stefan vna Geplaatst: 24 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2017 Nero het is gelukt. Met een beetje bewegen met de kickstarter zakte hij er in en kon ik hem vastzetten toch bedankt 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 29 maart 2017 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2017 Hij zit bijna terug in elkaar klaar om opnieuw te starten. Heb nog een klein probleem met de koplamp, iemand een truk om die kleine klemmetjes te plaatsen dit lukt me helemaal niet en ik word er gewoon zot van Link naar reactie
MESTKEVER Geplaatst: 31 maart 2017 Delen Geplaatst: 31 maart 2017 Plaats de dichting en het glas en de spiegel in de ring, en plak alles stevig vast met plakband, dit geeft je de kans om de veertjes te plaatsen zonder dat alles telkens uit elkaar flipt, is niet gemakkelijk maar een keer dat je het door hebt lukt het wel, veel succes, de pinnetjes moeten onder de rand van de ring zitten terwijl de punt tegen de spiegel drukt. Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2017 Probleem we trachten de motor teur in gang te krijgen maar zitten met een probleem ik tracht het even uit te leggen. als we de boegiekabel tegen de cilinder houden hebben we een vonk die overslaat. Als we de kabel aansluiten op de boegie en deze tegen de cilinder houden hebben we ook een vonk die overslaat. Echter als we de bougie in de cilinder draaien en we houden de boudiekabel op een mm afstand hebben we geen vonk meer. Is hier een verklaring voor we denken dat de bougie in de cilinder ook geen vonk heeft. Of is er hier een logische verklaring voor stefan Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 april 2017 Delen Geplaatst: 1 april 2017 Ik denk dat dit logisch is omdat de aansluiting op je bougie niet verbonden is met de massa. Kijk eens of je bougie nat is, anders een klein beetje benzine in het bougiegat gieten, de bougie erin en kicken. Groetjes, nero. Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 4 april 2017 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2017 Eindelijk is hij klaar. Startprobleem lag bij de bougiekabel nu start hij met 1 kick. nu naar maskes voor de technische keuring en dan invoeren vanuit nederland. Nog een weekje of 3 en ik kan eindelijk mijn eerste rit doen 7 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 19 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2017 vandaag v5a1t gekocht van rufio. is er eentje voor mijn dochter en ze wilde een olijfgroene dus dacht dat ik een nieuw projectje had. kom ik er mee thuis en vind ze hem zo mooi dat ik er niets aan mag doen. daar gaat mijn project 5 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 15 juni 2017 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2017 Ben het blokje van de 50 aan het opendoen. Nu is er hierdoor een stukje van de zuiger afgebroken. ik kan nergens een site vinden waar ik afzonderlijk een zuiger kan kopen. heeft iemand een adres. wat betreft de vna. Heb hem 10 weken geleden bij maskes afgezet met de belofte dat het 3 weken gaat duren. Blijkt toch iets laaaaanger te zijn Link naar reactie
AJ Geplaatst: 15 juni 2017 Delen Geplaatst: 15 juni 2017 Mooi geworden hoor... Afspraak bij de RDW duurt idd meestal een Week of 3... Succes, AJ Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 5 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2017 Eindelijk gisteren mijn O-plaat aangekregen. Heb mijn eerste rit erop zitten en hij loopt als een naaimachientje. 70 km/u was wel de max en qua vermogen stelt het niet veel voor maar een zalig gevoel. Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 5 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2017 Heb nog een vraagje : na mijn rit van gisteren merkte ik dat de schroef waar mijn koppelingshendel mee vastzit verdwenen was. Dit is al de tweede keer dat dit gebeurd doordat ik dit niet stevig kan vastdraaien. Iemand een idee hoe ik dit het best kan doen. Zie foto Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 5 juli 2017 Delen Geplaatst: 5 juli 2017 Schroefje eerin, moertje eromheen en vergeet de ringetjes niet... that's it. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 5 juli 2017 Delen Geplaatst: 5 juli 2017 Zelf borgende moertjes zijn de oplossing, gebruikte Vespa trouwens ook op bepaalde modellen ( o.a. PX'en ). Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 5 juli 2017 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2017 OK dat probeer ik dan. Bedankt Jan, en ook voor alle andere antwoorden die je me vroeger stuurde, heeft me enorm geholpen bij de opbouw van mijn VNA. Misschien kom ik je wel eens tegen op een meeting. Stefan 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 14 september 2018 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2018 Een vraagje? zou mijn old timer willen verkopen: reden is dat ik er nooit mee buitenkom en ik zin heb in een ander projectje. ik heb echter geen idee wat ik hiervoor moet of kan vragen, wetende dat de ganse restaurtie uiteindelijk meer dan 8000€ gekost heeft. Stefan Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 15 september 2018 Delen Geplaatst: 15 september 2018 Ik vrees ongeveer de helft , als je chans hebt, Link naar reactie
pabe Geplaatst: 5 januari 2019 Delen Geplaatst: 5 januari 2019 wat een geweldig project en mooi resultaat Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 18 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2019 gisteren mijn eerste ritje gaan maken. na 70 km had ik opeens een heel grote speling op het achterwiel. ik kan het met de hand ongeveer 1 cm bewegen. heb eerst alle bouten aan de buitenkant nagekeken maar daar is niets te zien. de kasteelbout stond wat los maar na deze vast te zetten was de speling er nog altijd. toen ik hem nogmaals wilde starten krijg ik de kickstarter ook niet meer naar beneden. Heb de schakelklok er ok afgehaald om te zien of er aan deze kant van de as speling was en deze is miniem, mijn eerste gedacht was dat de lager langs deze kant stuk was. heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? of moet de motor eronderuit om dit van binnen na te kijken? alle info welkom Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 18 februari 2019 Delen Geplaatst: 18 februari 2019 Komt zelden voor, een gebroken wielas? Dus best opvijzen die handel... Succes, Jan. 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 18 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2019 zou kunnen is nog altijd de originele van 1958 dus alles weer open thx jean Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 18 februari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 februari 2019 ik ben al even op het net aan het zoeken naar een sparepart mocht deze as gebroken zijn, echter staat bij de vermelding steeds dat het voor veel modellen past zoals . mijn vna heeft 3 versnellingen, is deze van de foto in bijlage dan de juiste? Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 18 februari 2019 Delen Geplaatst: 18 februari 2019 Denk wel dat die past. De tandwielen van een 3 versnellingsbak zijn gewoon dikker. Jan. Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 18 februari 2019 Delen Geplaatst: 18 februari 2019 Dit geven ze nog mee op scootercenter Keulen: Drive shaft for Vespa Largeframe models between 1957 and 1968. These models still have a main shaft bearing with multi-part roller bearing (generator side). The later used main shafts of the Sprint Veloce and PX models are not compatible, their bearing surface has a larger diameter. https://www.scooter-center.com/en/3332493/drive-shaft-oem-quality-m14-vespa-vna-vnb-vbb-vba1t-150gl-vla1t-150-t4-vgla-vglb-sprint150-vlb1t-073899-gt125-vnl2t-60899-super-125-vnc1t-024899-super-150-vbc1t-70199 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen