Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Einde Vespaseizoen Pieter 1, Hulp gevraagd bij expertise


Pieter1

Aanbevolen berichten

'Als' de scooter 'perte total' verklaard zou worden dan moet de verzekeringsmaatschappij jou nog steeds het bedrag vergoeden dat de scooter 'VOOR' het ongeval waard is. Dit word normaal gezien vastgelegd door een schatting van het voertuig die voordien moest gebeuren en die nadien kan dienen als bewijs.

Niemand doet dit natuurlijk want niemand is van plan zijn scooter perte total te (laten) rijden.

Dwz dat je vanaf nu aangewezen bent op sites als ebay, kapaza en dergelijke om de waarde van je voertuig te bepalen en te staven. Hier komt al die aziatische brol voor één keer handig uit, want die staan steevast te koop voor een paar duizend euro.

Jouw scooter was in prachtige staat, ongeacht of het nu een goeie restauratie of een aziatische was.

Mijn GS was een Rat-scooter, en dat heb ik mij na 't ongeval beklaagd, want voor een geroeste scooter die met stukken verstevigingsplaatstaal aan elkaar gevezen is kan je geen vergoeding vragen, ook al was 't een GS.

Dus vraag gerust topprijzen, en vergeet niet je helm, vest, handschoenen, broek mee aan te geven, alsook je gsm die in je broekzak zat!

Belangrijk is ook je verwondingsformulier, wacht op zijn minst een jaar lang voordat je dat aftekend en terugstuurd met de melding dat je nergens maar last van hebt en laat 'alles' goed controleren!

De verzekering gaat jou een voorstel doe nan de hand van hun eigen expertise, en jij hebt via de verzekering sowieso recht op een GRATIS tegenexpertise. Maak hiervan gebruik, je kan er enkel voordeel van doen!

Link naar reactie

hey Pieter,

veel reacties hier...dat is goed en iedereen heeft zo zijn idee. Alles samen wordt het inderdaad moeilijk en als ik het begin lees, alle geluk dat jij er goed vanaf gekomen bent. De raad van Speedracer is zeker belangrijk! Voor de waarde van jouw scoot heb je toch je aankoopfactuur nog? of niet? (ook al komt hij uit Hever, en daar verkopen ze nu nog steeds gelijkaardige voor 3000 euro). KOmt daar bovenop misschien nog extra facturen of kasticketjes van het laatste jaar om hem in orde te krijgen. Ik zou vermoeden dat je dan een mooi, duidelijk en correct waardedossiertje hebt? of heb ik het mis? Zeker ook kapotte kledij en/of toestellen ook inbrengen. De schrik zit er waarschijnlijk wel wat in en bij een ongeval heb je sowieso altijd 'verlies' maar dit kan het leed toch wat verzachten... Veel succes alleszins en ik hoop mee dat je volgende zomer opnieuw vrolijk rondtuft.

Ps: als ik zo de foto's zie, zou ik hem op het eerste zicht ook niet meer herstellen... (maar ik ben absoluut geen carrosseriekenner)

Link naar reactie

Je mag dan misschien wel de factuur van de nieuwe LML motor/stuur hebben, maar je moet het bij de expertise nog kunnen overbrengen dat deze kosten nodig waren. Zij zullen zich mogelijks afvragen waarom al deze veranderingen werden aangebracht aan een gloednieuwe scooter..

Doch, niet te rap wanhopen. Een 3-tal jaar terug werd ik eveneens aangereden in mijn zij aan de Sterre. Op het moment dat ik het geld van de verzekering opstreek, kwam ik iemand op dit forum tegen die een gelijkaardig frame verkocht. Het geld dat ik voor het (gelakte) frame gaf kwam me goedkoper uit dan het oude frame te herstellen. Ik hield er zelfs wat geld aan over ;o)

Link naar reactie

@Tyrian, ik weet dat hier mensen van de verzekering meelezen. Alles is tot de laatste cent gefactureerd en bijgevoegd aan het dossier. Dus maak je geen zorgen. Maar € 6000 is er echt wel over. Ik kan dit nergens staven en het ligt niet in mijn natuur om te overdrijven.

