Nef Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Hey, Ben aan restauratie bezig van pk50, carburator uit mekaar gehaalt, gereinigd, en van nieuwe pakkingen voorzien. Start doet die goed, het duurt wel even voor dat ik kan vertrekken zonder de choke terug open te zetten anders valt die stil, maar als ik thuis vertrek…een paar honderd meter vals plat geraakt die er niet omhoog in derde versnelling, dan moet ik naar tweede terug schakelen, denk niet dat dit normaal is. Trouwens, met vals plat bedoel ik letterlijk vals plat, he, he , dus zeker geen steile helling of zo. Als ik stil sta en gas los, duurt het even voordat die op stationair draait. Iemand een idee? Grtz Quote Link to comment
nero Posted December 18, 2021 Share Posted December 18, 2021 Nogmaals goed de carburator reinigen en, als dat niet lukt, een nieuwe carburator aanschaffen. Op hoeveel toeren staat de luchtmengschroef uitgedraaid? Groetjes, nero. Quote Link to comment
Nef Posted December 18, 2021 Author Share Posted December 18, 2021 Anderhalve tour 1 Quote Link to comment
Davon Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 Welke sproeier zit er in? De standaard sproeier is 53 dacht ik. Quote Link to comment
Nef Posted December 22, 2021 Author Share Posted December 22, 2021 Hmm, denk het, vandaag nog de carburator gereinigd, mee gereden en gaat redelijk goed, snelheid tot 35 a 40 km/h. Ik had wel graag wat meer pit erin gehad, misschien een andere sproeier? Iemand een tip altijd welkom. Quote Link to comment
Nef Posted December 22, 2021 Author Share Posted December 22, 2021 Carburator die er nu opstaat is een Dellorto shb 16 12m Quote Link to comment
Davon Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 Dan kan je misschien het beste even de cilinder kop er af halen en kijken of er schade is aan de binnenkant van de cilinder zit. Als je hem er helemaal af haalt kan je ook goed de zuiger en zuigerveren nakijken, denk aan ringgap meten, kijken voor zwarte aanslag onder de zuigerveren en krassen. Met een compressie tester is het helemaal makkelijk dan hoef je niks uit elkaar te halen, als je dan weinig compressie meet weet je al waar het probleem ligt, het kan namelijk dat het blokje een keer in warm gelopen of gwn op is en dan kan je afstellen wat je wilt maar power heb je dan nooit. Toen mijn PK'tje nog helemaal standaard was liep die met een Dellorto 16.10 carburateur heel vlot naar de 46km/u, dus kalm aan naar de 35-40km/u hoort niet echt denk ik. Quote Link to comment
Nef Posted December 23, 2021 Author Share Posted December 23, 2021 Ja, dat dacht ik ook, dus das wat ik ga doen in de komende dagen, om te beginnen compressie meten, tnks. Quote Link to comment
Nef Posted January 14 Author Share Posted January 14 Hallo, ivm compressie vandaag pas kunnen meten en resulteerde op 5,5 bar, dus denk dat dit toch ok is. grtz Quote Link to comment
Frederik9111 Posted January 15 Share Posted January 15 Da’s veel te weinig hoor. Zou 1:9 morgen zijn. Mogelijk is één van de pistonringen versleten of gebroken. Misschien toch es een motorrevisietje overwegen? Quote Link to comment
Nef Posted January 15 Author Share Posted January 15 Ja Frederik, dacht ik eerlijk gezegd ook al aan, das dan toch de volgende “klus”. Hou u toch op de hoogte. Tnx. Quote Link to comment
Nef Posted January 25 Author Share Posted January 25 Hallo, ik heb de cilinderkop samen met cilinder gedemonteerd om de zuigerringen te vervangen, die ondertussen besteld zijn, hier mijn vraag, er was geen pakking tussen cilinderkop en cilinder, blijkbaar normaal, moet er bij het monteren toch een pakking tussen of gewoon terug monteren… misschien de oppervlaktes zachtjes opschuren? Grtz. Quote Link to comment
Frederik9111 Posted January 25 Share Posted January 25 Nope, geen joint-de-culasse noodzakelijk. De boel wat proper maken, ontvetten en ontkolen kan nooit kwaad. Quote Link to comment
Davon Posted January 27 Share Posted January 27 Ik zou persoonlijk wel een pakking proberen stel de compressie is nog steeds te laag. Quote Link to comment
Wilby Posted January 27 Share Posted January 27 2 uur geleden, Davon zei: k zou persoonlijk wel een pakking proberen stel de compressie is nog steeds te laag. Met een pakking ga je de compressie zeker niet verhogen, indien er tussen kop en cilinder verlies is, de kop vlakken op een glasplaat met rodeerpasta. 1 Quote Link to comment
Davon Posted January 29 Share Posted January 29 On 1/27/2022 at 8:05 PM, Wilby said: Met een pakking ga je de compressie zeker niet verhogen, indien er tussen kop en cilinder verlies is, de kop vlakken op een glasplaat met rodeerpasta. kan ook Quote Link to comment
Nef Posted January 29 Author Share Posted January 29 Hallo, ik ben de nieuwe zuigerveren aant monteren, maar passen niet, vallen niet in de groef, nochtans de juiste maat 38,4 x 2mm, net zoals de vorige, die ik hun beurt heb proberen te passen en die passen ook al niet meer….raar, of doe ik iets verkeerd. Tips welkom, grtz Quote Link to comment
Ed75 Posted January 29 Share Posted January 29 Waarschijnlijk te belachelijk om te vermelden, maar heb je rekening gehouden met het 'bobbeltje' ? 1 Quote Link to comment
Nef Posted January 29 Author Share Posted January 29 Ja, zeker. Misschien de zuigerveren even in de diepvries leggen, He,he. Quote Link to comment
Nef Posted January 30 Author Share Posted January 30 Er is geen manier om deze zuigerveren erin te krijgen, denk eraan om een pakket te bestellen bij SIP…zuiger, veren zuigerpen. Zoals eerder gemeld, de oude veren passen ook niet meer, raar…grtz Quote Link to comment
Davon Posted January 31 Share Posted January 31 Het lijkt me vreemd dat de oude niet meer passen als ze er wel op gezeten hebben, als ze de goede diameter hebben en je ze buiten af (dus als het ware de achterkant van de zuigerveer) wel in de gleuf krijgt moet het passen. Met een kitje weet je wel zeker dat het past dus dat is wel veel makkelijker als het echt niet wil. Ik neem aan dat je wel weet hoe je ze moet monteren, zo niet zou ik aanraden een filmpje op te zoeken want dan zie je het beter dan ik uit kan leggen. Quote Link to comment
Wilby Posted January 31 Share Posted January 31 Dit lijkt mij heel bizar, je groef is 2 tienden groter dan je veer en die zou er niet in passen? Quote Link to comment
Speedracer Posted February 1 Share Posted February 1 Sommige zuigerveren zijn trapeziumvormig van doorsnede en dan passen ze idd niet omgekeerd. Maar als je de originele zuigerveren er ook niet meer inkrijgt ligt 't volgens mij toch aan de manier van monteren. Quote Link to comment
Nef Posted February 1 Author Share Posted February 1 Dacht ik ook, iets moet ik verkeerd doen, maar denk het niet, zo moeilijk is deze operatie ook weer niet. Heb een kitje besteld bij SIP. Misschien iets te maken met het uitzetten of krimpen van materialen… wie weet. Zie foto’s, dieper krijg ik de veren niet😡. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.