Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Identificatie 1962 vespa


Henkie.VESPA

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds een week ben ik de eigenaar van een 1962 Vespa. Zoals bij veel van deze dingen is het chassisnummer niet meer goed te lezen, waardoor ik niet weet welke uitvoering ik nu heb...

Ik denk dat ik een VNB3 of 4T heb. Op het kentekenbewijs staat 125cc zijn, terwijl er een Vespa150 logo op zit.

Zonder het juiste Serial prefix kan ik via Scooterhelp mijn Vespa niet terug vinden.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

 

Alvast bedankt.

20190414_104919.jpg

Link naar reactie

Niet te veel tijd in die scooter steken - take you loss and move on.

Link naar reactie

Is sowiso een VBB. mogelijk inport uit Azie. 

Hopelijk heb je reeds papieren of de nodige documenten om hem ingeschreven te krijgen. 

Heb hier nog geen negatieve reacties gelezen, alleen vaststellingen en waarschuwingen. 

Moest het gaan om eentje die geïmporteerd is uit Laos of omstreken, idd niet teveel geld en werk in steken. 

Succes! 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Henkie.VESPA zei:

Voor de positieve reacties bedankt. Voor de negatieve; kan zijn dat het india import is, maar hoeft natuurlijk niet!

Ik gok ook dat het een VBB(150) is, al dan niet van bij Bajaj

het is sowiso een aziatische import, of iemand met een dosis donkere humor heeft ze gerestaureerd om op een aziatische import te lijken

wat is het motornummer?

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, nero zei:

Is sowiso een VBB. mogelijk inport uit Azie. 

Hopelijk heb je reeds papieren of de nodige documenten om hem ingeschreven te krijgen. 

Heb hier nog geen negatieve reacties gelezen, alleen vaststellingen en waarschuwingen. 

Moest het gaan om eentje die geïmporteerd is uit Laos of omstreken, idd niet teveel geld en werk in steken. 

Succes! 

Groetjes, nero. 

Nero,

Vespa is in 2006 in Nederland geïmporteerd en heeft sindsdien ook een kenteken. De cijfers van het chassisnummer zijn nog steeds te lezen, alleen de letters die er bij horen niet.

Ik weet niet uit welk land hij komt (RDW geeft daar geen info over), maar stel dat het er eentje zou zijn die uit een van de "landen" komt, waarom zou je hem dan niet restaureren? Dingen zijn allemaal gemaakt in Italië en over de hele wereld geëxporteerd. Overigens lees ik regelmatig op forums dat het chassisnummer weggeroest is!

Dat van 2 Vespa frames 1 maken kan ook in Europa gebeuren. Persoonlijk denk ik niet dat dit bij mij het geval is, maar dat weet ik pas als alle lak is verwijderd.

Bedankt voor jullie reacties.

Henk

Link naar reactie

Ok, dan zit er iig het verkeerde blok onder, is van een Vespa 125 GT uit 1968:

 

 

69619C6F-3E7C-4ABB-B79A-ABA6E55AFA5E.jpeg

Mocht he het frame nummer niet goed kunnen lezen, lak licht opschuren met korrel 1200, totdat je alles goed kan ontcijferen. Moet in het frame gestanst staan, 9/10 keer duidelijk leesbaar te maken.

Waar zit het framenummer bij deze scooter? (foto?)

Link naar reactie

Zoals Elsa uit 'Frozen' zong: "Let it go, let it gooooooo' :D  en hopen dat je niet teveel hebt betaald?

Link naar reactie
4 uren geleden, Henkie.VESPA zei:

Nero,

Vespa is in 2006 in Nederland geïmporteerd en heeft sindsdien ook een kenteken. De cijfers van het chassisnummer zijn nog steeds te lezen, alleen de letters die er bij horen niet.

Ik weet niet uit welk land hij komt (RDW geeft daar geen info over), maar stel dat het er eentje zou zijn die uit een van de "landen" komt, waarom zou je hem dan niet restaureren? Dingen zijn allemaal gemaakt in Italië en over de hele wereld geëxporteerd. Overigens lees ik regelmatig op forums dat het chassisnummer weggeroest is!

Dat van 2 Vespa frames 1 maken kan ook in Europa gebeuren. Persoonlijk denk ik niet dat dit bij mij het geval is, maar dat weet ik pas als alle lak is verwijderd.

Bedankt voor jullie reacties.

Henk

Het is geen 'stel'. Omdat je een GT motor hebt neig ik nu eerder naar Indonesie.

Dingen zijn gemaakt geweest in 1 van de fabrieken die Piaggio had in onder andere Indie, Indonesie, Singapore, Taiwan enz.  en dat doet er ook niet toe. Het gaat over de kwaliteit van de restauratie.

De meeste argumenten over dit soort scooters zijn tot vervelens toe al becommentarieerd, er is zelfs een heel subforum over

https://www.vespaforum.be/index.php?/forum/39-aziatische-restauraties/

t'is goed weer,  verder geen geld of tijd insteken. gewoon mee rijden en genieten, en bij de aankoop van de volgende vespa misschien even verder kijken

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...