@allemaal, dat ik een nieuwe motor steek om een betrouwbare scooter te hebben voor woon-werk verkeer, lijkt me logisch. De andere was trouwens 45 jaar oud. Ik heb de verzekering ook duidelijk laten weten dat ik nog niet kan weten wat de onderliggende schade zal zijn. Blijkbaar moeten ze me een gelijkwaardig voertuig geven in geval van perte totale. Trouwens op de factuur van de Hever brothers staat niet vermeld in nieuwstaat of gloednieuwe scooter, wel dat ze in de staat verkeert gekend door de koper.

Wanhopen doe ik niet, alleen rij ik graag met de wesp en nu ik er geen meer heb ( die rijvaardig is), valt dat tegen. Mijn plezierke van te touren deze zomer kan ik vergeten. Mijn grootste zorg is een betaalbaar frame en billen te vinden. Aan mijn kledij noch gsm was iets. Ik ga de mensen van de verzekering zeker niet uitmelken. De aanrijder heeft in zijn verklaring duidelijk laten weten dat hij er zelf niet goed van is. Goed genoeg voor mij. Ongevallen gebeuren, en ik wandel nog op twee benen. Het is geen verkeersagressie hé, gewoon stom ongeluk (maar slimme ongelukken bestaan niet).

Bovendien, de waarde van een oldtimer laten schatten is niet bindend. Het is veleer een gadget die ze voor € 100 aanbieden op beurzen enzo...Mijn baas heeft zijn Porche uit 1962 zo laten schatten voor een som geld. Uiteindelijk draaide dat op niets uit. Ergens staat nog een foto van mijn wespje in topform op de Geuzenrit foto's. Hopelijk vind ik het terug en kan het tellen.

Als het wat meezit, eind september met de Bella. En volgende zomer met de Acma en de Bella. Chris, ik zal nog altijd je hulp eventjes kunnen gebruiken bij het plaatsen van de luchtfilter en het afstellen van de carburator. Tegen betaling uiteraard.

Anders wordt het een BMW :-)))), Acma en Bella, maar de VBB wordt ook hersteld, don't worry.

Groetjes, voor mij is het eindelijk weekend, mercikes allemaal voor de sympathieke reacties.

Link naar reactie
Ik ga de mensen van de verzekering zeker niet uitmelken. De aanrijder heeft in zijn verklaring duidelijk laten weten dat hij er zelf niet goed van is. Goed genoeg voor mij.

In Edingen zouden ze zeggen: "mèteko!"

Voor de aanrijder heeft het geen enkel belang of het bedrag laag of hoger is en de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij zal er ook niet failliet van gaan.

Ga voor de volle 6000 en als ge meer krijgt dan uw 4800€ kunt ge de "overschot" nog altijd schenken aan "Vespa for life". Deal?

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Ik ga de mensen van de verzekering zeker niet uitmelken.

Voor de aanrijder heeft het geen enkel belang of het bedrag laag of hoger is en de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij zal er ook niet failliet van gaan.

Ga voor de volle 6000

Inderdaad, dat heeft toch niets met profiteren te maken, maar vragen waar je recht op hebt!

Link naar reactie

Ik vraag gewoon dat mijn wespje hersteld wordt. Meer moet dat niet zijn...Maar hoe jullie aan 6000 euro komen, blijft de vraag. Ik moet het toch documenteren, dus bewijzen met facturen.

Is deze wesp € 6000 waard. Voor mij wel,...maar dat telt helaas niet.

pff...nu doen jullie me twijfelen. De aanvraag is nog niet binnen. Aan de verzekeraars onder ons, De Vespa was ondertussen prima in orde voor een VBB 1965. Reed met alle kosten en aanpassingenen als nieuw in 1965. Moest ik ze voor het ongeluk kunnen verkopen, wat zou de verkooppprijs geweest zijn.

Gtz Pieter

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Merci Frank, zal alles kunnen gebruiken voor de expertise. Ik kom niet zo heel vaak meer op het forum, omdat ik momenteel alles moet missen en voor een nog jonge maar enthousiaste Vespist hangt het mijn strot uit. Hopelijk kan ik er na mijn vakantie in september aan beginnen. Al twijfel ik aan de snelheid van de expertise. Het is gewoon KLOTE, sorry voor de uitdrukking en het roepen. Nog steeds geen frame gevonden.

