Jump to content
Vespaforum.be

rvd

Members
  • Content Count

    318
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutral

4 Followers

About rvd

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club België
  • Mijn Scooter(s)
    V98, V11, VM2, SS180, SS90

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. rvd

    70 jaar Vespa

    70 jaar geleden schreef dr. Enrico Piaggio dit historisch document. Vespizzatevi ! (bron: Archivio Storico Museo Piaggio)
  2. rvd

    1949 - V11

    Inderdaad, is momenteel te koop bij Maskes. http://www.maskesvespaklassiekers.nl/nl/showroom/
  3. mat zwart, met bagagedrager voor bevestiging, nieuwstaat, 120 EUR , afhalen te Roeselare
  4. Als je wil zeker zijn dat het de juiste verf en kleur is, koop dan toch gewoon de juiste Max Meyer verf.
  5. Werd gespot op ebay, stond vorige week te koop bij de verkoper 'ricambiscooters'. Dat is een serieuze mens die volledige oude stocks met onderdelen opkoopt in Scandinavië en dan alle onderdelen op ebay verkoopt. Heel handig om New Old Stock onderdeeltjes te vinden.
  6. Nero, dan heb jij niet goed opgelet in het Vespamuseum op de VWD te Hasselt ...
  7. Zonet in levende lijve kunnen bewonderen bij Exclusive Bikes te Torhout. Prachtige Vespa. Afgewerkt tot in de kleinste details.
  8. @Pieter1: je kan er nog geen vinden want ze zijn nog niet geleverd. Ik ken zelfs mensen die zo zot zijn dat ze er ééntje besteld hebben. Dat is nogal eens iets hé Pieter1, mensen die zo gepassioneerd zijn dat ze dat zomaar bestellen. Gelukkig zijn er nog andere mensen die met hun voeten op de grond staan of zich zo nu en dan met het rubber van hun Honda CBF op de weg begeven, doelloos , just for fun dan nog. Vespizzatevi !
  9. Ik kijk er ook al naar uit, en ook al naar De Hemelvaart !
  10. rvd

    1949 - V11

    Wanneer je een dergelijke Vespa zoekt, is het van belang om er één te vinden met zo veel mogelijk correcte stukken erop en eraan. Originele wisselstukken uit de jaren '40 zijn schaars en bijzonder moeilijk te vinden. Deze Vespa had nog een heel strak frame, nergens moest iets gelast worden, ook essentieel. Wat voor mij ook belangrijk is, is dat frame en motor 'matching numbers' zijn, in dit geval is het zo, ook de originele Italiaanse papieren zijn erbij. Na de aankoop ben ik op zoek gegaan naar de juiste, gespecialiseerde vakmensen om de restauratie te doen. Om een deftige paintjob te bekomen, moet je een carrossier vinden die deze nitrolak wil en kan spuiten. Deze lak wordt niet vernist, dus één foutje en het moet opnieuw. De motor werd gereviseerd door topmechanicien Alex 'Scooterboy'. De assemblage gebeurde door Peter 'Maskes'. Ik heb er helaas wegens de weersomstandigheden nog geen meter mee gereden, Peter wel en die was tevreden over de souplesse ervan. Het feit dat het jaren duurde, is omdat ik het privé te druk had en dat je de juiste vakmensen de nodige tijd moet geven voor deze zaken. De collectie mag nog verder aangevuld worden met 1946 en 1948 ;-)
  11. rvd

    1949 - V11

    Met dank voor de reacties, en nu hopen op een beetje droog weer ... Voor alle duidelijkheid: op de laatste foto zie je het volledig restauratie-object. Helaas was de Vespa 'te' overschilderd en was de originele lak niet meer voldoende aanwezig om die terug boven te halen, vandaar de complete restauratie. Geen haar op mijn hoofd zou er aan denken om aan een restauratie te beginnen, mocht de originele lak nog bewaard of hersteld kunnen worden. Het verwondert me enigszins dat men hier denkt dat deze scooter in originele lak stond. Het beige kleur is in 1949 onmogelijk. Misschien tijd om de Vespa-geschiedenisboeken in te duiken ...
  12. rvd

    1949 - V11

    Na jaren is deze oude dame eindelijk klaar om met enige grandeur opnieuw de wegen te betreden. Met een gepast dankwoord aan Peter van Maskes Vespa Klassiekers.
×
×
  • Create New...