Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Gts Supersport 300 Verkopen Voor Rally200


tyro13

Aanbevolen berichten

Wat begon als... Tzal toch niet lukken...wordt nu concreet!

Ik heb naast een px125 waar mijn vrouw mee rijd als we samen rijden(recent omgezet naar 177cc met nog wat bijkomstigheden...) ook een gts 300 super sport.

Nu ben ik meer en meer in de ban van 2 takt en een mooie oldie... Maar t liefste met wat vermogen om niet te diep te vallen kwa vermogen als ik de gts zou wegdoen.

De enige mogelijkheid was dan een px 200 of een vespa rally 200. De px valt onmiddellijk af aangezien ik er reeds één heb.

Nu komt er zaterdag iemand kijken naar mijn gts voor de reeds afgesproken prijs...en daarvoor kan ik (bijna) een tot in de puntjes gerestaureerde vespa rally 200 aankopen. In originele staat enkel met een pinasco cilinder en een 60mm krukas. Bij de restauratie is er ook een Ducati ontsteking geplaatst en zodoende omgebouwd naar 12v.

Maar nu wordt het wel erg warm...moet ik nu echt afscheid nemen van mijn vespa gts SS die ik zo gekoesterd heb...en nog! Hoe meer ik er naar kijk hoe meer pijn ik krijg!

Ook wetende van 2013 en 2600km dus "normaal"nog jarenlang zorgeloos rijplezier. Moet ik die nu wegdoen om een stap in t ongewisse en een te doen voor een gerestaureerde vespa rally200 plus 1700km (heen en terug) met aanhangwagen om op te halen.

Pfff moeilijk! Wat zouden jullie doen? Bijkomende tips voor een rally 200 welkom.

Link naar reactie

tja er is weinig toe te voegen aan wat je zelf wellicht al hebt opgenomen in de keuze

 

wat voor mij wel voor de hand ligt :

indien de vespa rally 200 echt tot in de puntjes gerestaureerd is, kan deze die prijs waard zijn

maar gezien je drang naar vermogen, ga je nooit hetzelfde ervaren bij deze oldie als bij jouw gts, dat dien je zeker in te calculeren

 

en als je dan nog 1700 km te rijden hebt om deze af te halen, dan zou elk normaal mens wel eens aan het twijfelen slaan niet ?

 

succes in het maken van je keuze, succes met de verkoop & wie weet met de koop !

 

 

 

Link naar reactie

hoi tyro...

 

afscheid nemen van iets wat je koestert doet altijd wel iets met een mens...

 

ik heb zelf sinds een week of 3 een rally 200 er bij en heb er nog geen seconde spijt van gehad, dit is de vespa onder de vespas, ben ook hele tijd op zoek geweest en vele kms gereden in binnen- en buitenland, als je een zo goed als gerestaureerde rally kan kopen zou ik toch een paar foto's posten en de forumleden wat om raad vragen, tenslotte zal je toch zelf wat meer moeten sleutelen aan de rally zelf hé...

lees ook dat de rally op 12v loopt, biedt toch vele voordelen nie...geen platinekes meer, 12v aansluiting + gps makkelijk installeerbaar en betrouwbare ontsteking...

 

als je gevoel goed zit nie wachten zou ik zeggen wat rally 200 is gegeerd..

 

ciao ciao dirk

Link naar reactie

Tja ze alle 2 houden... Ik twijfel geen seconde. maar de wederhelft overtuigen is iets anders he! Ik zou niet liever willen hoor ze beiden te houden maar soms moet een mens keuzes maken he!

Ik,heb uw topic ook gevolgd Dirk ivm uw aankoop van een rally.

Zoals hierboven geschreven rijd ik ook heel graag met de px 2t schakelen maakt het allemaal net iets leuker. Met de gts daarentegen dat gaat zo vanzelf allemaal en dat maakt het tevens ook gevaarlijk je hebt niet altijd de indruk dat je snel aan t rijden bent!

Wel ik zou de rally kiezen omdat volgens ik lees toch wel de betrouwbaarste is onder de oldies en hij toch vrij exclusief aan t worden is.

