propliner Geplaatst: 23 november 2016 Delen Geplaatst: 23 november 2016 On 21-11-2016 at 8:34 PM, jeansprint said: Ik zou volharden en voor een nieuwe vloer gaan... http://www.mauropascoli.it/scheda.php?id=2583 http://www.mauropascoli.it/scheda.php?id=2589 Groeten, Jan. Ik denk ook dat da de betere oplossing is.. wel wat méér werk en kost .. maar wel steviger en fraaiere look Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 23 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2016 Heb het gevonden en is besteld, spijtig dat dit de korte vloerplaat is zonder de bocht erin verwerkt. Nu moet ik toch nog een aantal deukjes wegwerken. 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 23 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2016 Vraagje is er een manier om de gootjes van de vloerplaat opnieuw in vorm te krijgen, ik moet dit doen om de aansluiting tussen de nieuwe vloerplaat en de rest van het frame mooi te laten passen, zie foto stefan Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 23 november 2016 Delen Geplaatst: 23 november 2016 Beste Stefan, er is iets dat mij ontsnapt, je laat je vloerplaat herstellen bij Maskes, dit is niet correct gedaan dus je wil een nieuwe vloerplaat eronder, wie gaat die nieuwe vloerplaat er onder lassen als je al een probleem hebt met het het laten aansluiten van de gootjes tussen de oude en nieuwe vloerplaat? Hoe ga je de overgang wegwerken, met plamuur? Oude vloerplaat vertinnen afvijlen en desnoods opnieuw vertinnen, en afwerken met een héél dun laagje plamuur zal waarschijnlijk veel efficiënter zijn dan je vloerplaat te vervangen. Die paar gaatjes gaan niet de sterkte van je Vespa bepalen. Ik zou het wel weten als het de mijne moest zijn! Mvg, Wilby 1 Link naar reactie
N!Ce Geplaatst: 24 november 2016 Delen Geplaatst: 24 november 2016 Awel, ik vond die er origineel ook niet slecht uitzien ;o) toch wel een duur feestje aan het worden, niet? Nu moet je erdoor! Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 24 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2016 inderdaad een duur feestje, heb dan ook wel alles vernieuwd. Ik zit waarschijnlijk na spuiten en laswerken rond de 7,5. Maar ja t'is een hobby ;-)) Link naar reactie
Zoef Geplaatst: 24 november 2016 Delen Geplaatst: 24 november 2016 Hobby of niet, voor 7,5 kocht ik wel iets anders dan een VNA :-) 1 Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 24 november 2016 Delen Geplaatst: 24 november 2016 Hier nog een tip voor u gootjes, op een griptang gelast. Wel de juiste diameter maken met het verschil van binnen en buitenkant. Werkte perfect bij mijn restauratie. 6 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 25 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2016 Bedankt raffa dat is nu eens nuttige info Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 3 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2016 heb vandaag gemerkt dat mijn rechter beenschild veel meer kromming heeft dan het linker. Hier heeft dus ooit een zeer grote deuk gezeten die niet goed hersteld is. ik wil hier zelf niet aan beginnen dus mijn vraag Kan iemand mij een adres geven van een goede carrosserier? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 3 december 2016 Delen Geplaatst: 3 december 2016 danny > scootermarket koningshooikt, Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 4 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2016 kan er soms iemand een aantal fotos naar mij mailen van het beenschild van een vna. liefst een zijaanzicht van het bovenste gedeelte. heb deze nodig om aan de carrossier te tonen hoe de lijnen lopen alvast bedankt mail: dierickx.stefan71@gmail.com Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 23 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2016 na 3 weken wachten is hij uitgeblutst en staat de neiuwe bodemplaat eronder. perfect uitgevoerd. en dit voor de prijs van 140€ ongelooflijk nu kanhet plamuren beginnen als iemand dit adres nodig heeft laat maar weten 4 Link naar reactie
Atom Geplaatst: 23 december 2016 Delen Geplaatst: 23 december 2016 Proper ! Allée, naar mijn bescheten mening toch ;-) 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 3 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2017 VRAAGJE : ik ben momenteel bezig met de motor. ik heb een probleem met de carburator, de benzine loopt erdoor. ik vermoed dat dit kan liggen aan de naald de vlotter?? is dit juist? kan er ook iemand zeggen welke maat sproeier er in een vna zit en welk soort naald en vlotter alvast bedankt Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 3 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2017 Nog een probleempje de koppelibgskorf is 2 mm hoger dan de oude waardoor de koppelibg steeds slipt. hoe los ik dit op? Nieuwe komt van bij maskes, is dit gewoon de verkeerde korf of moet ik ergens in de koppelibg 2mm vinden en wegslijpen stefan Link naar reactie
