Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa px graag nieuwe banden, maar de welke?


JB

Aanbevolen berichten

Michelin S1 zijn goede sportieve banden maar niet zo'n goede regenbanden.

Ik heb nu de BGM sport 3,5x10, goede sportieve banden maar heb ze nog niet in de regen gereden.

De wanden zijn wel erg dik waardoor ze stevig zijn maar je ze even met veel druk moet opblazen om ze goed op de velg te laten passen.

Ook een verschil is dat de Michelin S1 geschikt is tot 100km/ en de BGM tot 180km/h, alhoewel ik twijfel of je dat gaat halen op een PX (-:

Link naar reactie

De banden van het eigenmerk van sip bevallen mij prima. enige is dat als je veel rijd ze behoorlijk slijten.

Die ervaring heb ik zelf niet want ik rijd niet alle dagen maar van clubleden die ze ook hebben begreep ik dat ze behoorlijk slijten, maar wel goede grip.

Link naar reactie
22 uren geleden, JB zei:

Michelin city grip 2 bijvoorbeeld

Zijn deze in jouw bandenmaat te krijgen?, was van mening dat deze alleen op de moderne Vespa’s beschikbaar waren. Van de Michelin City Extra is dat wel het geval in de maat 3.00-10 en 3.50-10.

Michelin maakt gewoon goede banden en de City lijn is een fijne nat weer band. Het nadeel is dat ze van een zachte compound zijn waardoor je door de hogere slijtage iets vaker moet wisselen (vooral achterband), maar dan heb je de gehele levensduur wel goede grip.

De alternatieven hierboven genoemd zijn ook allemaal goede banden waarbij een ook aantal een klassiek profiel hebben. Een band is heel persoonlijk, rijstijl, weersomstandigheden, aantal km-ers. Gewoon een kwaliteitsband eronder en rijden.

  • Like 1
Link naar reactie

Heidenau K58 al 20 jaar beste alle terrein en seizoensband vind ik

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...