Hollow Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Bij deze wil ik mijn nieuwe creatie met jullie delen. Ditmaal gaat het om een vespa PK, gekocht bij Sam voor een "prikje" waarvoor dank nogmaals ! De vespa wordt voorzien met volgende setup : -Lichtjes getunede quattrini M1L '09 -Aangepast inlaatspruitstuk voor onder het pk-frame te kunnen monteren : Hier is gekozen voor een inlaatbuis van 30mm in plaats van de 34mm. -Originele Keihin PWK D-slide 28mm -Aangepaste krukas -Home made uitlaat op de timingen van de cilinder -Vespatronic 1350gr model (type px) -Aangepaste Primaire overbenging met PLC verstevingenskit -Aangepaste secundaire overbrengingen met DRT-tandwielen -PLC koppeling Esthetisch is er aan het volgende gewerkt : -Carrosserie helemaal gepolierd en het beestje weer laten blinken, perfect is het niet, maar voor die prijs en die moeite hoeft een mens zich helemaal niet druk te maken -2 Bitubo gasveren, in hardheid regelbaar -2 nieuwe chrome velgen en banden, in afwachting op eventueel tubeless velgen -Smoked pinkers en leuke bestickering naar eigen smaak Enkele Foto's die wel voor zich spreken. Commentaar altijd welkom Inmiddels ligt hij alweer uit elkaar, want ik vond mijn overbrengingsverhoudingen nog ietsjes te lang. Als scootercenter.com nu het juiste tandwiel meteen juist zou hebben geleverd dan had ze 2 weken geleden al terug gewerkt. Groetjes Felice Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Stoer zeg... maar met zoveel bling kun je de trommels ook wel even poetsen toch? Die PLC ziet er dik erg dik uit, je dremelwerk ook trouwens! Moest je nog bijlassen aan de buitenkant? Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Dank je Maarten ! Neen Niks bijgelast. Nog nooit gedaan trouwens ! Nja de pijp ziet er trouwens ook vies uit. Dit na nog geen 1000 km... Inmiddels kan ik je al zeggen dat alles mooi opgepoetst is, de uitlaat is ook ontdaan van roest en gespoten met blanke hittebestendige vernis In afwachting op de spullen van scootercenter ga ik na me examens weer verder met dit. Groetjes Felice Link naar reactie
singelee Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 ferme dinges Felice Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Commentaar altijd welkom Er ontbreekt een vijsje aan de koelkap.) Heel mooi ding! Ben benieuwd naar het vermogen en topsnelheid. Waarschijnlijk een domme vraag maar is dat de standaardkoppeling ? Groetjes, nero. Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Nee deze koppeling is verre van standaard. 4 carbonne koppelingsplaten en een speciaal design waar 10 veren zorgen voor super goede verbinding ! Wat het vermogen betreft heb ik nog geen enkel idee. Wil er vooral voldoening van hebben op de weg. Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 zeer nice.. ik wacht op het filmke op youtube.. grtz Link naar reactie
josse Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 wow, erg leuk projectje. vraagje : die koppeling, moet je speciale spieroefeningen doen om je koppelingshendel in te trekken ? Of is het zoals bij een cosa-koppeling ? Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Om eerlijk te zijn is die koppeling nog zachter als een standaard koppeling bij smallframe met een malossi drukveer er in, om maar en idee te geven. Nu heb ik voor alles uit elkaar ging die speciaal gevlochten kabel met gain, die vooral bij lambretta's gebruikt worden. Met een nog soepeler te bedienen koppeling als gevolg. Nogmaals bedankt voor jullie enthousiasme. Hopelijk kan ze vele meetings mee Heb overigens ook wat aan't lawaai gedaan. De demper nog voller gestomt met demperwol en alle verbindingen met de allombekende blauwe vloeibare pakking afgedicht. Link naar reactie
gunter Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Hey Felice, ziet er weer iets tof uit hé. Ik weet van andere projectjes dat die vooruit gingen. Ga deze nog sneller gaan? Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Hej Grunter ! Merci ! Sneller is deze wel ja. Maar het gaat hier dan ook over een geheel andere prijscategorie. En nja ge weet hoe het gaat he, ge evolueert er in. Snelheid en power wordt ge spijtig genoeg snel gewoon... groetjes Felice Link naar reactie
Joene Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 hoe zit het dan met de betrouwbaarheid want dat (tunen en betrouwbaarheid) is niet altijd een gelukkig huwelijk naar't schijnt ? hopelijk kan je inderdaad veel meetings mee doen Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Hej Joene Voor mij is dit ding zelfs betrouwbaarder dan eender welke gietijzere setup die je je kan inbeelden. Als het vanaf het begin goed in elkaar is gezet, met andere woorden met alles rekening gehouden, wat ook haar prijskaartje heeft, kan ik je zeggen dat het minstens eve betrouwbaar is als elke andere Vespa. Het enige verschil natuurlijk, het verbruik, de noodzaak om telkens minstens SUPER 98 te tanken en een goede olie ( die mij 27 EUR de liter kost ). En dan nog over de fun gezwegen, dat dit beestje met zich mee brengt Link naar reactie
EriX Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Weer een pareltje op de baan! :-) Is een schijfrem een optie als je zo'n krachtig motorblokje hebt? Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 En het is binnen 5000km allemaal versleten;) Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Hej Erix ! Dank je Ik heb het schrijfremkitje al, het enige dat ik eigenlijk nog moet doen is zo'n grimeca hoofdremcylinder die aan het stuur worden gemonteerd ( die trouwens ook op Px milleniums staan ) en dan een steuntje lassen op een van men stuurtjes. Verder heb ik de op maat stalen remkabel en de banjo's ook al Maar om eerlijk te zijn, deze standaard trommelrem, doet al stoppies... Groetjes Felice Link naar reactie
Joene Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 respect Felice ! hopelijk kom je er mee naar de Paasmaandagrit :-) Link naar reactie
scootcrazy Geplaatst: 21 maart 2010 Delen Geplaatst: 21 maart 2010 Goe bezig manneke!!! Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 maart 2010 Hej Joene ! Merci voor het compliment wederom ! De paasmaandagrit zal voor mij niet lukken denk ik. Ik zit dan namelijk in't zuiden van Frankrijk voor een weekje. Helaas Ik denk dat de cobblesoul weekender meer dan haalbaar is. Groetjes Felice Link naar reactie
Joene Geplaatst: 22 maart 2010 Delen Geplaatst: 22 maart 2010 héla en vergeet ons weekend in mei niet hé ;-) http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/node/14391 Link naar reactie
fajes Geplaatst: 22 maart 2010 Delen Geplaatst: 22 maart 2010 en allemaal zonder plaat? dus één keer rollekes en gedaan mee spelen?! aiai! ) Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 22 maart 2010 Delen Geplaatst: 22 maart 2010 @ Hollow: als ge tussen u examens door is tijd hebt, moeten we is goed afspreken voor cobblesoul eh. En dit gaat weeral een knallerke worden. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.