Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mister T

Leden
  • Aantal items

    615
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    5

Mister T last won the day on August 7

Mister T had the most liked content!

Community reputatie

85 Excellent

2 Volgers

Over Mister T

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Gent
    Geraardsbergen
    Merelbeke
    Waasmunster
    Gentse Vespavrienden
  • Mijn Scooter(s)
    T5 X3
    PX125
    GTS250
    racer,
    Lambretta serieII,
    GLmisa
    Sprint
    BMW R80RT
    BMWR1100RT
    Bajaj

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Gent
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Mister T

    Handschoenvakje rally,ts .

    Bij Lambrettafinder was er zo eentje te koop.
  2. Mister T

    Bajaj onderdelen te koop

    Ik koop het achterlicht en Speedracer zal het betalen en steek het bij zijn verzending dan regel ik het wel met hem.
  3. Mister T

    Oliepeil gts

    Sorry jongens en meisjes maar dat is er een beetje over. Olie nakijken en bandendruk iedere keer als je de scooter of motor neemt is toch een beetje te veel van het goede. Ik heb een aantal Vespa's en een twee tal BMW's en bij elk voertuig voel je al als de bandendruk te laag is. Vandaag BMW genomen tijdje niet mee gereden en na twee bochten voelde ik al dat de bandendruk een beetje te laag was. Vooraan 200gr er bij en achteraan 150gr. In de handleiding van een GTS staat dat de garage om de 5000km de olie moet nakijken en om de 10000km moet vervangen samen met de oliefilter dus tussendoor zou het lampje moeten branden als er te weinig oliedruk dus te weinig olie is. Als je dus na een onderhoud 500km gereden hebt en de motor loopt vast is er iets zeer goed mis met de motor of met de dealer. Maar natuurlijk is dit dan geen garantie meer want de scooter is ouder dan 2j. Dit wil dus zeggen als je de 500km gaat bollen op één dag je bij iedere tussenstop je olie moet nakijken. Bij BMW is het nog normaal te noemen als je een verbruik hebt van 1l olie op 1000km maar daar moet je ook maar even naar het kijkglaasje kijken en je weet hoe laat het is. Wat veel erger is aan een GTS is het nakijken van de achterste remblokken op slijtage. Dit doet bijna niemand want dat lukt niet met je uitlaat en je wiel er op. Bijkomend is de uitlaatpakking ook een achterlijk systeem maar ja rijden op twee wielen is en blijft nog altijd zalig.
  4. Mister T

    Vespa GTS 300 IE

    Wat is dat oranje knopje in je handsochoenbakje als ik zo nieuwschierig mag zijn?
  5. Mister T

    Ontsteking

    De volgende keer bel ik direct
  6. Mister T

    Ontsteking

    Probleem opgelost hoe dat weet ik niet. Speedracer is even langs gekomen en we hebben de eerste Stator en vliegwiel terug gemonteerd en ja een vonk. Hoe weet ik niet maar wel blij dat het werkt.
  7. Mister T

    Ontsteking

    Over een gewone standaard PX200 de kabels naar de Scooter zijn zelfs nog niet aangesloten. Wou even testdraaier. Maar niks.
  8. Mister T

    Ontsteking

    Ik heb een probleem motor zit in elkaar maar ik heb geen ontsteking. Stator plaat al 3 maal vervangen door een ander, vliegwiel 2 maal vervangen, bobine 2 maal vervangen 3 maal bougie vervangen, bougie kabel uitgemeten, bougie kap ook vervangen en nog steeds niks. Ik weet het even niet meer. Kwinten
  9. Mister T

    Accu inbouwen in px zonder accu

    Ik vermoed van wel. Bij de nieuwe px tak ik de gps ook af van de toeter.
  10. Mister T

    Accu inbouwen in px zonder accu

    Dit is een goede vraag die ik ook al stelde in een andere formulering. Mijn vraag was dus wat er kapot gaat aan een spanningsregelaar als je zonder batterij gaat rijden. De gelijkrichter, de afvlakker of de ingang. Mijn redenering is dus mocht je op je oude px zonder batterij een gelijkrichter steken van een nieuw model dan heb je 12V gelijkspanning voor je batterij op te laden of de GPS. Ik vermoed dus in theorie dat een batterij zelfs niet nodig is maar gaat dan ook enkel de gps laden als de motor aan het draaien is. Volgens ik me laten vertellen heb zou er wel aan de spanningsregelaar een batterij moeten hangen. Dus verbeter me als ik fout ben. Kwinten
  11. Mister T

    Probleem met nieuwe uitlaat

    Een DR is goed voor op een standaard px motortje te plaatsen met een 24/24 carbu en een Sip road. Heb je een goede sneller dan standaard alles inzetbare vespa. Zo een uitlaat is er over op een DR en werkt de DR tegen want die moet het van zijn koppel hebben. Dit gaat misschien wel brokken geven. Venturi zijn zoals een Honda Civic open luchtfilter leuk lawaai maar het zit in het kopje als je denkt dat je sneller gaat. Het verbruik is het enige wat verhoogd.
  12. Mister T

    Probleem met nieuwe uitlaat

    en volgens mij de verkeerde uitlaat voor een DR kit.
  13. Mister T

    spanningsregelaar

    Ik heb me altijd laten vertellen dat de spanningsregelaar kapot zou gaan als je zonder batterij zou rijden. Wat gaat er dan kapot de kant waar de spanning van de motor op komt of de kant van de afvlakker of de gelijkstroom kant? Kwinten
  14. Mister T

    Zadel vespa

    Ok super
  15. Mister T

    Zadel vespa

    Nero voorste volledige trommel heb ik liggen.
×