Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Felice's Circuit Vespa PK


Hollow

Aanbevolen berichten

Bij deze wil ik mijn nieuwe creatie met jullie delen.

Ditmaal gaat het om een vespa PK, gekocht bij Sam voor een "prikje" waarvoor dank nogmaals !

De vespa wordt voorzien met volgende setup :

-Lichtjes getunede quattrini M1L '09

-Aangepast inlaatspruitstuk voor onder het pk-frame te kunnen monteren : Hier is gekozen voor een inlaatbuis van 30mm in plaats van de 34mm.

-Originele Keihin PWK D-slide 28mm

-Aangepaste krukas

-Home made uitlaat op de timingen van de cilinder

-Vespatronic 1350gr model (type px)

-Aangepaste Primaire overbenging met PLC verstevingenskit

-Aangepaste secundaire overbrengingen met DRT-tandwielen

-PLC koppeling

Esthetisch is er aan het volgende gewerkt :

-Carrosserie helemaal gepolierd en het beestje weer laten blinken, perfect is het niet, maar voor die prijs en die moeite hoeft een mens zich helemaal niet druk te maken

-2 Bitubo gasveren, in hardheid regelbaar

-2 nieuwe chrome velgen en banden, in afwachting op eventueel tubeless velgen

-Smoked pinkers en leuke bestickering naar eigen smaak ;)

Enkele Foto's die wel voor zich spreken.

Commentaar altijd welkom :)

bild0509.jpg

bild0385.jpg

bild0512l.jpg

bild0538.jpg

bild0542.jpg

bild0543r.jpg

Inmiddels ligt hij alweer uit elkaar, want ik vond mijn overbrengingsverhoudingen nog ietsjes te lang.

Als scootercenter.com nu het juiste tandwiel meteen juist zou hebben geleverd dan had ze 2 weken geleden al terug gewerkt.

Groetjes Felice

Link naar reactie

Stoer zeg... maar met zoveel bling kun je de trommels ook wel even poetsen toch? :P

Die PLC ziet er dik erg dik uit, je dremelwerk ook trouwens! Moest je nog bijlassen aan de buitenkant?

Link naar reactie

Dank je Maarten ! :)

Neen Niks bijgelast. Nog nooit gedaan trouwens ! Nja de pijp ziet er trouwens ook vies uit. Dit na nog geen 1000 km...

Inmiddels kan ik je al zeggen dat alles mooi opgepoetst is, de uitlaat is ook ontdaan van roest en gespoten met blanke hittebestendige vernis ;)

In afwachting op de spullen van scootercenter ga ik na me examens weer verder met dit.

Groetjes Felice

Link naar reactie

ferme dinges Felice

Link naar reactie

Nee deze koppeling is verre van standaard. 4 carbonne koppelingsplaten en een speciaal design waar 10 veren zorgen voor super goede verbinding !

Wat het vermogen betreft heb ik nog geen enkel idee. Wil er vooral voldoening van hebben op de weg. :)

Link naar reactie

Om eerlijk te zijn is die koppeling nog zachter als een standaard koppeling bij smallframe met een malossi drukveer er in, om maar en idee te geven.

Nu heb ik voor alles uit elkaar ging die speciaal gevlochten kabel met gain, die vooral bij lambretta's gebruikt worden. Met een nog soepeler te bedienen koppeling als gevolg.

Nogmaals bedankt voor jullie enthousiasme. Hopelijk kan ze vele meetings mee :)

Heb overigens ook wat aan't lawaai gedaan. De demper nog voller gestomt met demperwol en alle verbindingen met de allombekende blauwe vloeibare pakking afgedicht.

Link naar reactie

Hej Grunter !

Merci ! Sneller is deze wel ja. Maar het gaat hier dan ook over een geheel andere prijscategorie.

En nja ge weet hoe het gaat he, ge evolueert er in. Snelheid en power wordt ge spijtig genoeg snel gewoon...

groetjes Felice

Link naar reactie

hoe zit het dan met de betrouwbaarheid want dat (tunen en betrouwbaarheid) is niet altijd een gelukkig huwelijk naar't schijnt ?

hopelijk kan je inderdaad veel meetings mee doen

Link naar reactie

Hej Joene :)

Voor mij is dit ding zelfs betrouwbaarder dan eender welke gietijzere setup die je je kan inbeelden. Als het vanaf het begin goed in elkaar is gezet, met andere woorden met alles rekening gehouden, wat ook haar prijskaartje heeft, kan ik je zeggen dat het minstens eve betrouwbaar is als elke andere Vespa.

Het enige verschil natuurlijk, het verbruik, de noodzaak om telkens minstens SUPER 98 te tanken en een goede olie ( die mij 27 EUR de liter kost ).

En dan nog over de fun gezwegen, dat dit beestje met zich mee brengt ;)

Link naar reactie

Hej Erix !

Dank je ;) Ik heb het schrijfremkitje al, het enige dat ik eigenlijk nog moet doen is zo'n grimeca hoofdremcylinder die aan het stuur worden gemonteerd ( die trouwens ook op Px milleniums staan ) en dan een steuntje lassen op een van men stuurtjes.

Verder heb ik de op maat stalen remkabel en de banjo's ook al :)

Maar om eerlijk te zijn, deze standaard trommelrem, doet al stoppies... :P

Groetjes Felice

Link naar reactie

Hej Joene !

Merci voor het compliment wederom ! De paasmaandagrit zal voor mij niet lukken denk ik. Ik zit dan namelijk in't zuiden van Frankrijk voor een weekje. Helaas :(

Ik denk dat de cobblesoul weekender meer dan haalbaar is.

Groetjes Felice

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...