Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
Henkie.VESPA

Identificatie 1962 vespa

Recommended Posts

Hallo,

Sinds een week ben ik de eigenaar van een 1962 Vespa. Zoals bij veel van deze dingen is het chassisnummer niet meer goed te lezen, waardoor ik niet weet welke uitvoering ik nu heb...

Ik denk dat ik een VNB3 of 4T heb. Op het kentekenbewijs staat 125cc zijn, terwijl er een Vespa150 logo op zit.

Zonder het juiste Serial prefix kan ik via Scooterhelp mijn Vespa niet terug vinden.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

 

Alvast bedankt.

20190414_104919.jpg

Share this post


Link to post

Kan je een foto maken vd locatie vh vin nummer? Zit als het goed is onder de linker kap.

Share this post


Link to post

Maak eens een foto van de kilometerteller?

Share this post


Link to post

Als je een blad papier over het vin-nt legt en daarover gaat arceren met potlood, dan kan je het vin misschien lezen op het papier. 

Share this post


Link to post

Niet te veel tijd in die scooter steken - take you loss and move on.

Share this post


Link to post

Voor de positieve reacties bedankt. Voor de negatieve; kan zijn dat het india import is, maar hoeft natuurlijk niet!

 

Share this post


Link to post

Is sowiso een VBB. mogelijk inport uit Azie. 

Hopelijk heb je reeds papieren of de nodige documenten om hem ingeschreven te krijgen. 

Heb hier nog geen negatieve reacties gelezen, alleen vaststellingen en waarschuwingen. 

Moest het gaan om eentje die geïmporteerd is uit Laos of omstreken, idd niet teveel geld en werk in steken. 

Succes! 

Groetjes, nero. 

Share this post


Link to post
2 uren geleden, Henkie.VESPA zei:

Voor de positieve reacties bedankt. Voor de negatieve; kan zijn dat het india import is, maar hoeft natuurlijk niet!

Ik gok ook dat het een VBB(150) is, al dan niet van bij Bajaj

het is sowiso een aziatische import, of iemand met een dosis donkere humor heeft ze gerestaureerd om op een aziatische import te lijken

wat is het motornummer?

 

 

Share this post


Link to post
1 uur geleden, nero zei:

Is sowiso een VBB. mogelijk inport uit Azie. 

Hopelijk heb je reeds papieren of de nodige documenten om hem ingeschreven te krijgen. 

Heb hier nog geen negatieve reacties gelezen, alleen vaststellingen en waarschuwingen. 

Moest het gaan om eentje die geïmporteerd is uit Laos of omstreken, idd niet teveel geld en werk in steken. 

Succes! 

Groetjes, nero. 

Nero,

Vespa is in 2006 in Nederland geïmporteerd en heeft sindsdien ook een kenteken. De cijfers van het chassisnummer zijn nog steeds te lezen, alleen de letters die er bij horen niet.

Ik weet niet uit welk land hij komt (RDW geeft daar geen info over), maar stel dat het er eentje zou zijn die uit een van de "landen" komt, waarom zou je hem dan niet restaureren? Dingen zijn allemaal gemaakt in Italië en over de hele wereld geëxporteerd. Overigens lees ik regelmatig op forums dat het chassisnummer weggeroest is!

Dat van 2 Vespa frames 1 maken kan ook in Europa gebeuren. Persoonlijk denk ik niet dat dit bij mij het geval is, maar dat weet ik pas als alle lak is verwijderd.

Bedankt voor jullie reacties.

Henk

Share this post


Link to post
5 minuten geleden, Administrator zei:

Ik gok ook dat het een VBB(150) is, al dan niet van bij Bajaj

het is sowiso een aziatische import, of iemand met een dosis donkere humor heeft ze gerestaureerd om op een aziatische import te lijken

wat is het motornummer?

 

 

VNL2M 61054

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Ok, dan zit er iig het verkeerde blok onder, is van een Vespa 125 GT uit 1968:

 

 

69619C6F-3E7C-4ABB-B79A-ABA6E55AFA5E.jpeg

Mocht he het frame nummer niet goed kunnen lezen, lak licht opschuren met korrel 1200, totdat je alles goed kan ontcijferen. Moet in het frame gestanst staan, 9/10 keer duidelijk leesbaar te maken.

Waar zit het framenummer bij deze scooter? (foto?)

Edited by Niels_1977

Share this post


Link to post

It doesn’t get more Curry then this, mate...

Share this post


Link to post

Zoals Elsa uit 'Frozen' zong: "Let it go, let it gooooooo' :D  en hopen dat je niet teveel hebt betaald?

Share this post


Link to post
4 uren geleden, Henkie.VESPA zei:

Nero,

Vespa is in 2006 in Nederland geïmporteerd en heeft sindsdien ook een kenteken. De cijfers van het chassisnummer zijn nog steeds te lezen, alleen de letters die er bij horen niet.

