Jump to content
Vespaforum.be

Nef

Members
  • Posts

    26
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk50n elestart 1989

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Genk
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Nef's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • One Month Later
  • Collaborator
  • Week One Done
  • Dedicated Rare
  • First Post

Recent Badges

10

Reputation

  1. Hallo, hier een update, heb de nieuwe zuiger met bijhorende veren gemonteerd samen met een nieuwe uitlaat, gaat nu vlotjes naar de 40kmu en zo naar de 45 wat uiteindelijk normaal is en ook de bedoeling was, dus ben wel tevreden. Tnx allemaal voor de tips. Aja nog een vraag, ik gebruik minerale tweetaktolie van Castrol, omdat het een wat ouder model Vespa is (1989), misschien toch beter synthetische tweetaktolie gebruiken, of niet? Grtz, Nef
  2. Net gedaan wat je hebt voorgesteld, cilinderwand nog prima, tnx.
  3. De sleuven al zuivergemaakt en lichtjes geschuurd, heeft niet geholpen, de oude veren inderdaad niet echt losjes in de gleuf maar ook niet potvast…maar die optie van een eerdere warmloper denk ik wel dat dat een mogelijke oorzaak kan zijn. grtz
  4. Dacht ik ook, iets moet ik verkeerd doen, maar denk het niet, zo moeilijk is deze operatie ook weer niet. Heb een kitje besteld bij SIP. Misschien iets te maken met het uitzetten of krimpen van materialen… wie weet. Zie foto’s, dieper krijg ik de veren niet😡.
  5. Er is geen manier om deze zuigerveren erin te krijgen, denk eraan om een pakket te bestellen bij SIP…zuiger, veren zuigerpen. Zoals eerder gemeld, de oude veren passen ook niet meer, raar…grtz
  6. Ja, zeker. Misschien de zuigerveren even in de diepvries leggen, He,he.
  7. Hallo, ik ben de nieuwe zuigerveren aant monteren, maar passen niet, vallen niet in de groef, nochtans de juiste maat 38,4 x 2mm, net zoals de vorige, die ik hun beurt heb proberen te passen en die passen ook al niet meer….raar, of doe ik iets verkeerd. Tips welkom, grtz
  8. Hallo, ik heb de cilinderkop samen met cilinder gedemonteerd om de zuigerringen te vervangen, die ondertussen besteld zijn, hier mijn vraag, er was geen pakking tussen cilinderkop en cilinder, blijkbaar normaal, moet er bij het monteren toch een pakking tussen of gewoon terug monteren… misschien de oppervlaktes zachtjes opschuren? Grtz.
  9. Ja Frederik, dacht ik eerlijk gezegd ook al aan, das dan toch de volgende “klus”. Hou u toch op de hoogte. Tnx.
  10. Hallo, ivm compressie vandaag pas kunnen meten en resulteerde op 5,5 bar, dus denk dat dit toch ok is. grtz
  11. Ok, ga ik straks bekijken, tnx Nero
  12. Hallo, Bij mijn Vespa pk50 3v, 1989 is de positie van de versnellingen aan het handvat wat ontregeld, ttz, als de motor op zijn vrijloop staat, staat het handvat op 1. Ligt dit nu aan positie van het handvat of aan de shifter aan motor (zie foto). Grtz.
  13. Ja, dat dacht ik ook, dus das wat ik ga doen in de komende dagen, om te beginnen compressie meten, tnks.
  14. Carburator die er nu opstaat is een Dellorto shb 16 12m
×
×
  • Create New...