Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie vna


stefan vna

Aanbevolen berichten

vraagje :

na het installeren van het wiel heb ik het stuurslot geprobeerd.  Echter dit heeft geen contact met de buis en ik kan hem dus niet op slot leggen. tijdens het installeren van het stuurslot heb ik er wel een stukje moeten afslijpen van het hendeltje omdat het anders niet helemaal open ging, het kwam tegen de  voorkant van het beenschild. iemand een idee hoe ik dit oplos?

een ander probleempje is dat de nieuwe remklauwen op een bepaald punt tegen de remtrommel loopt, is dit een probleem of gaat dit weg na verloop van tijd. de rembklauwen zijn van ferodo.

voor het monteren van de motor, wat doe ik eerst,  de schokbreker en dan de motor ophangen met de grote bout en daarna blok verbinden met de veer of moet dit anders?

alle info is welkom

stefan

 

Link naar reactie

Als ik me niet vergis, zijn er 2 verschillende types van stuursloten, misschien het verkeerde?

De remschoenen afschuren tot dat ze niet meer raken, anders kan je de remkabel nooit opspannen.

Eerst de schokdemper aan het frame, dan het motorblokje...

Succes, Jan.

 

 

 

 

Link naar reactie

verwarm een stukje krimpkous rond de 2de sleutel, of doe er wat elentriktape rond :-) Niets erger dan volgende week te moeten vaststellen dat er al een kras in de lak zit door een slepende reservesleutel :-)

  • Like 2
Link naar reactie

jan dit heb ik zo gedaan maar als ik het dan dicht wilde zetten lukte dit niet omdat hij een klein beetje verder gaat om over zijn dood punt te gaan en dan kwam het tegen de voorplaat daarom heb ik het een beetje afgeslepen.  nu kan ik hem dus niet op slot leggen stom he

stefan

Link naar reactie

Uiteraard moeilijk vanop afstand, maar dan moet er een fout zijn aan het slotje zelf... Is de lasnaad op de vork nog voldoende dik?

Het zal uiteraard niet het laatste after-market onderdeel zijn dat niet past!

Jan..

 

s-l1600.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

de laatste dagen terug een beetje bezig geweest.

motor hangt eronder nieuwe kickstarter geplaatst en achterwiel gemonteerd.  wel veel problemen hiermee omdat de grote kroonmoer weer 1 mm dikker was dan de originele.

nu bezig met het plaatsen van de voorvork. had bij maskes een nieuwe lagerset gekocht met losse kogels blijkt dat deze 1/32 inch dikker zijn zowel boven als onder dan de originele dus kon ik het stuur niet monteren.  heb dan maar de oude set geprobeerd ( set met vaste ring met kogel). deze is 1/32 inch smaller en nu lukt het perfect. moet alleen nu een nieuw setje bestellen want er zit sleet op de oude set.

door dit te doen werkt ook het stuurslot!

nu kan ik eindelijk aan het stuur beginnen maar weet niet goed hoe ik dit moet doen, kan iemand misschien even de volgorde van monteren mailen of een aantal tips.

zet later nog wel wat fotos

 

  • Like 1
Link naar reactie
18 uren geleden, stefan vna zei:

nu kan ik eindelijk aan het stuur beginnen maar weet niet goed hoe ik dit moet doen, kan iemand misschien even de volgorde van monteren mailen of een aantal tips.

Geduld en wat fingerspitzengefühl...

Link naar reactie

Maar daarna even gestopt en toen ik terug kickte brak de pal van de kickstarter af met gevolg dat ik de ganse motor terug moet ophalen om de kickstarteras te vervangen.  hoeveel pech kan je hebben. van de 3 motoronderdelen die ik niet heb vervangen was er toch nog 1 in slechte staat.

dikke shit

 

Link naar reactie

Kan er iemand mij zeggen hoe ik de 2 caterhelften op de meest gemakkelijke manier uit elkaar haal.  Toen ik hem kocht vielen deze uit elkaar maar nu natuurlijk niet meer.

Is een Poulietrekker de oplossing of zijn er nog andere mogelijkheden?

Stefan

Link naar reactie

He Stefan, 

ik kreeg mijn carters ook zo moeilijk uiteen. Dan schijf  gemaakt en licht onder druk gezet. Met daarbij tikken kwamen ze los.

grts

IMG_2848.JPG

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...