Ik weet niet uit welk land hij komt (RDW geeft daar geen info over), maar stel dat het er eentje zou zijn die uit een van de "landen" komt, waarom zou je hem dan niet restaureren? Dingen zijn allemaal gemaakt in Italië en over de hele wereld geëxporteerd. Overigens lees ik regelmatig op forums dat het chassisnummer weggeroest is!

Dat van 2 Vespa frames 1 maken kan ook in Europa gebeuren. Persoonlijk denk ik niet dat dit bij mij het geval is, maar dat weet ik pas als alle lak is verwijderd.

Bedankt voor jullie reacties.

Henk

Het is geen 'stel'. Omdat je een GT motor hebt neig ik nu eerder naar Indonesie.

Dingen zijn gemaakt geweest in 1 van de fabrieken die Piaggio had in onder andere Indie, Indonesie, Singapore, Taiwan enz.  en dat doet er ook niet toe. Het gaat over de kwaliteit van de restauratie.

De meeste argumenten over dit soort scooters zijn tot vervelens toe al becommentarieerd, er is zelfs een heel subforum over

https://www.vespaforum.be/index.php?/forum/39-aziatische-restauraties/

t'is goed weer,  verder geen geld of tijd insteken. gewoon mee rijden en genieten, en bij de aankoop van de volgende vespa misschien even verder kijken

  • Like 3

Share this post


Link to post

Wat betreft het nummer zichtbaar maken. Met staalborstel op boormachine opschonen en onder verschillende hoeken foto’s maken. Vaak beter zichtbaar vanaf een foto dan met het blote oog. 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • By broekie7
      hey, 
       
      Heb een klein of groot probleem  heb een Vespa vnb 125 cc bouwjaar 1962 .
      zou een scooter 2 track systeem er willen opzetten maar er is enkel een elecktrische bat aanwezig .
      Men heeft als uitleg = enkel de rode kabel aansluiten aan de plus . Maar geldt dit ook voor deze bat ? en zoniet hoe wordt dit gemonteerd ?
      Of is het raadzaam een externe accu te plaatsen ?
       
    • By Henkie.VESPA
      Hallo, heeft er iemand een oude licht schakelaar houder liggen van een Vespa VBB (zie afbeelding)? Chroom hoeft niet mooi te zijn, want ik hij wordt in de kleur gespoten.
      Mail me maar als je er eentje hebt liggen. Graag met een foto erbij en natuurlijk de prijs!
       

    • By sapbart
      Hallo,
      Ik zoek een bagagerek voor VNB °65
      Ik heb mijn lang zadel vervangen door zweefzadel vooraan, maar mijn vrouwtje wil ook wel eens mee gaan toeren!
      Broodje en zadel had ik al meegebracht uit Italie.
      grtn
      Bart
       
       
       
    • By Ed75
      Hallo,
      Mijn vriend heeft al 5 jaar een stilstaand VNB1T project in zijn bezit, en zoals deze er bij staat lijkt deze al minstens 15 jaar niet meer gereden te hebben.
      Gisteren de man eindelijk eens moed gaan toespreken, daarbij gepakt met de juiste electrische schema's en een multimeter. Uiteindelijk na wet testen en meten, en na preventieve vervanging van de condensator en bougie krijgen we sinds gisteren een heel goede vonk aan de bougie te zien als we vliegwiel/grondplaat ronddraaien met een accuboor er op (video). Ook de cylinder compressie lijkt op gevoel goed te zitten (je hoort/voelt dat precies bij handmatig ronddraaien).
      Maar nu? De tank is volledig leeg. We hadden al eens geprobeerd de vlotterkamer te vullen met benzine(+2t) en deze weer te sluiten, en de accuboor er weer op, maar geen resultaat, geen plofjes.
      Dan eens 2sec remmenreiniger in de carburator luchttoevoer gespoten, en de accuboor er weer op, maar geen resultaat, geen plofjes.
      De carb is nog niet gereiningd, en choke-bediening is daarbij defect.
      Dat alles eens moet afgesteld worden (punten, timing, carb...) daar ben ik mee akkoord, maar er zou toch al iets van leven moeten kunnen uitkomen, niet? 
      Heeft iemand tips hoe we dit best verder aanpakken?  
      Het is een VNB1T uit 1960 zonder accu.
    • By Sara 1963
      Vnb te koop. Staat al geruime tijd stil. Geen papieren! Dr177, mazuchelli krukas, 12v ontsteking, pinasco uitlaat, remmen en vering gereviseerd, motor is helemaal gereviseerd in 2015. Nieuwe banden en velgen. Frame is werk aan.
      Spotprijs. 1200€





×
×
  • Create New...