Jump to content
Vespaforum.be

Mivar

Members
  • Posts

    73
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Eerstmaardievesparijdendkrijgen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK50 XL Elestart
    Vespa 50S Estero

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Etterbeek
  • Land
    Belgiรซ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Mivar's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

24

Reputation

  1. Mivar

    Jeroen's PK50s

    Toffe kerel ook die Christiaan! 10+ jaar geleden al eens wat spulletjes gekocht, en nu tweede kerstdag ook nog even wezen shoppen bij 'm. Heeft echt ALLES voor de PKaatjes! ๐Ÿ‘Œ
  2. Mijlpaaltje bereikt dit weekend: ik zit nu aan 100% demontage! ๐Ÿ˜ Nu heb ik elk stukske Vespa in m'n handen gehad... Nog even een vraagje: ik ga in eerste instantie de originele 50cc cilinder erop zetten. Misschien ga 'm later nog s opvoeren. Heeft 't zin om alvast een sterker primair wiel te monteren of kan ik dat beter niet doen icm de 50cc cilinder?
  3. Kun je daar wรฉl een 2k blanke lak opzetten?
  4. Hier trouwens een mooie link voor wie 'n 'origineel' kleurtje zoekt voor z'n Vespa ๐Ÿ˜Ž https://www.vespafarben.de/vespa-originalfarben-lack/ Veel kleuren zijn met foto van hoe 't er in 't echt uitziet!
  5. Jij kent je zaken ๐Ÿ˜…
  6. Ok geen uitlaat pasta dus ๐Ÿ˜… Maar onnodig duur/hoogwaardig voor de rest betekent op z'n minst wel ok dus? Waar koop ik het best de juiste montagepasta? Loctite bijvoorbeeld is me al eens door iemand afgeraden... Er is een leuk zaakje in de buurt van Luik die het ideale product lijkt te verkopen (Scooter Passion), maar te ver en te hoge verzendkosten.. Badje staat klaar ๐Ÿ˜
  7. Hey Frissen, Betekent dat dat ik niks aan de producten heb die ik heb ingeslagen? ๐Ÿ˜ฐ Ik heb voor de pakking uiteraard ook een volledige pakking set m, maar voor de onderzijde is me aangeraden om een beetje pasta te voorzien. Is uitlaat montagepasta daar niet geschikt voor? Ook las ik dat keramische pasta voor de remmen beter is dan koperpasta..
  8. Thx Nero, maar die is er volledig uit..
  9. Ow ja nog n laatste dingetje: ik heb n goeie tweedehands voorophanging kunnen vinden, maar ik krijg de wielbout niet losgedraaid. Hiervoor is geen speciaal gereedschap nodig toch? Gewoon n dopsleutel 22? Wat is hiervoor de beste techniek? Toch maar weer de stuurkolom terugmonteren?
  10. Als het goed is kan ik lokaal een spuitcabine gebruiken gelukkig. Ik denk ook al te weten wat ik ga doen: ik heb iemand gevonden die een nieuw plaatje kan lassen rond de voetrem. Het overige roest ga ik wegschuren en/of met brunox behandelen. De overige lak ga ik een beetje naar gevoel afschuren tot ik een mooie collage heb van blank staal, de oude rode lak en de zwarte lak die later is gezet. T wordt dus iets punk/kunst achtigs. Is er een goeie transparante primer om de blanke lak te behandelen? Het geheel ga ik dan met blanke lak afwerken. Wordt wel tof denk ik. Verder heb ik voor de montage van t blokje de volgende producten gekocht: Kunnen jullie me zeggen of die (in volgorde van links naar rechts) ok zijn om: de carter te smeren vรณรณr t inslaan van de lagers (Protection smeervet), het dichten van de onderzijde van de carter delen (Presto montagepasta voor uitlaat) en het smeren van de remdelen (Procycle keramische pasta tot +1400ยฐC)? En tenslotte nog t volgende: ik heb mijn statorplaat van nieuwe bedrading voorzien. T soldeerwerk is niet helemaal perfect verlopen ๐Ÿ™„. Groen, rood, wit en zwart zit goed vastgesoldeerd, maar ik vrees dat blauw geen contact maakt. Ik heb t met een multimeter getest, en blauw geeft geen signaal met de andere draden of spoelen (mogelijk maakt de kop van de blauwe draad geen goed contact met de draad van de spoel). 