Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Back to the fifties!


nero

Aanbevolen berichten

Das héél zeker een héél knap machien Pieter,uw zoon Thomas zal er zeker evenveel of zelfs meer plezier aan hebben,het gezegde in acht genomen,de appel valt niet ver van de boom hé...

Aan Thomas,geniet van je Vespa,en luister af en toe naar de wijze raad van uwe pa.grt Eric aka Viking uit Gent

Link naar reactie

@Eric: laat ik het zo stellen: de dildo is alleen het middel...:))

Erg reputatieverhogend :P zeker niet ordinair ook!

LOL! Die uitspraak gaat me blijven achtervolgen:)).

Als ik heel eerlijk ben, 't schijnt dat vaders en zonen op het zelfde type vallen...:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Eigenlijk is het back to the 60ies met een SS... Veel plezier ermee. Binnenkort een Adhemar op 't forum ;-)

"The fifties" slaat wel op de cilinderinhoud, in "the SSixties" zit ik al een tijdje.:))

Adhemar, nie slecht, maar of dat hij dat gaat willen...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Mooi ding, maar persoonlijk vind ik ze mooier in hun originele kleur. Maar dat is ieder z'n goesting zekers. ;)

Link naar reactie

Bedankt voor de toffe reacties! Heb er één van mijn GS'en moeten voor opofferen, maar heb er (tot nu) geen ogenblik spijt van.

Tot nader order (serie- en motornummer kloppen) is het een SS50 eerste serie (bouwjaar 1966) waarvan er 2300 zijn gemaakt.

Onder de schouwingskaartgroene kleur komt hier en daar wat rode verf piepen, vermoedelijk de originele kleur. Voor dat hij herspoten wordt ga ik Thomas eerst wat laten "testrijden", kwestie van de familievrede te bewaren.:)

Hier nog wat fotootjes om de liefhebbers te doen watertanden:)

supersprintthomas005a.jpg

supersprintthomas013a.jpg

supersprintthomas021a.jpg

supersprintthomas022a.jpg

supersprintthomas028a.jpg

supersprintthomas034a.jpg

ps: iemand een idee wat de functie zou kunnen zijn van de (wel gecamoufleerde) gaatjes in het beenschild links van het handschoenkastje?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

inderdaad een mooi stukje vespa

ik ben zeker jaloers dit is dus voor mij altijd al een droom geweest (eigenlijk meer de 90cc hoor )

is dit deze die al een tijdje op ebay aangeboden werd?

want dan heb ik er in de tijd een paar keer op aan het bieden geweest

grtz sidvespa

Link naar reactie

nog even iets bijvoegen van een waarschuwing en dit is zeker niet om de pret te bederven hoor

ik weet niet hoe oud de zoon is maar dit type vespa is eigenlijk wel een probleem voor de Belgische wetgeving het is namelijk zo dat zijn topsnelheid eigenlijk te hoog is voor onze wetgeving en hem op 45km/h brengen is geen sinecure

en het verhaal van "dit mag wel omdat het een oldtimer is " is dus niet waar dus toch maar op passen dat hij niet op de rollen moet ,met eventueel in beslagname want dit zou inderdaad zonde zijn

ik hoop dat ik u niet belezen heb en heb daarom 1000 keer afgeklopt op hout en 1113 keer een weesgegroetje opgezegd

groeten sidney

Link naar reactie

@sidevespa: hoe kan je zoiets oplossen? Kan je de vespa bijvoorbeeld op plaat zetten? En moet hij dan zijn rijbewijs halen? Of is er geen oplossing?

Link naar reactie

op plaat zetten kan normaal ook niet

wat JJP zet weet ik niet maar dat zou kunnen daar heb ik geen ervaring in

PS dit probleem is niet alleen eigen aan deze vespa maar aan veel van zijn tijdgenoten 50cc bromfietsen

grtz sidvespa

Link naar reactie

@SIDVESPA: dan was ik niet alleen.:) Probleem was dat de eigenaar goed mee bood zodat hij steeds het hoogste bod had. Heb contact opgenomen en toen zei hij dat hij niet zinnens was om via ebay te verkopen, diende alleen om "reclame" te maken. Of dit nu echt reclame was laat ik in het midden... Uiteindelijk heb ik hem verleden week nog eens opgebeld en we zijn tot een overeenkomst gekomen.

De vespa is nog niet uitgetest op topsnelheid, maar volgens de boekjes zou hij idd "iets" meer dan 45km/u gaan. Er is wel een Belgisch inschrijvingsbewijs bij, op plaat zetten zou dus geen probleem zijn, maar ik weet niet dat je met een klein rijbewijs met een nummerplaat mag rijden.

Gelukkig zijn langs de Walen redelijk tolerant op gebied van snelheid. Heb daar eigenlijk nog nooit rollen gezien.:) Misschien is de piston zover uitgesleten dat hij geen 40km/u meer rijdt.

Iemand een idee hoe je aan zo'n geel plaatje geraakt voor motorvoertuigen van minder dan 50cc?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Sidvespa

Begrenzer moet mogelijk zijn, ze bestaan namelijk voor een PK 50, en die heeft een elektronische ontsteking. Ik ben ooit van plan dit te gaan proberen op een snel blok. Maar hoe en wat, daar heb ik niet direct een antwoord op.

Kan het zo snel niet vinden, maar dacht dat de 50 Super Sprint sneller was dan een standaard 50. Dacht andere overbrenging en snellere cilinder.

En vind dat het ook hoort, hij ziet er snel uit, dus moet ie ook snel gaan (dat zou mijn wens zijn mocht ik er een hebben).

Link naar reactie
Iemand een idee hoe je aan zo'n geel plaatje geraakt voor motorvoertuigen van minder dan 50cc?

Zo'n geel plaatje dat je achteraan moet bevestigen is enkel voor bromfietsen (snorfiets) van een klasse A (tot 25km/u). Deze Vespa is een klassa B bromfiets, waar je een rijbewijs (cat. A3) voor nodig hebt.

http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexReframed.htm?newURL=%2Fnl%2Fweg%2Frijbewijs%2FFAQ04.htm

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...