Ga naar inhoud
Vespaforum.be

restauratie vna


stefan vna

Aanbevolen berichten

Vraagje :

Als ik mijn primaire as installeer, heb ik precies nergens geen dichting die ik moet steken.  Is dit juist, ik zie er ook geen in mijn spare partboekje staan?

Ik heb ook net mijn rollement aan het versnellingsapparaat proberen te steken maar dit bestaat uit 3 delen en ik heb geen idee hoe ik dit als 1 geheel op een goede manier kan plaatsen (de eerste keer is het mislukt en heb ik het rollement er moeten uitslaan, met als gevolg dat het nu stuk is)

 

stefan

 

Link naar reactie

Kan er iemand mij even wat info geven?

voor de kabel van mijn achterrem is er in mijn motorblok onderaan een schroefdraad voorzien waar ik de geleider moet inschroeven.  Nu deze schroefdraad is voor een kleine geleider zoals deze die je moet plaatsen voor je schakelklok.

als ik nu mijn remkabel wil plaatsen is deze kabel veel te dik voor het gaatje dat voorzien is.  

moet ik dit nu uitboren zodat ik de grotere schroef kan plaatsen en nieuwe draad trekken of moet ik een smallere remkabel voorzien.  

Ik heb alleen maar schrik dat ik steeds mijn remkabel ga overtrekken.

wie kan me hier even wat info over geven

Stefan

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op ‎25‎/‎09‎/‎2016 om 12:20, stefan vna zei:

vervolg

heb vorige week een untrasone gekocht, onwaarschijnlijk machien.  alle onderdelen zijn perfect proper.

ook nog in frankrijk een perfecte carburator gevonden.  binnen enkele weken komt het feame en de motor,terug van maskes, beneiuwd hoe het er dan al gaat uitzien.

Nu nog de grote zoektocht naar een origineel zadel want het oude is niet meer te redden.

heb ook eindelijk het partsbook van een VNA. indien er iemand geinteresseerd is stuur maar een bericht en ik mail het door

 

stefan

 

 

image.jpeg

image.jpeg

 

Link naar reactie

nu begint het pas, er moet nog ongelooflijk veel uitgeblutst te worden.  had gevraagd bij maskes om hem spuitklaar te maken zodat ik enkel nog spuitplamuur moest doen en spuiten.

heb hem echter anders teruggekregen. de vloerplaat is helemaal verbogen door,de laswerken en de opgevilde gaatjes trekkken meer op een vulkaanlandschap.

dus nu kan ik zelf beginnen, want zoals je zegt zo kan ik hem niet in orde maken

 

stefan

Link naar reactie

Bwah,  voor een frame in de epoxy , klaar om geplamuurd te worden ziet dat er nog goed uit. Kan vloerplaat wel niet zien , maar die was van tevoren recht precies.

Zie ook niet echt iets dat moet uitgeblutst worden, kan aan mij liggen

Had je een babyvel glad frame verwacht :) ?

Schuren en plamuren tot uw armen eraf vallen nu , een van de meest arbeidsintensieve en dus duurste processen in een restauratie,  ideaal winterproject... ..

 

gr

 

Link naar reactie

ja de vloerplaat is er nu veel erger aan toe .  ze hebben een stuk uit de vloerplaat gehaald en een nieuw erin gelast, maar ze hebben alles in 1 keer gelast zodat het ijzer errond te veel verhit is geweest en bol is komen te staan. nu moet ik dit eerst planeren voor ik aan het uitblutsen kan.  ik ga toch trachten zoveel mogelijk uit te blutsen en zo weinig mogelijk te plamuren.

zoals je zegt het is winter 

 

stefan

Link naar reactie

VRAAG

ben naar een carrossier geweest en mijn vloerplaar is niet meer te redden.

Nu moet ik een nieuwe bestellen en heb deze gevonden bij sip.  Echter ik vind er 2 die op de vna 2 zouden passen.  Echter de ene is 47 cm en de andere 47,5 cm breed.

als ik het meet kom ik zelf op 47 maar met de deuken ben ik niet zeker.

De bodemplaat van 47,5 zou ook handiger zijn want de is langer zodat alle deuken aan de zijkantjes niet meer uitgeblutst moeten worden.

Kan iemand me zeggen  wat ik het beste kan bestellen?

stefan

 

Link naar reactie

Schuren en plamuren, een leuk werkje!

Tip: de delen die na het schuren bloot metaal zijn, moet je naar binnen hameren en opnieuw plamuren, schuren enz...

Doe je dit niet, zie je het gegarandeerd in je nieuwe lak... .

Groeten, Jan.

Link naar reactie

@ sucho 10

is de juiste krukas wordt gemaakt door cif in itale.  alleen is de afwerking niet meer zoals vroeger, de,originele was al afgeslepen in fabriej voor deze werd gemonteerd.

 

mercikes jan vandaag al heel de dag aant schuren zal de hamer eens even bovenhalen

stefan

  • Like 1
Link naar reactie
On 10-11-2016 at 4:34 PM, jeansprint said:

Vloerplaat best vertinnen, plamuur barst er na een tijdje af...

http://www.rustbuster.be/Solderen_enzo/Vertinnen.htm

 

Vertin1.jpg

DE  meest professionele manier van plamuren.. maar  ni makkelijk en arbeidsintensief. wel prachtig resultaat natuurlijk

Link naar reactie

Ik stel mij vragen bij u carrossier, er is 1 gat in u vloerplaat en daardoor kan die niet meer hersteld worden en moet er een nieuwe op. Ik denk persoonlijk dat een gat dichtmaken in een vloerplaat véél gemakkelijker is dan een volledige vloerplaat te vernieuwen. Op de fotos zie ik een perfecte vloerplaat met een zwarte spot op , veronderstel dat dit het gat is waarvan sprake, als het dat maar is , stuk in lassen, vertinnen , plamuren en thats it.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Toch even reageren op bovenstaande berichtje :

mijn vloerplaat is reeds hersteld geweest door Maskes.  zij hebben een groot stuk ingelast en heel veel gaatjes dichtgemaakt.

Echter hebben zij alles in 1 keer gelast zodat de vloerplaat op sommige delen is uitgezet en niet meer terugkomt in de originele vorm door de spanning.  Daar ik alle lassen heb moeten wegslijpen is de vloerplaat zo dun dat uitblutsen niet meer mogelijk is.

Daarom een nieuwe.

onderstaand een aantal fotos

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...