Chris Van der Auwera Geplaatst: 10 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2019 5 hours ago, Pilaf said: Je gelijkrichter is idd een modern model welke je eventueel kan doormeten om te controleren of deze nog in orde is. Kan je verder nog controleren of de groene draad nog in orde is en/of dat de isolatiehuls vergaan is. Zo op de foto lijkt het dat je een originele kabelboom in je frame hebt liggen wat in de toekomst wel wat voor problemen en elektrische storingen kan gaan geven. hi, zaterdag meet in alles eens door maar een vraag ivm je opmerking.je schrijft dat de verzekering mist. Hoe moet ik dit interpreteren? moeten de 2 stukjes (zie je witte pijl) verbonden worden? Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 10 april 2019 Delen Geplaatst: 10 april 2019 Klopt, de zekering mist en wel dit model: https://www.sip-scootershop.com/en/products/fuse+for+models+with+battery_30711000 Je kan deze ook kopen in diverse automaterialen winkels. In de boeken staat dat deze 10A is maar een 8A gaat ook prima. Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 10 april 2019 Delen Geplaatst: 10 april 2019 Hier een voorbeeld met zekering (kleuren van de draden zijn niet correct): bron: http://modernvespa.com/forum/topic113392.3 Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 10 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2019 heb dit gevonden in de schelp. wss het antwoord? Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 10 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2019 jullie zijn onvoorstelbaar ! Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 11 april 2019 Delen Geplaatst: 11 april 2019 Dat is inderdaad de zekering, maar is deze nog in orde? Toch even doormeten voor de zekerheid. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 13 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2019 zekering : 001 waarde, lijkt ok. batterij : 6,2 volt groene draad is (lijkt) ok. Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 13 april 2019 Delen Geplaatst: 13 april 2019 Ziet er goed uit en wat meet je over de batterij met draaiende motor? Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 13 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 13 april 2019 tx, heb in stilstand gemeten. Morgen zal ik hem trachten te starten en te meten. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 14 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2019 starten doet hij niet ... wel lekken. Zie spoor toen ik buiten reed, en toen ik trachtte te starten. (wat niet lukte) Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 14 april 2019 Delen Geplaatst: 14 april 2019 Moeilijk te zien maar neem aan dat dit benzine is? Komt dat spoor misschien uit je uitlaat want dat ziet er erg zwart uit voor alleen een benzine mengsel. Komt het uit je pijp dan is je gs volledig verzopen en moet je even nagaan of je kraan wel goed afsluit. Verwijder dan ook de pijp om de rest van de benzine te verwijderen. Ook de bougie even verwijderen en kijk of deze nat is. Kick zonder bougie (met dichte kraan) ook een paar keer en kijk of er brandstof mengsel uit het gat komt. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 14 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2019 Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 14 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2019 in stilstand, en verlies onder motor. bij het verplaatsen, zie foto, zwarte streep. bij het starten, veel verlies langs uitlaat. Wss idd verzopen, kraantje stond nog open sinds gisteren. echter, elke keer als ik rij, moet ik de zwarte roet vd velg en onder de linker schelp verwijderen. Link naar reactie
Gio Geplaatst: 14 april 2019 Delen Geplaatst: 14 april 2019 vlotternaald vervangen ! Link naar reactie
Domi Geplaatst: 14 april 2019 Delen Geplaatst: 14 april 2019 Als je nu die px en de gs in een zak steekt en er is goe mee schudt , dan komt daar waarschijnlijk een poepsjieke gs uit met een deftige px blok onder… ge gaat u veel kopzorgen besparen want , en nu ga ik zeker commentaar krijgen , die originele gs’en dat zijn zorgenkindjes … allez dat moet niet hé , maar zo zou ik het toch doen en die gs blok op het schap leggen , mijn gedacht hé… Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 april 2019 Delen Geplaatst: 14 april 2019 Dat hoeft helemaal niet. Een correct gereviseerd GS150-blokje met een elektronische ontsteking gaat jaren mee. Tegenwoordig zijn er ook voldoende wisselstukken op de markt om de motor iets meer power te geven. Een vlotternaald vervangen echter is niet zo simpel, meestal is