetten bijna een duurder project wordt dat een nieuwe gerestaureerde scooter voor je kopen...

Link naar reactie

Frame bevindt zich in Como, da's in't Noorden van Italië, en 't Como-meer is wellicht één van de mooiste plaatsen in't noorden van Italië om een weekendje te gaan spenderen!

Dus spring gewoon in de wagen, da kan toch geen 300 euro kosten aan naft?

Link naar reactie

@Speedracer, Het is ook maar een voorstel... btw dit is een eerst vraag - net/net aankoop tarief. Tarief is afhankelijk van beschikbaarheid en plaats van vrachtwagens in de regio.

- lossing in Magazijn Antwerpen ( opslag 48 hrs incl. )

- laden / assistentie bij afhaling door klant (incl. )

- wachttijden ( 1/2 hrs laden en lossen incl)

Het was maar een suggestie...

Como ligt op +/- 900 kms van Antwerpen ( benzine / péage in Frankrijk / Zwitserse Tol meegerekend zit je toch al gauw aan een kleine EUR 200 )

maar persoonlijk zou ik ook met m'n eigen wagen naar ginder gaan en er ineens een weekendje (lees mid-week) van maken.

Groeten,

Link naar reactie

Van de tegenpartij krijg ik 3000 euro zonder tegenexpertise. Dus 1000 euro om te transporteren en 1000€ euro om te herspuiten, ruim gerekend. Heb ik nog voor de billetjes 500 euro over. Werkuren enzo zal ik dan zelf voor mijn rekening nemen. Hoe zit dat met mijn chassisnummer enzo...

Link naar reactie

Mijn gedacht...die vbb is, als ze een ander frame heeft, een andere scooter. Koop jezelf een leuke oldie (sprint, gtr, vbb, ...) voor 1500 € en hou de rest voor jezelf. Je vbb heb je over voor onderdelen ebn je lml motor kan je later nog ergens anders ondersteken...

Link naar reactie

Probeer de prijs anders nog iets hoger te krijgen, ga opnieuw langs bij de heverly-brothers en schaf je opnieuw eentje aan voor 2800€ (nu zal je al beter weten waarop te moeten letten). Zet de motor en goede onderdelen over op de nieuwe en je hoeft niets meer te plamuren/lakken/... En je hebt direct papieren die in orde zijn...

Of nog beter, koop direct een volledig ander machientje (er staan er hier een paar in de aanbieding). Dan hou je nog een (bijna) nieuwe motor over.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hoi,Pieter1

Heb eventueel wel een adres van een spuiter,die repareert je frame wel weer denk ik...

Is alleen wel een eind weg voor jou,

Hier in Rotterdam,

Moet je me maar even bellen of mailen,

Groet, AJ

Link naar reactie

hij kan beter om dagdagelijks te rijden uw LML met 200 blok kopen en dan koopt gij mijn Lambretta. hij heeft immers zijn rijbewijs niet hé. anders zou hij nu ook met zijn Bella rondbollen.

Link naar reactie

Als het aan mijn vrouw ligt, misschien heeft ze gelijk. Koop ik mij een plastieken om naar het werk te gaan. En hou ik ofwel de Acma, restauratieprijs nog niet te bepalen. Ofwel de Bella die me maar mijn rijbewijs kost, maar een garage vinden in de buurt voor onderhoud is een ander paar mouwen. De derde scooter moet schuiven, zodat ik er drie overhoud, met de plastieken erbij...

Heel moeilijke keuze. Aan de Acma is nog niets gebeurd behalve dat de Belgische papieren in orde zijn, de Bella is op een uurtje werk volledig in orde ( luchtfilter plaatsen en carbu afstellen) met originele onbeschadigde originele lak en zijzakken plus reservemotor. Aan de VBB zijn er wat kosten...

Ik laat het jullie weten als ik beslist heb.

Pieter

Link naar reactie

Vind het knap geld voor die slooperT...

Mag je in je handen klappen,hier krijg je alleen de "dagwaarde",

Mits je een heel goed taxatieraport heb...

Link naar reactie

Ik deel de mening van Josse, gene zever en zelfs wrak achterlaten. Een goeie gerstaureerde scoot heb je voor die prijs wel. (of toch zeker eentje die minstens zo goed was als de oude). Expertise en reconstructie kosten toch ook handen vol geld? Wat is dan 3500€ voor de verzekering...? Veel succes!

Link naar reactie
Doe tegenvoorstel van €3500 + wrak zelf houden. Koop niet weer een curry zoals Nero zegt, maar zoek de komende maanden naar een authentieke Vespa.
Of nog beter, koop direct een volledig ander machientje (er staan er hier een paar in de aanbieding). Dan hou je nog een (bijna) nieuwe motor over.

Nu moet ik hier mezelf al quoten...:))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...