Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Einde Vespaseizoen Pieter 1, Hulp gevraagd bij expertise


Pieter1

Aanbevolen berichten

[offtopic]Levensgevaarlijk die Curry scooters, ik heb het altijd al gezegd ;)[/offtopic]

@Mr 160,

Nen gelukje dat je er een ;-) achter hebt geplaatst.

Want ik reed op een voorrangsweg en werd gewoon geramd.

@de rest,

De politie heeft alle nodige foto's genomen. Ikzelf ook al. Ik begin er pas aan half september na mijn vakantie. Ik denk dat een nieuw frame goedkoper zal zijn dan lassen en uitblutsen. Ik heb rechtsbijstand, dus ik kan een gelijkwaardig vervoermiddel vragen, maar wat is gelijkwaardig...de cataloguswaarde..Nu ik wacht de expert af. En dan volgt de eerste demontatie. Motorke draait vlot, ook de electriciteit doet het nog. Eigenlijk kan ik er nog mee rijden, alleen zonder remmen, dus geen goed idee, :-).

Dus nog steeds op zoek naar een frame en billekes voor VNB-VBB, liefst VBB dus...al de rest is overbodig. Tenzij een Acma voorlichtglaasje.

Allemaal bedankt voor de steun. Mijn (h)momo helm zal ik vervangen en proberen aan te rekenen bij de verzekering.

Keep you posted. Heb momenteel nog niet echt zien om terug te zien hoe ik de foto's kan posten. Komt wel. Morgen eerst mijn grootmoeder begraven.

Gtz en voorzichtig.

Pieter

Sterkte morgen.

Link naar reactie

Ik geraak er eerlijk gezegd niet aan uit...Ofwel begin ik aan de Acma, die eigenlijk voor mijn madam is...Ofwel zoek ik een nieuw frame...Ofwel doe ik gewoon mijn praktisch rijexamen en ga ik met de Bella verder. Dit laatste lijkt me het meest evident, maar ik neem niet graag afscheid van een wespje waar ik toch genoeg miserie mee heb gehad, maar het de jongste tijd heel goed deed.

Heb toch genoeg geschrokken en met de Bella staat alles zowat in spiegelbeeld, links voetrem, rechts schakelen, bij een noodstop en na mijn rijexamen met een reguliere moto zal dit eventjes raar doen. Mijn madam wil mij, zo heb ik het begrepen, een moderne Vespa laten kopen voor het woon werk verkeer. Maar ik ben niet overtuigd. Het moet niet sneller gaan.

Eigenlijk wil ik geen één van de drie kwijt. Nu moet ik gewoon wachten wat de verzekering zegt. Ik heb uitstekende connecties bij mensen die een expertise komen doen. Maar wat is de waarde van de wesp.

Dit zijn gewoon bedenkingen, zoals in het begin van de post gezegd, raak ik er niet uit.

Iemand met een frame en billen voor een VBB VNB mag het mij laten weten.

Gtz allemaal,

Link naar reactie

Beetje goed nieuws...Tijdens de begrafenis van mijn oma een neef tegengekomen die ik al tien jaar niet meer had gezien. Hij is ingenieur en zijn bedrijf doet tegenexpertises voor mensen die niet tevreden zijn met het voorgestelde bedrag. Soms worden ze ingehuurd door grote verzekeringsmaatschappijen. Hij heeft mijn foto's opgevraagd en doet zowieso een tegenexpertise. Hij staat er ook op om bij de expertise aanwezig te zijn. En dat allemaal voor de voorniet :-)).

Bovendien had ik geen getuigen, maar alsof God (Vespagod) ermee gemoeid is, heeft de MUG-arts, die als eerste en enkele minuten na het ongeval, aanwezig was. Mij ook ongevraagd een getuigenverslag opgestuurd, waarin hij verklaart dat ik op een een voorrangsweg lateraal ben aangereden. Alle beetjes helpen, hoop ik zo. Hetzelfde staat trouwens op de PV van de politie.

Als ik een deftig bedrag (€2000) kan krijgen van de verzekering is mijn curry, curry af. Want dan is alles vervangen, en dan wil ik geen gezeik meer (lachen hé madammen en mannen, dat is de bedoeling van het vespagebeuren volgens mij). Als was het deze week wat groen en krijg ik stilaan een depressie van het openbaar vervoer.

Het kan onnozel lijken maar mijn stickertjes van de deugnietenrit, Vespa for life enzo zou ik ook terugwillen. Dus heb je er nog ééntje liggen (Benny ofzo..) laat maar weten. en de eraan verbonden prijs ook.

Een frame met billekes mag je me ook steeds aanbieden op phoubaert@live.be.

Gtz allemaal, bedankt voor alle steun en veel veilig plezier op de ritten.

Link naar reactie

OOO (lang leve) de overleden oma's, das nog is geluk hebben (:D)

goed dat je er zelf zo vanaf komt, is toch altijd even schrikken als je zoiets leest.

ben op zich wel blij dat er niets ernstigs aan de hand is (met jezelf dan)

groetjes

Ronny

Link naar reactie

Wauw, Pieter jongen, wat lees ik hier nu... ben een tijdje afwezig geweest van het forum. En nu lees ik dit hier.

