Jump to content
Vespaforum.be

een paar honderd metervermogenverlies pk 50n

Nef

Recommended Posts

Hey, Ben aan restauratie bezig van pk50, carburator uit mekaar gehaalt, gereinigd, en van nieuwe pakkingen voorzien. Start doet die goed, het duurt wel even voor dat ik kan vertrekken zonder de choke terug open te zetten anders valt die stil, maar als ik thuis vertrek…een paar honderd meter vals plat geraakt die er niet omhoog in derde versnelling, dan moet ik naar tweede terug schakelen, denk niet dat dit normaal is. Trouwens, met vals plat bedoel ik letterlijk vals plat, he, he , dus zeker geen steile helling of zo. Als ik stil sta en gas los, duurt het even voordat die op stationair draait. Iemand een idee? Grtz

Dan kan je misschien het beste even de cilinder kop er af halen en kijken of er schade is aan de binnenkant van de cilinder zit.
Als je hem er helemaal af haalt kan je ook goed de zuiger en zuigerveren nakijken, denk aan ringgap meten, kijken voor zwarte aanslag onder de zuigerveren en krassen.

Met een compressie tester is het helemaal makkelijk dan hoef je niks uit elkaar te halen, als je dan weinig compressie meet weet je al waar het probleem ligt, het kan namelijk dat het blokje een keer in warm gelopen of gwn op is en dan kan je afstellen wat je wilt maar power heb je dan nooit.

Toen mijn PK'tje nog helemaal standaard was liep die met een Dellorto 16.10 carburateur heel vlot naar de 46km/u, dus kalm aan naar de 35-40km/u hoort niet echt denk ik.

• 4 weeks later...

Da’s veel te weinig hoor. Zou 1:9 morgen zijn. Mogelijk is één van de pistonringen versleten of gebroken. Misschien toch es een motorrevisietje overwegen?

• 2 weeks later...

Hallo, ik heb de cilinderkop samen met cilinder gedemonteerd om de zuigerringen te vervangen, die ondertussen besteld zijn, hier mijn vraag, er was geen pakking tussen cilinderkop en cilinder, blijkbaar normaal, moet er bij het monteren toch een pakking tussen of gewoon terug monteren… misschien de oppervlaktes zachtjes opschuren? Grtz.