'S niet hoe toch? Ook vraag ik me af of t wel de goeie plaat is voor 'n PK50XL Elestart. Ik heb namelijk heel veel schema's gezien waarin er ook geel, grijs en n tweede rode draad uitkomen. Ik heb enkel zwart, wit, blauw, 2x groen en 1x rood... Nu een zijn er zoveel verschillende type schema's dat ik de 'draad' een beetje kwijt ben ๐Ÿ˜…
  11. Got it! Hoe sluit ik een topic af? ๐Ÿ™„
  12. Hoe krijg ik de sleutel uit de ON positie? Moet de stuurkolom er dan eerst weer in? Ik ga morgen anders eens kijken of ik t gaatje kan vinden en zo t binnenwerk kan demonteren, maar toch vreemd dat ie in ON vastzit (ik krijg er geen beweging in)
  13. Er lagen inderdaad matten op. Brunox lijkt me wel een goed idee, maar het hangt af van welk eindresultaat ik ga kiezen. Daar zit ik nu al 2 weken mee in mn maag... Wat de kleur betreft: het originele rood gaat m niet worden want vind ik niet super voor n PK50. Het makkelijkst is om m terug zwart te spuiten, dan hoef ik niet ALLES te doen (best veel plekken en stukken zijn nog ok en zwart) Maar het liefst zou ik het plaatmetaal zichtbaar houden (zoals de allereerste vespa op de foto) en dan met n transparante primer en 2K blanke lak afwerken, maar heb geen idee of dat werkt... Ik zou m eerst volledig kunnen laten zandstralen (bij Ventix bijvoorbeeld), maar vooral die plek rond de rem baart me zorgen... Weet iemand een 'mannetje' in t Brusselse? Bij Ventix kunnen ze m ook meteen metalliseren, wat natuurlijk een perfecte basis geeft voor spuitwerk. Ik zou dan voor n imitatie metaalkleur kunnen gaan, maar da's jammer want toch n beetje nep. Een andere originele kleur voor de PK50XL zoals blauw lijkt me tof, maar dan zou ik het plaatwerk perfect willen hebben + laten poederlakken. Dat gaat teveel werk zijn รฉn teveel kosten. 't Is duidelijk: ik kom er niet aan uit! Ik denk dat ik dan toch voor een tijdelijke oplossing ga: in ieder geval de roest goed behandelen, wat primer waar het metaal nu bloot ligt, beetje plamuren rond de gaten en dan met 2K zwarte lak afwerken. Niet zo pro, maar wel praktisch. Ik heb de komende 2 3 weken nog n werkplaats, maar daarna moet ik weg en moet t dus af zijn (tenzij ik een ander onderkomen vind in de tussentijd...). Als ik ooit n schuur heb dan kan ik tegen die tijd de hรฉle carrosserie deftig aanpakken. Maar 't plaatje van 't blanke plaatwerk blijft me prikkelen...
  14. En alle anderen die ik vergeten ben, en die hun enthousiasme, kennis en liefde voor Vespa met mij hebben gedeeld!! ๐Ÿ˜‰
  15. Dat 2021 maar veel wijsheid, kunde, maar vooral veel rijplezier mag brengen!!! (En dan nog 't liefst samen) Iedereen alvast heeeel hartelijk bedankt voor alle essentiรซle tips! De beste wensen voor al die Vespa lovers! Special shot out to Frissenappel, Ed75, Frederik9111, Vespa Rent Deng Deng en Sarah van Ring Ding Ding (klinkt feestelijk toch?! ๐Ÿ˜‰)! ๐Ÿ›ตโค๏ธ๐Ÿค๐Ÿ’š๐Ÿป๐Ÿฅ‚๐Ÿพ๐Ÿ˜˜ Mivar
×
×
  • Create New...