Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Baterijlader


ice man

Aanbevolen berichten

hallo, ik had gedacht om een batterijlader kopen aangezien ik met mijn gts veel minder rij en binnenkort helemaal niet meer .

 

moet je de batterij er volledig er vanaf nemen van de vespa  als je in de winter deze wilt opladen?

 

nu zie ik in de folder van aldi :) ja aldi haha dat er een batterij lader komt voor motorfietsen van 6v tot 12 v deze is met klemmen die je aan de batterij 

 

kunt aankoppelen, kun je zo ene wel gebruiken met klemmen voor uwe gts zijn batterij op te laden ? want kost bijna niks 15 euro !

 

zou ik deze kopen of voor een degelijke batterij lader gaan ?

Link naar reactie

Kan je zeker gebruiken.

Ik heb er eentje die ik gewoon kan aansluiten. Je maakt de kabeltjes aan de batterij vast, permanent, en dan hoef je het stekkertje maar in te steken. Ik weet niet of dat met die van de aldi kan. Als er enkel klemmetjes bijzitten waarschijnlijk niet. 

 

Ik iets gelijkaardigs als de optimate. Als ik het mij goed herinner, betaalde ik er rond de €50 voor.

De kabel die je aan de linkerkant op de foto ziet heb ik permanent aan m'n batterij bevestigd. Het andere uiteinde komt vanvoor aan m'n stuur uit. Als ik wil opladen bij vriesweer, of in jouw geval, wss de hele winter, hoef je het maar aan te koppelen zonder dat je de batterij moet blootleggen of verwijderen.

 

Je kan de lader dan ook nog (met klemmen) voor iets anders gebruiken. Ik heb 1 lader voor de scooter + de batterijen van de boot. Af en toe leg ik hem er eens een paar dagen aan, al kan je met een druppellader, zo liet ik mij vertellen, nooit overladen omdat hij af en toe wat uit de batterij trekt en weer vult om ze levend te houden.

 

OptiMate3+.jpg

 

Edit: bij die van de aldi zitten enkel klemmen. De draad met de klemmen zit vast aan de lader. Met andere woorden: als je deze gebruikt moet je altijd prutsen om de batterij eruit te nemen of toegankelijk te maken. Niet echt aan te raden als je hem tussenin af en toe eens wil gebruiken. Werkt drempelverhogend ;)

Link naar reactie

Ik heb die van Ctek, meen dat ik 54 euro betaald heb ervoor in Genk.

 

Je kan de batterij laten zitten in de scooter, niks loskoppelen, gewoon de crocodille klemmen rechtstreeks opde polen.

 

Ondertussen heb ik dat bijgeleverd kabeltje eraan gehangen.

 

Plugje zit bij mij onder dat helmcompartiment onder het zadel.

 

Ik kan hem nu inpluggen, plastiek vak kan er zelfs inblijven zitten, en het zadel kan dicht, kabels worden nergens geklemd.

 

Dat ding van Ctek heeft een speciaal laadpatroon, waardoor de batterij zogezegd jong gehouden wordt.

 

Ik denk dat dat ding van de Aldi trouwens nagenoeg hetzelfde kan en zou dat durven kopen.

 

Bart

Link naar reactie

Ik weet niet hoeveel ruimte inzit bij een moderne vespa aan het accu, maar is hetzelfde als een ander scooter niet soms, zowel dan kan je gerust met de klemmetjes opladen en ook niets losmaken. Kan je ook instellen voor welke voertuig en ook voor het vriezen gebruiken. Mvg Gio

Link naar reactie

Geen ruimte, batterijpolen zitten knal onder de kap.

 

Maar je kan wel heel makkelijk dat bijgeleverde extentiekabeltje eraan hangen.

 

Stnadaard komt dat dan uit onder je zadel, moet je dus wel jezadel openen en de bak eruit om in te pluggen.

 

Of als je dat kabeltje zelf langer maakt, dan kan je hem bvb in het handschoenvakje laten uitkomen.

Link naar reactie

Geen ruimte, batterijpolen zitten knal onder de kap.

 

Maar je kan wel heel makkelijk dat bijgeleverde extentiekabeltje eraan hangen.

 

Stnadaard komt dat dan uit onder je zadel, moet je dus wel jezadel openen en de bak eruit om in te pluggen.

 

Of als je dat kabeltje zelf langer maakt, dan kan je hem bvb in het handschoenvakje laten uitkomen.

 

nogal omslachtig, ik monteerde gewoon dat bijgeleverd kabeltje met stekker bij die optimate aan de batterij en liet dat altijd zitten. Dat kan net want  er is niet al te veel plaats. BIj opladen gewoon 4 vijsjes los van dat kapje en klaar...

