Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Race Look


DidiDex

Aanbevolen berichten

Ik had graag een wat meer racy look aan mijn standaard px125 gegeven. Zelf dacht ik aan volgende zaken:

 

- mono zadel

- Voor en achterveer aanpassen

- Chromé delen mat zwart plastidippen

 

Ook moet mijn spatbord en linker bil herspoten, miss een goed idee om de rechterbil ook te schuren en alles een leuke kleur te geven? Nu is mijn Vespa standaard wit met enkele italiaanse vlaggen (2011 Italia)

 

Tips, foto's etc zijn welkom!

Link naar reactie

Ander achterlicht,stuur eraf en dropbars in de plaats,reservewiel dwars tussen de benen monteren...keuze genoeg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

ik heb enkel ervaring met bitubo en die vind ik eigenlijk te hard.

Bij sip kun je tegenwoordig ook veren kopen in verschillende sterktes om op bestaande dempers te zetten.

Ik heb op sebac achteraan eentje van TAFFSPEED en vooraan (op een PK-fourche) eentje van WORB5

beide zijn ook hard, maar iets minder hard dan de bitubos

Link naar reactie

Ik denk dat je moet onderscheid maken tussen een goede harde vering en een soepele.

 

Mijn ervaring is dat een te slappe vering die blijft naveren veel meer rugbelastend is dan een harde vering als je in een putje rijdt of doorslaat in een diepere put.

 

Bij mij steekt er acteraan een bitubo (niet het sportmodel!) en ben daar eigenlijk heel tevreden over. Je kan de terugslag regelen zodat de veer niet te snel "naar boven schiet". 

 

Het is ook common knowledge dat een te zacht zadel heel rustbelastend kan zijn, misschien kan je hier ook rekening mee houden.

 

PS: ik rijd wel met een oldie (1 veer) , geen ervaringen met GTS-toestanden.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Idd kan Geertvespa bijtreden, op de px van van vrouw zit voor en achter regelbare bitubo black editions,en die kan je wel hard noemen.

Moet wel zeggen dat samen met tubeless velgen en conti twist sport banden d wesp kleeft aan het asphalt... Voor sporadische ritjes okay, maar,wie dagelijks rijd beveel ik toch iets zachter aan.

Link naar reactie

Ik zou eigenlijk vooral een stijvere ophanging willen. Grip en performance primeren op comfort ;-)

 

Bitubo's zou ik graag willen maar vind ik te duur en de YSS schokdemper & veren vond ik goed qua prijs. Nu moet ik zeggen dat de schokdempers die ik nu heb nog maar 3400 km hebben, en qua demping perfect zijn. Alleen met het remmen veert alles nogal door, de voorvork vooral. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...