Jump to content
Vespaforum.be

iHans

Members
  • Posts

    89
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '61 GL-B MISA '63 VNB '65 Sprint

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Krabbendijke
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

915 profile views

iHans's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

8

Reputation

  1. Zal nog eens alles checken. Het is tik en lopen verder. Nieuwe keeringen enz.
  2. Goedemiddag. Heb wat moeite met de afstelling van mijn GL. Is het standaard blok maar heb er een bolle zuiger in, sprint uitlaat en 20/20 carburateur. Heb nu de ontsteking op 22 staan en sproeiers 48/160 BE3 160 en 115 main. Bougie blijft nogal licht van kleur bij een bougiestop. Verder mis ik net het laatste beetje vermogen volgas en zakt hij ook net niet snel genoeg in toeren terug als je het gas loslaat. Iemand nog ideeen waar het mis zou kunnen zitten?
  3. iHans

    Km-teller VNA

    €17,00 voor een teller? Dan is het toch niet zo vreemd dat deze niet past.
  4. iHans

    Km-teller VNA

    Valt mij op dat jij een zwarte tellernaald hebt en ik een rode, wellicht dat dat een verschil tussen fabrikant is. Dus misschien dat je die met een rode naald ergens kan vinden. Die km stand op 0 zetten is overigens niet zo ingewikkeld hoor.
  5. iHans

    Km-teller VNA

    Ik denk niet dat mijn teller origineel is. Daar is hij een beetje te netjes voor.
  6. iHans

    Km-teller VNA

    Weet niet of je er wat aan hebt maar heb hier stuurhuis van VNB en die meet 63 mm en de teller 61,5 mm
  7. Wat bevelen jullie met bovenstaande setup aan qua ontsteking. Iets rond de 22 graden?
  8. Via EBay nog een VBB koppeling gevonden. Nu zit het zoals het hoort. Bedankt voor de tip.
  9. VNB3 ook het zelfde? Denk dat dat oude tandwiel daar misschien uit komt. Kan wel eens proberen om die in het huis te zetten. Lijkt op het oog een mm winst op te leveren
  10. Dan gaat het wel denk maar dat is toch eigenlijk niet hoe het hoort dacht ik. Kom net nog een tandwiel tegen bij in de doos schroot... Die is ook vlakker maar geen idee waar ie vanaf komt.
  11. Steekt ook wat ver uit of niet? Heb nog van een p125 liggen en die is vlakker
  12. Blok van de Misa staat na revisie terug in elkaar en heb nu een koppelings probleem. Overigens is de koppeling van deze nog nooit lekker geweest, was net een aan/uit schakelaar moest je heel voorzichtig op laten komen anders sprong de scooter weg. Vorig jaar eens de koppelingsplaten vervangen en toen viel het mij al op dat er een extra plaat in zat, snap nu denk ik waarom. De koppeling zit in ieder geval nu net iets te ver naar buiten. Als ik dan het koppelingsdeksel erop zet druk ik gelijk de koppeling al iets in. Lijkt me toch niet mogelijk dat de krukas er te ver in zit? Heeft iemand miss een koppeling liggen waarvan ie weet dat het de juiste is en wil die opmeten voor me? De ring achter de koppeling is juist gemonteerd, had ook een nieuwe ring besteld maar die is zelfs nog dikker dan de oude.
  13. Sta op het punt de carterhelften weer op elkaar te steken en bedenk me dat ik helemaal geen kickstart veer ben tegengekomen bij het demonteren. Hoort die er bij dit type niet in?
  14. Spaco 20/20 met 160 B03 110 Originele cilinder geboord en gehoond voor 57,2 zuiger. 012 zuigerspeling en volgens mij 025 slotspeling "Originele" Sprint uitlaat dus met dikkere bocht Smeer tussen de 2 en 3 procent met MPM 2 takt synt
×
×
  • Create New...