niet alleen de naald maar ook de zitting uitgesleten (moest dit de oorzaak zijn van je lekprobleem). De vlotterkamer van een GS kan je ook vinden op andere types Dellorto- carburators die meestal veel goedkoper zijn (ga hiervoor eens langs op één of andere brommerbeurs). Er worden trouwens "tussenstukken" gefabriceerd waardoor je een ander (modern) type van carbu kan plaatsen. Als je het mij vraagt zou ik beginnen met een elektronische ontsteking te plaatsen, dit gaat al veel van je "problemen" oplossen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 14 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2019 Verkoper komt GS terug halen om de lek en krachtverlies te bekijken. Volgens hen, was de GS tiptop in orde. Dan ga ik eens informeren ivm de elektronische ontsteking en de vervanging kabelboom. Doel is trouwens niet om veel te rijden met de GS, daar hou ik mijn px voor. Maar ik zou er soms wel eens mee buiten willen ... Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 15 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2019 @nero, om een conversie nr een elektronische ontsteking goed te begrijpen? - wat moet er juist veranderd worden, wat kan er best mee veranderd worden? - wat levert dit op tov een 6V? groetjes Chris Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 april 2019 Delen Geplaatst: 15 april 2019 Een betere ontsteking, betere koud- en warm start, minder bougies te vervangen, geen probleem meer met een verhitte/ defecte hoogspanningsbobijn, geen regelmatig bijregelen of vervanging van vis-platinees, geen batterijproblemen meer. Normaal moet men de kabelboom niet vervangen, als de oude nog in een deftige staat is. Alleen moet men de verlichtingskabels die toekomen in het contactslot rechtstreeks doorverbinden evenals de kabels die toekomen aan de batterij (deze kan men gerust supprimeren). Op deze manier rijdt men ook overdag met de verlichting aan, maar omdat dit toch verplicht is vind ik dit alleen een pluspunt. De eerste stand van het contactslot kan men evenwel gebruiken als kill switch (dacht contactpunt 4 en 7 maar dit meet je best uit). Enig nadeel tot nu toe is dat de claxon niet werkt, maar heb dit nog niet deftig nagekeken om die aan de praat te krijgen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 15 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2019 bedankt, ik ga eens horen hoeveel ze ervoor vragen en koppel terug. Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 april 2019 Delen Geplaatst: 16 april 2019 Hier een voorbeeld van een GS150 motor met CP 23 carburator van Polini en een hoge compressie cilinderkop. De cilinderkop is alleen nuttig als je voor eentje is van voor serienummer VS5M * 0071120 , de latere hebben reeds een hoge compressiekop standaard. Groetjes, nero. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 16 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2019 hi nero, is een nieuwe carburator iets dat je voorstelt voor een GS ter vervanging van de originele? Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 april 2019 Delen Geplaatst: 16 april 2019 Niet direct, ik rij met de originele, alleen ook met een hoge compressie cilinderkop. De foto is een voorbeeld van wat mogelijk is. Hier wat interessante lectuur van wat mogelijk is. Let wel, het prijskaartje van de verschillende onderdelen is niet laag: https://www.facebook.com/nagy-blechrollerde-1534526270186509/ Mogelijk zitten er hier mensen die wel de switch gedaan hebben naar een moderne carburator, maar daar heb ik nog geen ervaring mee omdat mijn carbu nog uitstekend werkt. En zoals ik reeds vermeldde kan je de vlotterkamer gebruiken van andere (goedkopere) types dellorto. En kijk eerst ook eens na of de vlotterkamer wel de oorzaak is van het benzinelek en niet de afstelling van de vlotternaald en/of de carburator. Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 april 2019 Delen Geplaatst: 18 april 2019 Je kan ook de zitting en vlotternaald vervangen, de onderdelen zijn oa te koop bij Scooter Passion: https://www.scooterpassion.be/749-carburateur-et-boitier Let wel, het systeem van afdichting bij de UB23S-carburators is niet te vergelijken met die van de latere carbu's. Als je de benzinekraan een nachtje laat open staan is het niet verwonderlijk dat je uitlaat vol benzine zit. Groetjes, nero. Link naar reactie
Chris Van der Auwera Geplaatst: 18 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2019 als ik het benzinekraantje heb open staan, wat doe ik dan het beste. de bougie eruit halen en reinigen? Nog iets? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.