Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Felice's Circuit Vespa PK


Hollow

Aanbevolen berichten

  • 7 maanden later...

Die veringen zijn toch wel zot anders... :D

met wat hebt ge het frame gespoten? Buskes of compressor?

cée.

Link naar reactie

@ Cedric : gewoon met spuitbusjes :D

@ Gunter : Om gewicht te besparen tiens :P Nee, om eerlijk te zijn gewoon niet aan gedacht, en stoort me echt niet. Ik dacht gewoon een vers kleurtje, motor nog eens onderhanden nemen en rijden maar :P

groetjes Felice

Link naar reactie

Oh da zou ik ook graag willen.

Ik heb nog een primavera staan als mijn huis af is en ik terug tijd heb zou ik die ook graag sneller doen gaan.

Nog even doorbijten voor mij.

Link naar reactie

Ola, terug bezig met het racerke.

Ziet er wel deftig uit ;-)

Wat gaat ge er van cilinder op zwieren?

Link naar reactie

Ja, de vorige set up toch cee, maar die blok is toch compleet verkocht niet? Of anders ben ik mis en niet meer mee :-).

Link naar reactie

Jeps ! Degene waar het blok aan is verkocht geweest verkoopt het verder ! Onder mijn naam welliswaar om het nog eens extra ingewikkeld te maken ! :D

Nu had ik nog een reservecilinder liggen waar ik nu mee verder ga ! Een M1L 09 nog steeds ;) Dat ik een tijdje geleden van iemand kon overnemen die dringend geld nodig had...

Enkel en alleen is deze M1L dat ik nu heb de 60mm Boring versie ;) wat in samewerking met de Nieuwe 53mm slag krukas van Falc een goede 149cc geeft :P Dit met de nieuwe ontsteking en de hogere timingen en serieuzere winst zou KUNNEN geven.

Bij deze is alles duidelijk hoop ik :P Opener kan een mens ni zijn, en zeker op het WereldWijdeWeb ;)

Btw alles goed Steve !? Lang geleden !

Groetjes Felice

Link naar reactie

BTW...voor 1200 EUR ? Ligt het nu aan mij of doe je alsof dit zo veel geld is ??

Ik betaalde mijn falc krukas en nieuwe cil toch ook bijna 1000 EUR !!! En dan heb ik de rest nog niet !

Opvoeren kost nu eenmaal geld ! En ik denk dat vele hier op het forum dit kunnen bevestigen.( Tim bv. die de customshow organiseert )

Voor die 1200 EUR heb je wel alles om een snel blok te maken !

Groetjes !!

Felice

Link naar reactie

Nog maar eens een update van mijn kant :)

Voor dit seizoen wou ik een nieuw kleurtje en dit is er dus van gekomen ! Zelfs met deze barre omstandigheden is het gelukt het frame helemaal af te schuren en opnieuw netjes te spuiten :) En ja dit is buiten gebeurd (h)

Ook heb ik mijn inlaatgat dichtgelast en gezorgd dat de vulling weer optimaal wordt !

Verder zijn volgende onderdelen aangeschaft voor het komende seizoen tegemoet te komen :

-Nieuwe krukas en lagers

-RS24-10 schokbrekers

-Nieuwe koppelingsbediening ( CBR 600 ) voor het ontkoppelen lichter te maken

-Nieuwe carburator : originele Keihin 34mm PJ ( vorige was de 28mm pwk )

-PVL Digitale ontsteking met Falc grondplaat en Falc koelfan !

-naar de 196° uitlaattiming (6)

Hier enkele pics van het rollend gedeelde, motorische komt na d'examens ;)

bild1041.jpg

bild1046.jpg

bild1045.jpg

bild1044.jpg

bild1049k.jpg

Hier de aanpassingen aan de inlaat :

Frezen :

cimg1264.jpg

cimg1263.jpg

Gedremel :

cimg1269.jpg

Gezandstraald:

cimg1265.jpg

cimg1266.jpg

groetjes Felice

Link naar reactie

1200€ valt idd nog goed mee. Opvoeren kost wel wat geld (believe me, en ik heb het nog budgetvriendelijk proberen te doen). Blok is wel topmateriaal. Reken gewoon het materiaal eens, en dan nog geen werkuren om te monteren en af te stellen. Als ik nu een blok nodig had, had ik het wel geweten maar ben nog met 2 vespa's bezig dus ja.

Denk dat over 2 jaar je er een motorblok onder hangt. Elk jaar ga je iets verder en verder ;-)...

Alles goed met mijn Felice. Ik bel je binnenkort nog wel. Moeten nog eens afspreken he.

Grtz

Steve

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...