EriX Geplaatst: 26 juni 2010 Delen Geplaatst: 26 juni 2010 En wie van de drie is het vrouwke want ik zie het niet zo direct? Het zijn tenslotte alledrie vrouwen. ;-) P.S. 't is minded... Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2010 En wie van de drie is het vrouwke want ik zie het niet zo direct? Het zijn tenslotte alledrie vrouwen. ;-)T'ja, t'is s'morgens soms moeilijk kiezen tussen die mét of die zonder trilfunctie... P.S. 't is minded... Muggezifter! ) Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 26 juni 2010 Delen Geplaatst: 26 juni 2010 Nu eigenlijk nog een foto van Thomas en de scoot, want onder een dame staat dat pistache prima, maar onder een heer? Link naar reactie
cee Geplaatst: 26 juni 2010 Delen Geplaatst: 26 juni 2010 Nero, waarom eigenlijk die motoplaat? is toch 50cc? Link naar reactie
nero Geplaatst: 26 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2010 Klopt, maar er was een inschrijvingsbewijs aanwezig, waarschijnlijk omdat hij standaard sneller rijdt als de toegelaten 45km/u. Heb dit dan maar op mijn naam laten zetten. En samen met het inschrijvingsbewijs krijgt men een motoplaat. Als de zoon er mee rijdt zal de nr-plaat er af mogen of eerder moeten. Het voordeel is dat de vespa nu legaal meer dan 45km/u mag bollen. Groetjes, nero. Link naar reactie
cee Geplaatst: 26 juni 2010 Delen Geplaatst: 26 juni 2010 dus eigenlijk staat hij ingeschreven als 125? groetjes,Cée Link naar reactie
Joene Geplaatst: 30 juni 2010 Delen Geplaatst: 30 juni 2010 Het voordeel is dat de vespa nu legaal meer dan 45km/u mag bollen. daar is't zoneke wel blij mee zeker :-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 juni 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2010 @CEE: neen, hij staat ingeschreven als 50cc. t' zoneke is iets minder blij. Eergisteren nog een rodagetoerken gedaan, maar bij thuiskomst viel de motor plots stil. Nu start hij alleen met de choke open, en blijft hij alleen draaien als ik afwisselend de choke toe zet en weer uit trek, anders valt hij stil. De carbu en luchtfilter gedemonteerd en gereinigd, zonder resultaat. Mijn vermoeden is dat de oliekeerring aan de vliegwielzijde het begeven heeft. Iemand al hetzelfde voor gehad en wat was de oorzaak? Waarschijnlijk gaat de motor er dit weekend vanonder voor een volledige revisie... Groetjes, nero. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 30 juni 2010 Delen Geplaatst: 30 juni 2010 Nu start hij alleen met de choke open, en blijft hij alleen draaien als ik afwisselend de choke toe zet en weer uit trek, anders valt hij stil. Die krijgt al dezelfde kuren als uw GS'en ofwa? :-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 juli 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2010 "t Zijn specialekes hé...) Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 juli 2010 Auteur Delen Geplaatst: 10 juli 2010 Verleden week de motor er van onder gehaald en de oliekeerringen en lagers aan het vliegwiel vervangen. Alles weer netjes gemonteerd en ... just hetzelfde.- Vandaag teneinde raad naar Tutto Vespa gereden. Diagnose: carbu verstopt. Na een paar uur werken (carbu reinigen, de kabels vervangen, speling op het stuur wegwerken en nog een paar kleine dingen) rijdt hij zoals nooit. Het moet gezegd dat Anthony (Toni), weet waarmee hij bezig is. Chapeau! Groetjes, nero. ps: Alles inbegrepen heeft dit me 50€ gekost! Link naar reactie
Maximus Geplaatst: 5 augustus 2010 Delen Geplaatst: 5 augustus 2010 Das een pareltje ze! Link naar reactie
cee Geplaatst: 7 augustus 2010 Delen Geplaatst: 7 augustus 2010 Hey Nero, is hij er al door? Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2010 Nog geen examen gedaan. Thomas heeft in een geleend boek bijna de volledige wegcode uit het hoofd geleerd terwijl hij maar een paar bladzijden moest leren. De vriend heeft het boek intussen terug gevraagd. Ondertussen is hij ook begonnen met een maand vakantiewerk in de collieshop Halle (waar iemand werkt met een prachtige witte sprint veloce? vol stickers. Maar vandaag heb ik het boek (nu van de bibliotheek) hier opnieuw zien liggen! Hij zal zicht mogen haasten wil hij kunnen meedoen aan de death run. Groetjes, nero. Link naar reactie
cee Geplaatst: 7 augustus 2010 Delen Geplaatst: 7 augustus 2010 hehe , spijtig dat hij het goed weer in juli heeft moeten missen.. lukt de deathrun met een 50cc? groetjes, Cée Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2010 Met een snelle 50cc (70km/u op de teller) zou dit wel moeten lukken. Het zijn bijna allemaal kleine kronkelwegen en daar speelt de snelheid minder, eerder de behendigheid van de rijder. En als het serieus bergop is kunnen we u altijd nog duwen.) Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2011 Ondertussen heeft Thomas zijn "L" voor brommers en auto's behaald. Vanavond nog gaan toeren rond Edingen. Voor ons geen terraskes maar... ... weidse landschappen met stof-en modderwegen. Na een bosbaantje te zijn ingeslagen kwamen we plots terecht op een kasteeldomein. Na monsieur le baron zijnen gazon een "beetje" te hebben omgeploegd toch noch snel een fotootje gemaakt aan één van zijn vijvers. Groetjes, nero. Link naar reactie
cee Geplaatst: 22 mei 2011 Delen Geplaatst: 22 mei 2011 mooimooi hoe snel rijdt die nu eigenlijk? groetjes Cedric Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 mei 2011 Hangt er een beetje vanaf: wind mee of tegen, bergop of bergaf, lange rechte banen of kronkelwegen. Als het windstil is een mooie vlakke baan een 65km/u schat ik (mijnen GPS heeft het begeven, dus zekerheid heb ik niet). Vandaag met die felle wind stak hij me soms bijna voorbij om 50m verder te moeten meeduwen omdat hij een bergje niet opgeraakte. Ga hem nog een lesje "terugschakelen" leren, zodat hij iets vlotter over de hellingen geraakt. Groetjes, nero. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 23 mei 2011 Delen Geplaatst: 23 mei 2011 Nero, ik vind dat ge nu uwe SS180 ook wa moet decapannen ;-) (mooie foto's !) Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 23 mei 2011 Delen Geplaatst: 23 mei 2011 waaaaauuuuuw prachtig! ik droom al een aantal jaar om met mijne pa ook zulke ritjes te gaan doen! Mooie foto's! (ma vande zomer doen we samen Engeland aan!) Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 23 mei 2011 Delen Geplaatst: 23 mei 2011 Ik heb zo'n vermoeden dat Nero wel blij is dat hij heeft doorgezet met het decaperen )))) Sjiek ! Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2011 @Tom: uiteindelijk wel. De kleur ) was wel wat wennen in het begin, maar nu ben ik content dat hij niet herspoten is. @Bart: nie vergeten links te rijden (zoals ik) daar. Voor wij Engeland aandoen zal hij eerst voor zijn motorijbewijs moeten gaan... @Joene: nog een paar Death run's en auto's rammen en da komt dik inorde! ) Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.