Jump to content

Davon

Members
  • Posts

    63
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk50 135cc Pinasco
    Vespa pk50 Automatica 75cc

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Zeewolde
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Davon's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • One Year In
  • Collaborator
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • First Post

Recent Badges

14

Reputation

  1. Dit is opzich wel gaaf, maar een scooter blok onder een Vespa... ben ik het niet helemaal mee eens. Als het een 180er was of een Minarelli was het nog tot daar aan toe, maar een Vivacity blok is niet m'n ding
  2. Ja dit blokje loopt OOK 50... maar daar houd het niet op XD
  3. Met dank aan Frissenappel is het blokje eindelijk af, er is veel aan verandert maar dat is allemaal in de naam van snelheid! Wappie 135cc een van de eerste starts.mp4
  4. Misschien eens nakijken of de stationair schroef daadwerkelijk wel wat bediend in de carburateur, of misschien is het een verkeerde.
  5. Dit doe ik ook, en bij het afstellen meng ik iets royaler als ik nog aan de arme kant zit.
  6. Ik wist niet dat Steve-O ook fan was van Vespa's XD
  7. Beste forum leden, ik zoek een lopend Smallframe blokje, het mag een standaard 50cc zijn maar een een leuke 125.
  8. De reddende engel is gevonden, deze topic kan weg, nu alleen nog uitvogelen hoe dat moet XD
  9. Ik zou ook voor een Nederlandse/Europese site gaan, daar is ook wel eigenlijk alles op te vinden en dan heb je het sneller en waarschijnlijk goedkoper.
  10. Zoals sommige van jullie weten heb ik een project PK50 die Wappie heet, alleen jammer genoeg loopt dat project door gebrek aan tijd vast. Ik wil hem absoluut niet weg doen en er van de zomer wel weer mee rijden maar hoe het nu loopt gaat dat hem niet worden. Dus het is tijd om mijn trots opzij te zetten en jullie te vragen om hulp, ik wil het blokje wel afleveren/ophalen en ik snap dat dit niet gratis is. De cilinder moet grondig schoon gemaakt worden omdat de poorten bewerkt zijn, carters moeten schoon gemaakt worden, en hij moet opgebouwd worden (alleen het blok). Ik woon in Zeewolde dus ik heb het liefste iemand die ook een beetje rond midden Nederland woont, maar zo niet, dan niet. Als dit je aanspreekt hoor ik het graag op dit topic of in PM.
  11. Zo ver ik weet zit er alleen wat tussen de tank en het frame, en tussen het frame en het reservewiel tegen het rammelen/lakschade. Is je uitlaat wel dicht en heb je een origineel filter of een open luchtfilter?
  12. De kop heeft geen extra schade opgelopen door dit akkefietje maar onder al het roet zat een heel erg beschadigde kop en zuiger, ik verdenk daarom dat dit zo het blokje in is gegaan aangezien ik geen stuk zuigerveer of wat dan ook mis en het carter heel schoon is (zou me niks verbazen helemaal als ik kijk bij wie hij vandaan komt). Het is de eerste keer dat ik hem open heb dus ik ga nog zeker even onderzoeken. De zuiger zag er niet heel apart uit dus als ze op elkaar lijken lijkt het me goed.
  13. Een tragisch momentje voor Brum, hij is zo te zien niet voor de eerste maar wel de laatste keer warm gelopen. Het was op de terugweg van een hele lange rit gebeurt met de wind vol op de neus, bij nader inzien kan er ook wel een grotere sproeier in... Morgen hoop ik naar een brommerzaak te gaan voor een hoonbeurt en een overmaat zuiger want hij is nog wel te redden denk ik. Klopt het trouwens dat de kop geen squishband heeft?
  14. Dan is het misschien niet overbodig om te kijken of de cilinder niet ovaal is gesleten door die zuigerveren, als je die nieuwe zuigerveren in de cilinder doet en even vlak drukt met de zuiger kan je dat mooi zien, als er licht langs komt is het niet goed.
×
×
  • Create New...