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Vraagje,

 

Ik heb een optimate III SP lader voor de batterij van mijn GT 125.

 

Hierbij is een aparte kabel met min en plus en zekering om aan te sluiten aan de batterij ,zodat de batterij niet telkens moet uitgenomen worden.

 

Kan dit kabeltje gewoon aangesloten worden bovenop de + en- van de dikke  kabels die al aangesloten zijn? 

 

Mag dit er op blijven ? ook tijdens het rijden? 

 

Hoe heb je die van jouw tot van voor gekregen?

Foto (?), - kan bijlage niet openen

 

 

 

Bedankt 

 

 

Kan je zeker gebruiken.

Ik heb er eentje die ik gewoon kan aansluiten. Je maakt de kabeltjes aan de batterij vast, permanent, en dan hoef je het stekkertje maar in te steken. Ik weet niet of dat met die van de aldi kan. Als er enkel klemmetjes bijzitten waarschijnlijk niet. 

 

Ik iets gelijkaardigs als de optimate. Als ik het mij goed herinner, betaalde ik er rond de €50 voor.

De kabel die je aan de linkerkant op de foto ziet heb ik permanent aan m'n batterij bevestigd. Het andere uiteinde komt vanvoor aan m'n stuur uit. Als ik wil opladen bij vriesweer, of in jouw geval, wss de hele winter, hoef je het maar aan te koppelen zonder dat je de batterij moet blootleggen of verwijderen.

 

Je kan de lader dan ook nog (met klemmen) voor iets anders gebruiken. Ik heb 1 lader voor de scooter + de batterijen van de boot. Af en toe leg ik hem er eens een paar dagen aan, al kan je met een druppellader, zo liet ik mij vertellen, nooit overladen omdat hij af en toe wat uit de batterij trekt en weer vult om ze levend te houden.

 

OptiMate3+.jpg

 

Edit: bij die van de aldi zitten enkel klemmen. De draad met de klemmen zit vast aan de lader. Met andere woorden: als je deze gebruikt moet je altijd prutsen om de batterij eruit te nemen of toegankelijk te maken. Niet echt aan te raden als je hem tussenin af en toe eens wil gebruiken. Werkt drempelverhogend ;)

Link naar reactie

Mag ik weten hoe je dit hebt gedaan ,zonder dat je de plastiek bak moet uitnemen?

 

(foto,misschien?)

 

thnx

 

Ik heb die van Ctek, meen dat ik 54 euro betaald heb ervoor in Genk.

 

Je kan de batterij laten zitten in de scooter, niks loskoppelen, gewoon de crocodille klemmen rechtstreeks opde polen.

 

Ondertussen heb ik dat bijgeleverd kabeltje eraan gehangen.

 

Plugje zit bij mij onder dat helmcompartiment onder het zadel.

 

Ik kan hem nu inpluggen, plastiek vak kan er zelfs inblijven zitten, en het zadel kan dicht, kabels worden nergens geklemd.

 

Dat ding van Ctek heeft een speciaal laadpatroon, waardoor de batterij zogezegd jong gehouden wordt.

 

Ik denk dat dat ding van de Aldi trouwens nagenoeg hetzelfde kan en zou dat durven kopen.

 

Bart

Link naar reactie

Oak,

 

even verduidelijken;

 

de plastieke bak moet er wel uit als je oplaadt natuurlijk.

 

De standaard stekker heeft 2 korte kabeltjes, die raken vd batterij tot net onder de bak.

 

Ik heb die stekker met kabelbinders daar ergens vastgemaakt.

 

Wat ik doe is zadel open, bak achterstevoren terug zetten, zodat de bak het zadel open houdt en dan stekekr inpluggen.

 

Ik ben al eens vertrokken met de stekker er nog in, in het begin nam ik de bak er gewoon uit tijdens opladen, en natuurlijk vergeten dat de stekekr instak.

 

Als je natterij slecht is, moet die lader continu aanhangen, dan zou ik gewoon een nieuwe batterij kopen, 50 euro.

 

Ik heb de mijne nu onder het kerstverlof aangehangen, beke preventief omdat hij de ganse tijd stil stond tot deze morgen.

 

Komt er dus op neer dat ik de lader maar 1 x 2 eer per jaar aanhang voor een langere periode, en qua gebruiksgemak is die bak uitnemen dan geen probleem.

 

Moest ik het nu nog eens installeren, want die kebelkes overal door wringen is ook een gepruts met mijn veel te dikke vingers, ik zou de originele kabelkes direct een meter langer maken en bvb in het handschoenvakje laten uitkomen.

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Héél rare topic, ik snap er niets van , de enige duidelijke reactie is die van Herbal, af en toe rijden en al die rommel niet nodig, mijn gedacht!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...