Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Noodkit Onderweg


Thomas78

Aanbevolen berichten

Beste px-rijders,

Ik heb sinds kort een nieuwe Vespa px 125.

Nu vraag ik mij af wat jullie steeds bij de hand hebben als jullie met de Vespa onderweg zijn.

Sleutels, reserve lampjes, 2 takt olie enzo

Ikzelf voorlopig alleen de 2 takt olie en het originele werksetje al zal je daar niet ver met komen bij pech.

Dus via jullie ervaring en reacties zou ik een zo goed mogelijke "pech onderweg kit" willen samenstellen.

Link naar reactie

Als semi-px-rijder (LML) heb ik de basisset, extra schroevendraaiers, Engelse sleutel, tang, ambreagekabel, 2t-olie, vodden, rubberen darm, bougies bij. Na 11.000 km enkel een ambreagekabel moeten vervangen onderweg, iemand kunnen verder helpen met een bougie en veel rijplezier. Ooit eens vreemde 2t-olie gekocht onderweg, LML kon dit niet verteren, stuk rubberen darm gekocht, reservoir leeg gehaald, andere 2t erin LML goed geschud en terug vertrokken.

Link naar reactie

Kitje met schroevendraaier, vod, plakband, 1 sleutel en 1 dop (met stang dat lang genoeg is om even macht te kunnen geven)  is al genoeg om wiel te vervangen. Olie had ik vroeger ook mee maar is totaal niet nodig als je een rit maakt van minder dan 1000km, reserve versnellingskabel. En als ik lang weg ben, setje fietslampjes voor mocht ik in den donker zonder elektriciteit vallen of mocht er een lampje springen.

Link naar reactie

ik heb steeds gereedschap bij om 3 dingen te kunnen doen:

wiel vervangen (sleutel 13),

carbu demonteren (schroevendraaiers, inbus,...)

kabels vervangen (sleutels, tang, kabelaanspantang)

Om de kabels te vervangen heb ik ook kabels bij natuurlijk en ook reserve "tonnetjes" om de kabel te stoppen achteraan

verder een bougie en bougiekop, een bougiesleutel, een potteke vet en wat olie

en last ut not least, een reserve lever. Ik heb eens gehad dat mijne aan de kant van de koppeling afbrak en dan sta je daar.

 

dit alles zit netjes in een klein zakje dat ik meepak op de scooter waarmee ik onderweg ben

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...