Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Revisie motor 125 van 1954 ( acma)


Raffa

Aanbevolen berichten

Hallo,

vandaag het blokje eens samengevoegd zonder krukas. Dit om alles eens te controleren vooralleer difinitieve montage.  Schakelen werkt perfect. Alleen werkt mijn kickstarter niet. Alles zit goed, maar bij het kicken klikt het tandwiel niet naar binnen. Zou het kunnen dat daar kleine veren aan te pas komen. Zoja welke? Of waarom zouden deze kleine gaten zijn. 

IMG_2903.JPG

Link naar reactie

Nero,

De veren zaten er niet dus niet in. Dacht al dat er iets ontbrak. Motor was al uitelkaar geweest voor ik hem kocht.  Maar goed dat ik een proefmontage heb gedaan. 

Mercikes

 

Link naar reactie

Ik bedoel deze veren http://www.sip-scootershop.com/nl/products/reparatiekit+primair+cif+_16025000

die hierin zitten http://www.sip-scootershop.com/nl/products/primaire+overbrenging+t+1216_88215500

Het zijn niet de juiste artikels, maar dan weet je waarover ik het heb.

Deze veren durven al eens te breken, het begint met 1, maar het gaat steeds verder en dan moet het blok opnieuw open

Link naar reactie

Dimitripx,

volgens u zouden hier dus veren moeten inzitten (foto)Ik kan geen techniche tekening ivm veren vinden van een acma jaartal 54. Het is ook mijn eerste 125 die ik probeer te reviseren. Vandaar is elke info welkom.

merci

IMG_2870.JPG

Link naar reactie

Inderdaad , tussen die dunne stalen plaatjes onder het grote tandwiel dat door de koppeling aangedreven wordt, zitten veren.

Je moet voorzichtig die klinknagels afboren en ze er met een drevel uitslaan. je koopt vervolgens een vervangset en bouwt deze in.( opnieuw klinken en zorgen dat je aan de juiste kant start).

Link naar reactie

Okee,

opzoek naar de juiste vervangset. Weer iets bijgeleerd en ook een uitdaging  

Deze reserve motor gaan veel beter worden als mijn originele die er nu onderhangt. 

Merci dimitripx

Link naar reactie

Die revisiekitjes kosten een paar €'s. Vergeet ook niet het rollement en de naaldlagertjes te vervangen. Beetje een vervelend werkje maar eenmaal gedaan gaat de "pignon élastique" weer een paar 10.000 km mee!

 

 

 

Link naar reactie
Op 9-2-2017 om 19:14, Raffa zei:

Hallo,

vandaag het blokje eens samengevoegd zonder krukas. Dit om alles eens te controleren vooralleer difinitieve montage.  Schakelen werkt perfect. Alleen werkt mijn kickstarter niet. Alles zit goed, maar bij het kicken klikt het tandwiel niet naar binnen. Zou het kunnen dat daar kleine veren aan te pas komen. Zoja welke? Of waarom zouden deze kleine gaten zijn. 

IMG_2903.JPG

 

1486898837027260225788.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Update,

eindelijk alle onderdelen aangekomen. Krukas al gemonteerd. Nu primaire as onder handen nemen. Daarna alles monteren.

iemand op de hoogte welk moment ik de carters moet aantrekken? Is de papier pakking voldoende of moet er ook dichtingspasta gebruikt worden?

merci

IMG_2919.JPG

Link naar reactie

Juist het primaire gedeelte onder handen genomen, viel goed mee met de foto's van john. Merci. Wel nog een vraagje. Moet hier vet ingedaan worden vooralleer ik het dicht klop met klinknagels. 

IMG_2922.JPG

Link naar reactie

Viel goed mee de veren en klinknagels vervangen van de primaire. Nu pasta bestellen voor monteren carters. Die 2 bouten zal ik nie vergeten Nero. Merci 

IMG_2924.JPG

 

Link naar reactie

Off-topic: schitterend hammertje! 

On-topic: schitterend beeldverslag; dagelijks een leuke portie vooruitgang! Dat wordt een topblokje. Thumbs up!

Link naar reactie

Vandaag op zoek geweest naar pakkingskit. Juist ergens geweest die mij enkel industrieel afdichtingskit aanraadt. Papier pakking overbodig.   Zijn er hier die ervaring hebben met enkel kit. 

Merci

Link naar reactie

Toen ik verleden jaar in panne gevallen ben op de terugweg van ST- Tropez in Beziers en het carter open moest, heb ik ook alleen vloeibare pakking gebruikt om het carter opnieuw te dichten. De motor steekt er nog onder zonder papieren pakking en lekt niet. :)

Vloeibare pakking kan je gebruiken als noodoplossing, maar bij een volledige revisie zou ik er toch een "papieren"  steken.

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
3 uren geleden, Raffa zei:

Vandaag op zoek geweest naar pakkingskit. Juist ergens geweest die mij enkel industrieel afdichtingskit aanraadt. Papier pakking overbodig.   Zijn er hier die ervaring hebben met enkel kit. 

Merci

Die pakking setjes heb ik hier thuis in voorraad liggen , 10 euro

Link naar reactie

Alles gemonteerd voor samenvoegen van de carters. Ben benieuwd, nie gemakkelijk met het kickstarter segment denk ik. Springt dit niet los bij monteren?

IMG_2926.JPG

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...