Gtz allemaal en de leute en vlotte VEILIGE rit naar de Geuzetoer. Was vorig jaar super, de heenweg, de rit, de terugweg met de frietjes en het gezelschap.

Link naar reactie

Kop op! Begin aan een nieuw project, of ga door met je ander projecten; probeer een beetje plezier te vinden in de dingen die je wel kunt! Vespa's mijden omdat je niet kunt rijden is ongezond, hoor!

Ik kan het ook nog wel een stukje voor je relativeren: ik moet al anderhalf jaar alles missen en het gaat nog zeker een half jaar duren voor ik weer genoeg gerevalideerd ben om wel ergens aan mee te kunnen doen... en ik bitch af en toe, maar je hoort me nooit over iets moeten missen. Mijn link met wat ik nog met Vespa's kan op het moment is juist het forum! Nu ben ik meestal van de: iedereen heeft recht op zijn eigen beslommeringen, zijn eigen manier van tegen dingen aan kijken, je hoeft/kunt het niet met mijn shit (recidief Hodgkin, wel schoon nu) proberen te vergelijken, maar je hebt alleen maar een Vespa die in de kreukels ligt, tel je zegeningen!

Binnen no time rijd je weer, ik ben er zeker van! En als die expertise eindelijk gedaan is, kun je aan de slag; dan moet je er misschien nog wel zin voor maken, maar ook dat komt vast goed!

Link naar reactie

haja pieter, ik had er nog niet aan gedacht,maar ik heb een px frame staan...

dan kunbt ge misschien uwe motor daaronder hangen (weet niet of alles zo gemakkelijk zal zijn, want tis nen duitse px => 7 draden ontsteking dus met batterij)

Link naar reactie

Ik heb nog de bella waar een namiddag werk aan is en de Acma die ik alvast uitéén kan halen en beginnen. Ik heb het er gewoon moeilijk mee, dat ik er niets kon aan doen. Ik heb qua expertise een superconnectie, heb uit kwaadheid gewoon de nr plaat teruggestuurd. Ik start er wel mee zenne...alleen is techniek niet echt mijn ding. Cya volgende zomer. Gtz Pieter. Ik weet ook niet wat de Acma zal kosten, in de Bella moet een nieuwe luchtfilter en de carbu afgesteld en...een praktisch rijbewijs maar dat is met dat beestje niet te doen. Maar volgende zomer zal ik er zijn, allicht met de Bella. Ben er gewoon niet goed van...gaat wel over.

Gtz Pieter

Link naar reactie

Het is een jaar geleden, maar nu ik een probleem heb, vinden het sommige plezant om er plezier in te hebben dat ik pech heb gehad. Merci, dacht dat we elkaar hier hielpen..Laat dus maar zitten. Ik zocht gewoon een frame zonder iedere keer naar boven te moeten scrollen en alle onderwerpen te hoeven lezen.

Ik trek mijn plan wel. Bedankt aan de toffe reacties en de rest...

Blijkbaar vergist in de scene,...komt mij wel vaker voor. Allicht teveel vertrouwen.

Gtz, ik toer wel met de mensen de zich niet verschuilen met een nickname.

Ne welgemeende en geniet ervan. Vespavrienden.(ik houw er toch een paar aan over)

Curry Club Mechelen, president en twee leden.

What the fuck.

P.S. Freedom of speech

Link naar reactie

Pieter, ik ben er van overtuigd dat je een goeie gast bent, maar je bent ook een beetje voorspelbaar; op deze drama post zat ik al te wachten. Dit is niet de eerste keer dat blijkt dat je absoluut niet tegen een kritieke noot kan, niet goed en op de emotie leest en verkeerde conclusies trekt.

Je reactie is overtrokken; je klinkt alsof je al een maand verschrikkelijk in de put zit, depressief bent en het allemaal helemaal niet meer ziet zitten. De reactie di ik lees (inclusie de mijne) is over het algemeen; trek je zelf uit die put, laat het los, relativeer, probeer eens wat humor. We leven met je mee, maar er zijn ook belangrijker dingen, dus na een tijdje is er weer iets anders om mee te leven.

Kijk maar wat je ermee doet, maar de deur achter je dicht doen, de brug verbranden, das is allemaal niet zo nodig hoor.

Groet, Maarten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...