Las zelf ergens dat dit de beste vespa is ooit gemaakt...ze moeten er natuurlijk iets over schrijven in een revieuw, maar toch er zal toch iets van aan zijn!

Ze kost natuurlijk wel wat geld maar als je de prijzen ziet die er soms van gevraagd worden vind ik het een zeer nette prijs, en dat wetende zal dat geen miskoop zijn. En wat ook meespeelt hoeveel keer krijg je de kans een op en top gerestaureerde te kopen aan een correcte prijs... . De gedachte sust mij dat ik een gts steeds zal vinden een rally daarentegen...

Kwa vermogen tja daar zal ik moeten mee leven zeker...moet wel zegen dat die 300 wel aantrekt om steeds snel en sportief te rijden. Kwa veiligheid met schijfremmen voor en achter en bitubo, malossi rs24 vering is dat toch een heel stabiele vespa. Dit zal met de rally enigszins anders liggen met de trommelremmetjes... Ik mag daar niets over zeggen omdat ik hier geen ervaring mee heb.

Maar ik vermoed dat je automatisch naar een meer relaxte rijstaal overgaat...maarja gaat het daar niet om bij vespa rijden!?

En ooit, dat ben ik zeker komt er eens een stevige px 200 of een andere oldie die tot achter haar oren za getuned zijn hahaha

Wat dat ophalen betreft dat zal eerder iets leuk zijn hoor! Was wat cynisch bedoeld. Maar wat is leuker als om een mooie wesp te gaan ophalen... ?

Bon heb nog even he tot zaterdag om alles te filteren...

Link naar reactie

Dit ga je toch zelf moeten afwegen... haha lastig hé.

Nu is het zo dat ik met mijn Gts altijd "kot open"reed, ok dat was maar een 125, maar toch die vroeg daar om.

Dus heb ik die na toch ook te koesteren gewoon verkocht, Het is ne Vespa maar toch ook weer geen Vespa. misschien dom om het zo te zeggen maar het rijdt gewoon te goed, of moet ik zeggen te modern. Ik mis het Vespa er in. en om dan toch op 2 wielen te bollen moet ik zeggen dat mijn 1150 Boxer beter rijdt :-)

Met de Px rijd ik veel rustiger, gewoon omdat die dat zo wil zeg maar... en mocht ik ooit een oldie kopen omdat dit voor mij nog meer Vespa is dan een alle andere moderne Vespa's en px'en, wel dan ook liefts een rally 200 en dit vooral voor de reeds vernoemde aanwezige moderene techniek.

Dus mijn advies: als de prijs krijgt van je gts die je er van wou hebben... verkopen die handel, en je droom "lees RALLY 200" kopen man.

volgens mij ben je die gts zo vergeten eens die O zo mooie oldie in je garage staat.

suc6 met je keuze

Link naar reactie

Had het gezien Stef dat je de gts geruild hebt voor een bmw. Ps welke 1150 heb je/type?

Met de 300 "kot open"altijd komt niet goed hoor...dan beland je wel eens in t "wit huis" heb in september rondrit gedaan en er waren verschillende 125gts'en bij... Verschil is toch redelijk te noemen vind ik tss een 125 en een 300. Is zeker geen verwijt en ergens normaal ook he!

En ik heb net hetzelfde gevoel met de px rijd ik rustiger rond,meer genietend ook al gaat het nu ook vlot met de px. Tis volledig anders belevend van rijden. Je moet met de 2 gereden hebben om t verschil te kunnen uitleggen/gevoelen.

Al moet ik zeggen , je zo eens even" ValentinoRossi " voelen in de kleine baantjes en eens lekker scheuren met zo een 300... Geeft je toch ook een adrenaline kick en dat zal ik wel moeten missen... Maarja gts zullen er wel blijven te koop staan he indien ik het zo erg zou missen dat ik weer naar een gts zou willen...

Wat betreft de rally nee hoor niet die in Griekenland...denk dat dat subiet 15 a2000km enkel is!

Link naar reactie

R1150R de naked versie van Bmw.

dat de 300 meer in huis heeft dan een 125 dat geloof ik maar al te goed...