Allereerst veel beterschap... en sterkte in de strijd met verzekeringsmaatschappijen. En als ik iets kan doen, moet ge het maar zeggen, hè. Ik ben het nog altijd nie vergeten wat uw madam en gij voor ons gedaan hebt toen wij gevallen waren tijdens de Bloesemrit. Hopelijk tot gauw op een ritje...

Groeten David & Nathalie

Link naar reactie

Nu krijg ik de vraag van de verzekeringsmaatschappij wat de herstelling kan kosten ? Nog eens samenvatten, ik mag hem niet uiteen halen maar...de motor doet het goed (al heb ik nog niet kunnnen rijden), de voorvork, headset, veer en demper enzo zijn in orde. Kortom ik denk denk dat het frame en billen vervangen kan voldoen. Bovendien is mijn hendel van de voorrem afgebroken en mijn spiegeltje (70 euro) is aan diggelen. Herspuiten van een nieuw frame met zandstralen erbij is nodig. Dat hangt natuurlijk af van het tweedehands frame dat ik kan vinden.

Deze vraag van de verzekeringsmaatschappij komt er of er al dan niet een expertise nodig is. Blijkbaar komt er een expertise na € 250. Dus nodig, mijn inziens.

Iemand een idee ???

Iemand een idee welk bedrag ik kan invullen. Wil ook niet de opportunist uithangen en meer vragen dan nodig.

Natuurlijk kan Dirk uit Koningshooikt hier meer over zeggen, maar die heeft geen tijd tot januari, pfff.

Dus ga ik maar ik lessen volgen en hopelijk binnenkort, maar dan op de Bella.

Gtz en mercci

Bovendien dient mijn helm mijn helm vergoed te worden € 239.

Link naar reactie

als voorzet, gelieve te corrigeren/aan te vullen!

Aangezien je met een nieuw frame zal moeten werken (600?);

frame in de staat zetten zoals jouw frame was (herspuiten, plamuren,...) (600);

werkuren om alle onderdelen te verplaatsen van oud frame naar nieuw frame (motor, bekabeling, verlichting,...) (500);

reken hierbij dat je heel wat onderdelen zal moeten vervangen : kabels, gainen, rubbers,... (200)

helm (250);

jouw leuke stickertjes (50);

voor minder dan 2500 zou ik het niet doen. Eigenlijk mag je wel rekenen op een semi volledige restauratie he

of ben i ker iets te vlot doorgegaan?

Link naar reactie

Als het frame moet vervangen worden, geldt dit niet als een per totale?

Laat een offerte maken door een vespa- restaurateur en laat je niet vangen door de verzekeringsmaatschappij. Die gaan je veel te laag geschatte herstellingskosten met plezier aanvaarden (eventueel nog wat in mindering brengen).

De verzekeringsmaatschappijen weten perfect waarmee ze bezig zijn. Denk dus niet dat je ze kan "bedriegen".

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Zet je scooter bij een carrosier die iets van vespa's af weet!!! (bv scootermarket)

en Danny maakt normaal gezien WEL tijd om een bestek op te maken.

het al dan niet tijd hebben om het voor januari te herstellen is een andere zaak.

misschien betaal je een kleine kost indien je je scooter niet laat maken, maar dat verdien je dubbel en dik terug!

Ik spreek uit ondervinding!

Indien je je scooter er toch hersteld, weet je ineens of je al dan iets moet opleggen!

Mvg

Gerd

Link naar reactie

Ik had onlangs mijn stuur een stukje afgebroken bij een ongevalletje (niet in fout)

Jan classic heeft toen voor mij een bestek opgemaakt (nieuw stuur, spuiten, werkuren) en dat kwam al op zo'n 540,00 excl. BTW. Expert is toen komen kijken, bestek goedgekeurd en 2 weken later stond het geld op mijn rekening. Mede dankzij de prima service van Groep Alpha!

Link naar reactie

Gebruik dan de aankoopfactuur (3500€) + de facturen van de aanpassingswerken + de aankoopfacruur van de nieuwe motor en reken daar nog een globaal bedrag bij van kosten die jezelf gedaan hebt en kleinere onderdelen. Vergeet ook niet de kledij en helm + eventuele medische kosten die ten uwen laste vallen.

Samen moet je volgens mij aan een bedrag van rond de 6000€ komen.

Als je dit bedrag grotendeeels kan aantonen op papier kan de tegenpartij er weinig tegenin brengen. En passeer eerst met je "rekening" bij je makelaar. Hij kan je nog op punten wijzen die je vergeten zou hebben.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

ik volg nero volledig. klinkt belachelijk maar vergeet ook de 'emotionele schade' niet! niet enkel de band met de vespa, maar aanpassingen om opnieuw te durven rijden, nachtmerries, angst,... is niet echt ne kost, maar het helpt wel. Ik heb destijds nog een deel emotionele schadevergoeding gekregen. na een par pinten was die wel op... maar de schade ook ;-)

Link naar reactie

Vraag aan Uw makelaar om een herstelling in regie te mogen starten , dwz dat er geen bedrag wordt bepaald maar dat een expert de werken opvolgt en zo het schade bedrag opsteld naargelang de werkeleijke herstelkost .Dan kunne ze U misschien minder snel afschepen .

Grtz Tim

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...