Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Revisie motor 125 van 1954 ( acma)


Raffa

Aanbevolen berichten

He Geert,

ik kon nu niet achterblijven he. De carters monteren viel uiteindelijk goed mee. Spanvijs erop,2 extra handen dan valt het goed mee. 

IMG_2933.JPG

Link naar reactie

Vraagje

Juist cilinder gemonteerd, mijn piston raakt juist de cilinderkop. Ik kan wel door draaien maar ik voel dat de piston raakt. 

Nu, is de koperen dichtingring in verschillende diktes te verkrijgen of zou mijn piston verkeerd gemonteerd zijn (zie foto) Kan iemand dit bevestigen. 

Alvast bedankt

IMG_2934.JPG

IMG_2935.JPG

Link naar reactie

Staat er geen pijtje op de piston? Indien ja, de richting van het pijltje moet steeds naar de uitlaat gericht zijn (in dit geval naar beneden).

Als je de explodet view bekijkt lijkt hij idd verkeerd gemonteerd te zijn.

05.jpg

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Er staat inderdaad geen pijltje op. Morgen eens terug los draaien. Dan kan ik zondag op de beurs een nieuwe voetpakking kopen indien nodig. Moet wel zeker zijn ivm richting piston.

merci

Link naar reactie

Ben daar eigenlijk heel zeker van. Kan je ook zien aan je sigmenten,die mogen waar ze open liggen NIET over je inlaat of uitlaat openingen over gaan anders binnen de kortste meters zit je vast. Mvg. Maar heb ook vroeger zo'n zuiger geplaatst op mijn vna. Mvg Gio 

Link naar reactie

Juist filmke gevonden op youtube. En inderdaad piston verkeerd gemonteerd. Ik was afgegaan op de foto die ik getrokken had bij demontage. Morge dus omdraaien  

merci voor reacties

IMG_1913.PNG

Link naar reactie

Speciaal vraagske.

Vandaag piston ongedraait en cilinder terug gemonteerd.. alles draait perfect nu. Ik dacht ga er olie in doen zodat alles mooi kan rond draaien. Nu zie ik pas dat je bij deze motor geen olie kan aftappen. Bij mijn motor van 55 is dit wel aanwezig. Heeft iemand hier een verklaring voor. Of is dit normaal? 

IMG_2937.JPG

Link naar reactie

Dit is inderdaad normaal mijn V32 heeft dit ook niet !

voor de Italiaanse is dit er pas gekomen op model 53 of 54'dacht ik 

voor de acma weet ik het niet wanneer zij er mee zijn begonnen om de olie aflaat te voorzien 

grtz sidvespa 

Link naar reactie

Hallo sid, nero

Volgens motornummer is de acma motor van 54. Maar ik denk da de italianen hum overschot van onderdelen naar frankrijk hebben verstuurd. En dat de Fransen in die tijd alles hebben gemonteerd wat voorhanden hadden.  Ben al meer oudere onderdelel tegen gekomen die in oudere italiaanse modellen zaten. 

Vanaf nu olie uitzuigen aan vuldop gelijk moderne tijden. Nu pauze en morge naar de beurs 

grts. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag regendag dus sleuteldag. 

Eindelijk tijd voor de vespa acma 54 af te werken. Ontstekening monteren en afstellen en dan voor eerste keer opstarten. Ongeloofelijk maar waar. Bij 2 de kick start de motor. Ik wil de forum leden die mij dikwijls geholpen bedanken. Veel bijgeleerd en uren plezier gehad. Nu op zoek naar een frame of het blokje reserve in de rek liggen. Als er iemand een frame heeft liggen zonder motor mag mij altijd mailke sturen.

grts Raffa

IMG_2975.JPG

Link naar reactie
10 minuten geleden, Raffa zei:

Vandaag regendag dus sleuteldag. 

Eindelijk tijd voor de vespa acma 54 af te werken. Ontstekening monteren en afstellen en dan voor eerste keer opstarten. Ongeloofelijk maar waar. Bij 2 de kick start de motor. Ik wil de forum leden die mij dikwijls geholpen bedanken. Veel bijgeleerd en uren plezier gehad. Nu op zoek naar een frame of het blokje reserve in de rek liggen. Als er iemand een frame heeft liggen zonder motor mag mij altijd mailke sturen. Ik wou filmke posten maar dit lukte niet

grts Raffa

IMG_2975.JPG

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...