Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Back to the fifties!


nero

Aanbevolen berichten

En wie van de drie is het vrouwke want ik zie het niet zo direct? Het zijn tenslotte alledrie vrouwen. ;-)

T'ja, t'is s'morgens soms moeilijk kiezen tussen die mét of die zonder trilfunctie...

P.S. 't is minded...

Muggezifter! :))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Klopt, maar er was een inschrijvingsbewijs aanwezig, waarschijnlijk omdat hij standaard sneller rijdt als de toegelaten 45km/u. Heb dit dan maar op mijn naam laten zetten. En samen met het inschrijvingsbewijs krijgt men een motoplaat.:)

Als de zoon er mee rijdt zal de nr-plaat er af mogen of eerder moeten.

Het voordeel is dat de vespa nu legaal meer dan 45km/u mag bollen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Het voordeel is dat de vespa nu legaal meer dan 45km/u mag bollen.

daar is't zoneke wel blij mee zeker :-)

Link naar reactie

@CEE: neen, hij staat ingeschreven als 50cc.

t' zoneke is iets minder blij. Eergisteren nog een rodagetoerken gedaan, maar bij thuiskomst viel de motor plots stil. Nu start hij alleen met de choke open, en blijft hij alleen draaien als ik afwisselend de choke toe zet en weer uit trek, anders valt hij stil.

De carbu en luchtfilter gedemonteerd en gereinigd, zonder resultaat.

Mijn vermoeden is dat de oliekeerring aan de vliegwielzijde het begeven heeft.

Iemand al hetzelfde voor gehad en wat was de oorzaak?

Waarschijnlijk gaat de motor er dit weekend vanonder voor een volledige revisie...

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Nu start hij alleen met de choke open, en blijft hij alleen draaien als ik afwisselend de choke toe zet en weer uit trek, anders valt hij stil.

Die krijgt al dezelfde kuren als uw GS'en ofwa? :-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Verleden week de motor er van onder gehaald en de oliekeerringen en lagers aan het vliegwiel vervangen. Alles weer netjes gemonteerd en ... just hetzelfde.-:(

Vandaag teneinde raad naar Tutto Vespa gereden. Diagnose: carbu verstopt. Na een paar uur werken (carbu reinigen, de kabels vervangen, speling op het stuur wegwerken en nog een paar kleine dingen) rijdt hij zoals nooit.

Het moet gezegd dat Anthony (Toni), weet waarmee hij bezig is. Chapeau!

Groetjes, nero.

ps: Alles inbegrepen heeft dit me 50€ gekost!

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Nog geen examen gedaan. Thomas heeft in een geleend boek bijna de volledige wegcode uit het hoofd geleerd terwijl hij maar een paar bladzijden moest leren. De vriend heeft het boek intussen terug gevraagd. Ondertussen is hij ook begonnen met een maand vakantiewerk in de collieshop Halle (waar iemand werkt met een prachtige witte sprint veloce? vol stickers.

Maar vandaag heb ik het boek (nu van de bibliotheek) hier opnieuw zien liggen! Hij zal zicht mogen haasten wil hij kunnen meedoen aan de death run.:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

hehe :), spijtig dat hij het goed weer in juli heeft moeten missen.. lukt de deathrun met een 50cc?

groetjes, Cée

Link naar reactie

Met een snelle 50cc (70km/u op de teller) zou dit wel moeten lukken. Het zijn bijna allemaal kleine kronkelwegen en daar speelt de snelheid minder, eerder de behendigheid van de rijder. En als het serieus bergop is kunnen we u altijd nog duwen.:))

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Ondertussen heeft Thomas zijn "L" voor brommers en auto's behaald.

Vanavond nog gaan toeren rond Edingen. Voor ons geen terraskes maar...

thomasenpapa001a.jpg

thomasenpapa003a.jpg

... weidse landschappen met stof-en modderwegen.

Na een bosbaantje te zijn ingeslagen kwamen we plots terecht op een kasteeldomein. Na monsieur le baron zijnen gazon een "beetje" te hebben omgeploegd toch noch snel een fotootje gemaakt aan één van zijn vijvers.

thomasenpapa008a.jpg

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hangt er een beetje vanaf: wind mee of tegen, bergop of bergaf, lange rechte banen of kronkelwegen.

Als het windstil is een mooie vlakke baan een 65km/u schat ik (mijnen GPS heeft het begeven, dus zekerheid heb ik niet).

Vandaag met die felle wind stak hij me soms bijna voorbij om 50m verder te moeten meeduwen omdat hij een bergje niet opgeraakte. Ga hem nog een lesje "terugschakelen" leren, zodat hij iets vlotter over de hellingen geraakt.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Tom: uiteindelijk wel. De kleur :)) was wel wat wennen in het begin, maar nu ben ik content dat hij niet herspoten is.

@Bart: nie vergeten links te rijden (zoals ik) daar. Voor wij Engeland aandoen zal hij eerst voor zijn motorijbewijs moeten gaan...

@Joene: nog een paar Death run's en auto's rammen en da komt dik inorde! :))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...