nero Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Ziet er al veel beter uit! Groetjes, nero. Link to comment
AJ Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Plezier en succes met opbouwen... Groet, AJ Link to comment
stefan vna Posted January 16, 2017 Author Share Posted January 16, 2017 Vraagje: heb net de koelkap een stukje afgeschuurd en onder de roest is dit nog heel mooi metaal. was de originele kap gewoon metaalkleur? Dan laat ik ze liever zandstralen dan spuiten onderstaand een foto Link to comment
geertvespa Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 volgens mij zwart, een soort van krimplak zie : http://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Krimplakken-koelkap Link to comment
MESTKEVER Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 Ja mat zwart ! fototecn.docx Link to comment
stefan vna Posted January 25, 2017 Author Share Posted January 25, 2017 even een update-je, alle onderdelen staan in de grondverf en zijn opgeschuurd. Het chassis nu in spuitplamuur dus nog even wat schuren. De bodem nog een steenslag op ter bescherming en dan kan hij eindelijk gespoten worden. Link to comment
stefan vna Posted January 25, 2017 Author Share Posted January 25, 2017 Nog vergeten melden : de motor draait 2 Link to comment
Stijn1976 Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 De originele koelkap is metaalkleur. Dit is mijn originele VNA-blok... Link to comment
stefan vna Posted February 12, 2017 Author Share Posted February 12, 2017 Probleempje ik heb mijn motor een klein uur later draaien. Ik heb een lekje tussen de aansluiting van de cilinder op de uitlaat. Hij sputtert altijd een beetje olie. iemand een idee hoe ik dit oplos. De bout kan ik niet verder aandraaien. stefan Link to comment
nero Posted February 12, 2017 Share Posted February 12, 2017 Als je hem een uur op relanti hebt laten draaien lijkt dit me niet abnormaal. Door de motor onbelast te laten draaien heb je geen optimale ontbranding waardoor er onverbrande brandstof in de uitlaat terecht komt. Normaal zal dit over gaan als je een ritje doet en de motor op bedrijfstemperatuur komt. Als het niet weg gaat kan het zijn dat de carburator iets te rijk is afgesteld of het ontstekingstijdstip niet juist staat waardoor je brandstof niet volledig "op" brandt. Groetjes, nero. Link to comment
stefan vna Posted February 12, 2017 Author Share Posted February 12, 2017 ik heb het volgende ook gemerkt: in de uitlaatkop zit een sleuf zodat deze rond het uiteinde van de cilinder kan geplaatst worden. door de moer aan te draaien komt deze dan dicht en klemt zich rond de cilinderuitlaat. echter merk ik dat de sleuf langer is dan het uiteinde van het stuk op de cilinder zodat er altijd een kleine opening is waaruit olie en uitlaatgas komt. bestaat er geen koppelstukje om dit op te lossen heb dit precies al eens ergens gezien. stefan Link to comment
MESTKEVER Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Ja , het plasje bij stationair draaien is bekent, het gaatje die open blijft omdat het sleufje in de uitlaat niet helemaal afsluit kun je dichten stoppen met GUN GUM van Holts, dit is een reparatiepasta voor uitlaten. Link to comment
stefan vna Posted February 17, 2017 Author Share Posted February 17, 2017 Vespa staat eindelijk in de grondlaag na de spuitplamuur maar er zitten heel veel lopers in die ik er opnieuw allemaal moet uitschuren. Ik heb dan ook beslist om de eindlaag niet bij mij op het werk te laten spuiten. Zou het zeer erg vinden mocht na al dit werk van maanden het resultaat geen 100% zijn. heeft er iemand een goed adres waar ik hem kan binnenbrengen. hij moet enkel gespoten en gebakken worden. stefan onderstaand een foto van een loper in de grondverf Link to comment
stefan vna Posted February 20, 2017 Author Share Posted February 20, 2017 Omdat ik geen andere spuiters via het forum vond toch maar risico genomen om hem door mijn spuiter te laten doen en hem gevraagd om heel voorzichtig te zijn. onderstaand het resultaat, 1 klein lopertje op het achterlicht maar dat doen we wel opnieuw Hij blinkt wel hard ook al hadden ze bij maskes gezegd dat de verf mat zou zijn 6 Link to comment
stefan vna Posted February 21, 2017 Author Share Posted February 21, 2017 Ik kan eindelijk met de opbouw beginnen. Ik heb in een item al eens de volgorde gelezen van hoe je best de opbouw kan doen. Kan iemand mij deze even doorsturen? Volgende week een weekje vakantie dan kan ik hierin vliegen. Alvast bedankt Stefan Link to comment
stefan vna Posted February 28, 2017 Author Share Posted February 28, 2017 Gisteren begonnen met de opbouw. ben nu bezig met de voorvok maar krijg het niet in orde. ik blijf maar hangen bij de veer. kanp iemand mij even zeggen hoe ik de voorvork opbouw metm eventueel de volgorde? Ook krijg ik de bout van de veer niet aangedraaid, zit in de veer iemand een tip onderstaand een foto stefan Link to comment
Raffa Posted February 28, 2017 Share Posted February 28, 2017 Weet niet als je iets hebt aan deze foto. Grts Link to comment
jeansprint Posted February 28, 2017 Share Posted February 28, 2017 Veer eerst bovenaan vastzetten en dan de as erdoor... Link to comment
stefan vna Posted February 28, 2017 Author Share Posted February 28, 2017 HELP ben bezig met de rempedaal. in de rempedaal zit een gleuf waar ik de pal moet insteken zodat deze op zijn plaats zit. echter als ik tot het gat wil komen om de pal er in te steken staat de rempedaal al helemaal naar beneden en kan hij jiet meer naar boven. heeft er iemand een oplossing want het begint hier wel even tegen te steken niets werkt op dit moment zie fotos Link to comment
jeansprint Posted February 28, 2017 Share Posted February 28, 2017 Originele pedaal of een after-market? Link to comment
dave Posted February 28, 2017 Share Posted February 28, 2017 je probeert van aan de foute kant me dunkt, pal moet erin van achter naar voor, niet? Link to comment
stefan vna Posted February 28, 2017 Author Share Posted February 28, 2017 originele zat er niet meer bij dus aftermarket heb deze nu uitgeboord zodat de opening veel verder komt en nu lukt het maar heb toch mijn twijfels of er niet genkoeid is met het boompje op het chassis want het gat zit echt op een rare plaats. de pal moet van onder naar boven heb even foto bijgedaan van de aangepaste pedaal stefan Link to comment
jeansprint Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Kan je redenering volgen Stef, normaliter moet de pedaal mooi aansluiten met het "boompje" stang op het frame... Maar de after-market onderdeel, daar heb ik uit ervaring weinig vertrouwen in... maar uiteraard had je hier geen andere keuze! Succes en volhouden, ze wordt een schoontje! Jan. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now