Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Goldfinger

Leden
  • Items

    61
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    PX 125

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Wuustwezel
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Goldfinger's prestaties

Explorer

Explorer (4/14)

  • Reacting Well Zeldzaam
  • Dedicated Zeldzaam
  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter

Recente badges

1

Reputatie

  1. Sven De Nies? https://sdnscootershop.be/
  2. Een artikel om de catalysator te verwijderen en vervangen door een Sip road2 uitlaat en een paar sproeiers in de carburator vervangen. https://www.scootering.com/scootering-classics-vespa-tuning-upgrade-mega-feature/
  3. Overweeg een nieuw touringblok maar twijfel tussen een variab´e ontsteking of de klassieke Ducati ontsteking die ik heb liggen. Is het verschil van extra koppel bij lage toeren echt merkbaar of zijn er nog andere voordelen buiten evt een lichter vliegwiel?
  4. Michelin S1 zijn goede sportieve banden maar niet zo'n goede regenbanden. Ik heb nu de BGM sport 3,5x10, goede sportieve banden maar heb ze nog niet in de regen gereden. De wanden zijn wel erg dik waardoor ze stevig zijn maar je ze even met veel druk moet opblazen om ze goed op de velg te laten passen. Ook een verschil is dat de Michelin S1 geschikt is tot 100km/ en de BGM tot 180km/h, alhoewel ik twijfel of je dat gaat halen op een PX (-:
  5. Robyn racing had een promo van gratis afstellen op de dyno indien je een uitlaat bij hem kocht. Weet niet of dit nog geldig is.
  6. Heb een motor gehad die uitviel wanneer hij warm stond. De lamellen van de pickup op de stator waren los gekomen. Wanneer de motor warm was gingen ze waarschijnlijk nog meer open en kon de pickup geen contact maken met het vliegwiel.
  7. Ik weet het, sommige van z’n meningen zijn controversieel maar ik geef het maar even mee:
  8. Ok bedankt. Denk dat de sport versie het meest geschikt is voor dagelijks gebruik met een SI.
  9. Zag net dat de Freak een video heeft over de 210 sport met een 60mm.
  10. Dacht aan de 210 cc sport kit, volgens SIP enkel geschikt voor een 57/mm krukas vs de MHR MK2 in combinatie met een 60 mm krukas. https://www.scooter-center.com/en/cylinder-malossi-221-cc-mhr-mk2-2021-60mm-stroke-vespa-p200-rally200-with-cylinder-head-m3118599 Bedoeling is een betrouwbare toermotor met SI carburator.
  11. Een Piaggio krukas is gegoten, niet gesmeed (forged) https://www.counterman.com/crank-understanding-crankshaft-materials/#:~:text=The majority of OEM crankshafts,machined to its final tolerances.
  12. Ik heb vroeger een 221 cc motor gehad met de “oude” Malossi 210 cilinder. Vele duizenden kilometers mee gereden zonder probleem, was met een SI24. Sinds 2016 is er een nieuwe Malossi 210 cilinder in twee versies, de Sport als toercilinder en de MHR als race cilinder. Ik zou dan wel een gesmede krukas kopen.
  13. Goldfinger

    Technische keuring

    Sinds 2021 zijn de regels over aanpassingen van oldtimer auto's versoepeld. https://www.auto55.be/nieuws/33449-meer-tolerantie-voor-keuring-oldtimers#:~:text=Nieuwe keuringsrichtlijn oldtimers vanaf april 2021&text=Zo
  14. Onlangs een Polini expansie uitlaat geplaatst en carburator laten afstellen bij Rodyn racing. Is een PX125 Euro 2, met Polini uitlaat en PX200 luchtfilter 8,8 pk op achterwiel.
  15. Ik heb ooit een blok gekocht dat olie lekte onderaan waar de kickstarter zit. Bleek dat de bouten die de twee carterhelften samenhouden los waren gekomen. FMP heeft er een filmpje over.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...