En tevens sluit ik nooit uit dat ik me nog eens een gts 300 koop, want zoals je zegt zijn deze met massa te koop, een rally is dat zeker niet.

grtzzz

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Zeker niet twijfelen. Dien automaat buiten flikkeren en de rally binnen nemen.

@ Nero: liever een rally strandjanet dan nen automatic wannabe (en dan zwijg ik nog over Grand Sport en Super Sport clowns). :P

Link naar reactie

Mijne GTS gaat niet buiten,,totdat ik iets zwaarder heb,,,ook al zal ik met classics blijven rijden,,MY2CENTS

 

Anyway laat gerust uw mening hier de vrije loop,,,want de mensen die van GTS naar classic zijn gegaan,,,zijn nogal dun gezaaid,,,zeker als het over het enigste voertuig is waar ze met rijden,soit.

 

BTW,,als ge dan toch een mening vraagt,,,,,,,GTS houden en u inwerken in de classic( mocht dit mogelijk zijn ?),,,,om daarna de juiste beslissing te nemen ( wat ieder voor zich is)!!

 

CHEERS

Link naar reactie

To late... De gts is weg. Zal hem zeker missen...had er mijn hart en ziel ingestoken en slapeloze nachten over gehad in het begin. Een 300 rijd geweldig,soepel,power genoeg, comfort...maar het mist ziel,karakter,looks,de geur van 2takt en het schakelen. Deze beslissing is niet over één nacht gegaan maar stilaan beginnen groeien toen er een 2e vespa bijkwam voor moeder de vrouw... Een px. Ik merkte algauw dat als ik,even alleen reed ik bijna altijd de px nam... . De gts bleef meer een meer staan tenzij we beiden reden.

Zo begint dat vespavirus steeds meer aanwezig te zijn...en begin je aan oldies te denken. En een rally van mijn geboortejaar zou mijn eerste keuze zijn...en het wachten waard. Dat de gts moest wijken gezien de prijs van een mooie rally 200 was een vereiste voor "moeder"...

En in t slechtste geval ik het zozeer zou beklagen er staan regelmatig 300gts te koop...

Link naar reactie

... om nog maar te zwijgen over die would be GS-rijders mé hunne plastieken vespa px200 zonder billen!

Ge bent dingen door elkaar aan't klutsen hé Nero, maar niet erg hoor, ik begrijp dat volkomen gezien uw 'hogere' leeftijd en uw dagelijkse werkomgeving.

De PX200GS is trouwens gene plastieke scooter maar nen ijzeren  en dat zie ik helaas ook aan de roest op het frame van o.a. het strooizout, want oh ja, ik rijd ook in de winter met die 'would be scooter' en daar ben ik trouwens nooit de zijbillen van kwijtgeraakt, dat was van de PX "charleston"... ^_^

Link naar reactie

Ik heb tenminste werk..., en wat dat metaal betreft, al eens goed de neus, het stuur, de koelkap, het achterlicht, het spatbord,... van uwen vespa bekeken? Pure Tuperware!   :)

 

Groetjes, nero.

 

Uh! spatbord? Lijkt met toch wel in metaal te zijn... en tuPPerware is met 2 P's é !

Link naar reactie

Idd. Het heeft even geduurd. Omdat ik hem niet onder de prijs wou verkopen dat hij echt waard wa. Ik stond in een sterke positie, in de zin van...hij moet niet weg, hij mag weg. En als hij weg mag komt er een rally in de plaats.

Link naar reactie

Ik heb tenminste werk..., en wat dat metaal betreft, al eens goed de neus, het stuur, de koelkap, het achterlicht, het spatbord,... van uwen vespa bekeken? Pure Tuperware!   :)

 

Groetjes, nero.

Allé dan zijn we met twee want ik heb ook werk (geen idee waarom je dit aanhaalt...).

Het spatbord op mijn GS en T5 is wel degelijk van metaal hoor, ik denk dat het tijd voor een brilletje is Nero.

En de neus is bij alle PX'en van plastiek, zelfde verhaal voor achterlicht, etc...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...