Ga naar inhoud
Vespaforum.be

iHans

Leden
  • Aantal items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

1 Neutral

Over iHans

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    VNB3T VGLB Sprint

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Krabbendijke
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. iHans

    Olie blik houder

  2. iHans

    Sprint valt uit koude start

    Nu het randje uit de weg is kantelt het bakje niet meer en zit de schroef erin. Verklaart ook waarom er in eerste instantie geen schroef in zat denk ik... Wel andere problemen nu. Welke symptomen bedoel jij? Ga nu even ontstekings tijdstip controleren, kans is groot dat iemand daar ook mee heeft lopen rommelen om het draaiend te krijgen. Welke carb setting zou je adviseren? Is een p125 blok met 150 cilinder en 20/20 carb. Ik vertrouw nu niets meer eigenlijk..
  3. iHans

    Sprint valt uit koude start

    Compressieplaat gelukkig niet versleten. Had alleen 0,10 voeler maar paste er niet tussen. Nog eens goed naar het bakje gekeken en dat bleek niet goed te passen op het blok. Randje iets afgeveild en vooralsnog lijkt dat te helpen. Raar maar het blok lijkt iets te nauw gefreesd...
  4. iHans

    Sprint valt uit koude start

    Klinkt logisch. Viel me gisteren overigens op toen ik nogmaals alles los had dat het carbubakje iets kantelt bij het vastzetten. Heb het nu zonder de schroef en wat vloeibare pakking gemonteerd om te kijken wat dat doet. Anders van het weekend eens meten ja en proberen of ik er met de camera in kan komen.
  5. iHans

    Sprint valt uit koude start

    Ja ook al gedaan. Het lijkt wel of de benzine eruit geblazen word in plaats van erin gezogen.
  6. iHans

    Sprint valt uit koude start

    Wie heeft er ideeen? Mijn Sprint start bij de 2e trap (choke uit) Draait dan even en valt uit. Start daarna gelijk weer maar na 2 tellen valt hij weer uit. Meestal moet ik hem dan aanduwen en kan ik horten en stotend de straat uit. Na +/- 200 meter is het over en rijdt ie perfect. Heb inmiddels van alles geprobeerd, benzine slang en kraan vervangen, carburateur diverse malen gereinigd en zelfs een andere geprobeerd. Het lijkt erop dat ie gewoon zonder benzine valt. Alvast dank.
  7. iHans

    Vespa misa glb uit 1961, electra problemen

    Ik heb toevallig ook een 1961 Misa. Bij mij is rode vanaf ontsteking op de junctionbox aangesloten maar dat zal geen verschil maken verder zit het hetzelfde. Lukt even niet om foto te uploaden
  8. iHans

    Accu gl

    Goedendag, Ik ben zelf niet zo handig met electriciteit... Hoe de verlichting brand begrijp ik nog wel maar daarna houd het op. Kan iemand mij uitleggen wat de zin is van een accu op mijn GL? Is deze overbodig? Vergeleken met mijn Sprint (12v elektronische ontsteking) is de verlichting en de claxon erg zwak op de GL. Heeft dat wellicht te maken met een kapotte accu? Gr. Hans
  9. iHans

    Bijzondere Misa Vespa VGLB

    Hij is deels overgespoten maar gelukkig dus wel in de juiste kleur. Ik denk dat de verf bij de beschadiging de grondlaag is. Logo is eraf nu. Zitje en zadel zijn niet origineel hoor maar we rijden regelmatig met zijn tweeen dus is het wel makkelijk.
  10. iHans

    Bijzondere Misa Vespa VGLB

    Er zitten trouwens in het opbergvak 2 plekjes van lijmresten ter grote van een 2 eurostuk.
  11. iHans

    Bijzondere Misa Vespa VGLB

    Hallo Edwin, Weet helaas weinig van de herkomst. Begreep dat de laatste eigenaar hem bij Maskes gekocht heeft 2 jaar geleden. Het logo is gewoon een stickertje, maar zag dat Maskes de juiste kan leveren. De kleur komt op mijn foto wat anders over. Op het tankklepje is een stukje sticker weg en dan lijkt het of er 2 laklagen opzitten. Zelfde kleur overigens. Hier en daar lijkt het ook of er schuurkrassen zijn wat er op zou kunnen duiden dat hij een keer overgespoten is. Frame en billen zijn bruin aan de binnenkant. Jammer dat er weinig informatie over te vinden is. Weet jij toevallig wat de originele settings zijn van de carburateur en de onsteking? Heb het idee dat er meer inzit maar net niet uitkomt. Loopt krap 75 km/pu Dank voor je reactie in ieder geval
  12. iHans

    Welke motor reviseren VNB

    Goedemorgen, Onlangs heb ik per ongeluk een VBC1M blok aangeschaft voor onderdelen (zat keurig plaatje op geplakt van een VNB...) Wellicht een geluk bij een ongeluk want het lijkt niet al te slecht. Sowieso moet er gereviseerd worden en nu is mijn idee om het VBC blok te doen en onder de VNB3 te hangen. Ivm met net iets meer snelheid en 4 versnellingen om de GL Misa van mijn vriendin bij te houden. Enige verschil wat me tot nu toe opvalt is een iets andere rem constructie dus zal een andere trommel en velg nodig hebben. Zijn er meer dingen waar ik misschien rekening mee moet houden? Dank alvast!
  13. iHans

    Bijzondere Misa Vespa VGLB

    Hallo Edwin, Kwam dit bericht nog tegen. Volgens mij heb ik deze kleur ook. Weet je er inmiddels meer van?
  14. iHans

    Roest behandelen patina

    Ok thx lijkt me goed spul. En de plekken die nog niet open zijn zoals die adertjes en de stukken rond km teller? Licht opschuren en behandelen of gewoon laten tot het barst?
  15. iHans

    Roest behandelen patina

    Hallo allemaal Heb mijn 2e Vespa aangeschaft:) Wil deze graag houden zoals hij is maar wel de roest behandelen zodat er geen vocht meer in kan. Hoe doen jullie dat?
×