Zoef Geplaatst: 3 januari 2017 Delen Geplaatst: 3 januari 2017 5 uren geleden, stefan vna zei: VRAAGJE : ik ben momenteel bezig met de motor. ik heb een probleem met de carburator, de benzine loopt erdoor. ik vermoed dat dit kan liggen aan de naald de vlotter?? is dit juist? Ja dat kan, kan ook zijn dat de vlotter helemaal vast zit (plastic waar de naald in zit) of dat dit plasticvlottertje niet meer drijft :-). kan er ook iemand zeggen welke maat sproeier er in een vna zit en welk soort naald en vlotter http://www.scooterhelp.com/scooters/VNA1T.125.html main jet: 72 slow running jet: 38 needle jet: 2.60 needle position: 2 throttle valve: No 50 http://www.dellorto.co.uk/product-category/dellorto-motorcycle-carburettors-parts/dellorto-vintage-carburettor-parts/ua-ma-parts/ alvast bedankt Link naar reactie
Zoef Geplaatst: 3 januari 2017 Delen Geplaatst: 3 januari 2017 3 uren geleden, stefan vna zei: Nog een probleempje de koppelibgskorf is 2 mm hoger dan de oude waardoor de koppelibg steeds slipt. hoe los ik dit op? Nieuwe komt van bij maskes, is dit gewoon de verkeerde korf of moet ik ergens in de koppelibg 2mm vinden en wegslijpen stefan Heb je ook nieuwe koppelingsplaten of enkel de korf nieuw en de oude platen? Misschien dat daar het probleem zit? Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 3 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2017 dag zoef bedankt voor de reacties. de koppeling is volledig nieuw ook de platen, heb de 2 mm kunnen afslijpen van het koperen stukje nu slijpt ze niet meer. toch spijtig dat wanneer je iets nieuw koopt het weer net niet origineel is en je veel moet aanpassen. wat de carb betreft denk ik dat de naald wat versleten is want deze sluit niet meer goed af. hartelijk dank voor de reactie en de info stefan Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 januari 2017 Delen Geplaatst: 3 januari 2017 De duwpen afslijpen is geen goed idee, je hebt deze in verschillende hoogtes. Volgens mij ga je beter voor een korter model. Als de naald van de carbu niet goed meer afsluit is de kans groot dat de zitting ook niet meer goed is. Beiden aanpassen met fijn schuurpoeder is een mogelijke oplossing maar mogelijk moet je uitzien naar een beter exemplaar. Groetjes, nero. Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 4 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2017 eindelijk na 1,5 maand schuren zit de schuurbeurt er op. Nu kan de spuitplamuur erop en kan ik een laatste maal schuren. is toch veel intensiever dan ik dacht en je blijft foutjes vinden. stefan 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 5 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2017 Vandaag een dagje aan de motor gewerkt en natuurlijk heb ik weer een probleem (het stopt niet ) Het probleem met de carburator heb ik opgelost. Ook merkte ik dat de ontsteking wegviel in de hoge toeren (getest met mijn boormachine op het vliegwwiel te zetten), dit kwam doordat de spoelen niet ver genoeg in het vliegwiel kwamen te zitten. Opgelost door een paar rondellen achterer de spoelplaat te steken. Daarna de motor gestart gekregen en hij werkte, echter toen ik de gas opentrok (klein beetje ong 2000 toeren) brak de spie af. Ik had dit een beetje kunnen voorzien want de binnenkant van het vliegwiel is volledig gekartelt waaruit blijkt dat dit in het verleden nog gebeurd is. Dus nu ben ik op zoek naar een nieuw vliegwiel. Weet iemand of dit nieuw te krijgen is. Bij sip heb ik er een gevonden maar deze is voor de moter VNA2M vanaf nummer 09XXXX en mijn motor is 080910. Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 5 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2017 onderdeel gevonden volgende week verder doen 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 6 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2017 Vandaag topdag op ebay, na 4 maanden zoeken eindelijk de stofkap voor de remtrommel gevonden en een originele koelkap voor de cilinder. 1 Link naar reactie
stefan vna Geplaatst: 10 januari 2017 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2017 De grondlaag staat er op 2 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen