Jump to content
Vespaforum.be

iHans

Members
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About iHans

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    '61 GL-B MISA '63 VNB '65 Sprint

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Krabbendijke
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

336 profile views
  1. Kijk eens of je vlotter niet volgelopen is met benzine en te zwaar is.
  2. iHans

    Vlb blok tunen

    Zal ik doen. Gaat wel even tijd overheen hoor, volgende week straal ik de helften even maar voordat ik in het blok ga zagen en frezen moet ik wel even zeker weten dat iemand het kan lassen voor me.
  3. iHans

    Vlb blok tunen

    Die €1000 gaat het toch kosten gaat het in dit blok niet dan wel in een andere. Maar ik zie vooralsnog geen schade dus denk wel dat het goed komt hoor. En gaat tenslotte om de bezigheid toch
  4. iHans

    Vlb blok tunen

    Die is gelukkig als nieuw kan nergens schade ontdekken.
  5. iHans

    Vlb blok tunen

    Kogels verdwenen.. snappen doe ik het ook niet... Als ik beide cilindersets opzoek staat er bij de Pinasco VLB1T 0150001- en bij de BGM alleen VLB1T zie ik iets over het hoofd? Heb zelf een VLB in de 3000 range, een hele vroege dus. Voel overigens zelf wel wat voor de BGM cilinder en de squish ruim houden. Zoals ik al zei wil betrouwbaar toeren en vind snelheid niet het belangrijkste. 95% van de tijd rij ik 75. Trek ik even door naar +90 idd teveel toeren. Dus met het op te bouwen VLB blok andere vertanding, goede cilinder wrsch de BGM, evt. krukas en de PX ontsteking die ik al heb of bestaande krukas en de BGM ontsteking. Dan heb ik met mijn doel toch een fijn blokje dacht ik.
  6. iHans

    Vlb blok tunen

    Nog steeds on topic wat mij betreft;-)
  7. iHans

    Vlb blok tunen

    Thx voor de tips! BGM ontsteking had ik nog niet gevonden. Lijkt me idd ook een goed alternatief. Ben zo te zien de eerste die het blok heeft geopend en aangezien krukaslager paar kogels mist miss beste krukas ook maar vervangen was mijn idee. @Koen wat is je sproeier setup met 20/20? 100km is lekker, haal max 95 op GPS wind mee nu met het P blok en DR177, heb de koppeling niet veranderd overigens, weet niet wat er nu inzit. Wat zou de beste cilinder zijn voor mijn doel in prijs/kwaliteit afgewogen?
  8. iHans

    Vlb blok tunen

    Hallo allemaal, Heb het originele blok van mijn '65 Sprint opengehaald en ga een volledige revisie doen. Wil er gelijk een 3e poort in frezen, 177 monteren en elektronische ontsteking. Zag op SIP een Mazzucchelli krukas waarop de PX ontsteking kan, iemand daar ervaring mee? Vespatronic is natuurlijk ook een optie maar loopt aardig in de papieren ben ik bang. Wat te doen met de overbrenging, iets minder toeren in 4 heeft wel mijn voorkeur, weet ook niet hoe de verhouding is tov mijn P125 blok? Moet bovenal gewoon betrouwbaar zijn en wil er lekker mee kunnen toeren. Top rond de 100 km p/u is zat. Wil gelijk de juiste keuzes maken, rij nu met een DR177 (p125 blok) en al rijd deze fijn en hard zat ben ik niet gelukkig met de rammel die er in zit. Verbruikt trouwens ook behoorlijk wat... Hoor graag jullie suggesties en ervaringen, alle ideeen en suggesties zijn welkom.
  9. Mocht het lastig worden kan ik evt wel via NL een kenteken verzorgen voor je.
  10. Wat betreft het nummer zichtbaar maken. Met staalborstel op boormachine opschonen en onder verschillende hoeken foto’s maken. Vaak beter zichtbaar vanaf een foto dan met het blote oog.
  11. iHans

    Spaco vs dellorto

    Zulke dingen verbazen me dan weer maar timing wijkt iets af tov de markeringen. Stond op ongeveer 16 graden. Weer wat wijzer en hopelijk daarmee opgelost. Thx
  12. iHans

    Spaco vs dellorto

    Aha dat wist ik nog niet. Ga ik me nog eens in verdiepen.
  13. iHans

    Spaco vs dellorto

    Op SIP stond 19 graden als advies dus dat maar aangehouden, ga er voor het gemak ook maar vanuit dat die markeringen ook exact kloppen. Koen, de mijne rijdt wel perfect over het hele toerenbereik. Hapert nergens. Misschien dat wij onze onsteking dan allebei eens iets aan moeten passen. Gasschuif zal ik ook nog even controleren maar goed bougie is al te licht bij 3/4 gas. Wegens het inrijden nog maar sporadisch even volgas gegeven. 95 km GPS dus daar best tevreden over:-)
  14. iHans

    Spaco vs dellorto

    A is 24 graden toch? mijn uitlaat weet ik niet. Dacht eerst standaard maar had pas een sprint uitlaat op mijn GL gezet en die heeft een nog iets dunnere pijp dan ik op mijn Sprint heb zitten. Overigens rijd ik met een p125 blok op mijn Sprint en heb daar de ontsteking van een px200 opzitten.
  15. iHans

    Spaco vs dellorto

    Heb er BE3 160 inzitten en Inmiddels al 128 hoofdsproeier. Bougie NGK 8 en 6 Onsteking op +\- 19 graden (iets naast IT) Bougie warm bekeken (bougiestop) Eigenlijk is de setup exact zoals de meeste hem adviseren/rijden op de fora volgens mij.
×
×
  • Create New...