Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welk Model Is Dit En Welk Is De Maat Van Vliegwieltrekker


Idesclan

Aanbevolen berichten

Goeie avond vrienden,

Ik ben Stef en heb onlangs een pracht van een Vespa gekocht van 1963

De vraag:

Op de roze inschrijving staat GTS 125

Nu heeft die bijou van mij geen ontsteking en is nog met platines, ik wil mijn vliegwiel demonteren maar vind niet de juiste trekker... Ik had 1 besteld bij Sip 28/1 maar die past blijkbaar niet

Vraag 2

Op de cilinderkop staat 150. Is dit de cilinderinhoud of heeft dat niets te maken met de 125cc zoals op de papieren

De chassisnummer begint wel met VBB1 maar vind hier geen gegevens over in 125

Wat voor iets heb ik nu eigenlijk gekocht ??

Ik hoor ook van andere dat ik beter dit ombouw naar elektronische ontsteking, is dat zo of moet ik dit origineel houden?

Alvast bedankt

post-13365-0-32660500-1397758296_thumb.j

post-13365-0-55554700-1397758309_thumb.j

post-13365-0-55300900-1397758318_thumb.j

Link naar reactie

Gij hebt iets raar gekocht...

 

een GTS zoals op je papieren is dit niet.

Een VBB zoals het framenummer zegt wel, deze waren 150 cc

Ombouwen naar een electronische ontsteking ????

 

Check eens je framenummer op http://www.scooterhelp.com/serial/ves.serial.numbers.html dan weet je op zijn minst welke wesp, vbb, welk jaartal enzo. Ook je motornummer kan je hier checken.

 

Dat je een VBB gekocht hebt die een 150 cc blokje heeft is normaal. Staat ook dit nummer op je papieren of klopt dit ook niet. Dat een politie agent de verschillende oldtimers niet kent is ook normaal. Maar een beetje mens van deze wereld weet dat dit geen GTS 125 is.

 

Je hebt dus papieren zonder vespa en een vespa zonder papieren.

 

Man Man Man. Waar heb je dat gevonden, welke clubstickers plakken erop VC Belgie heb ik herkent.

 

Op de eerste foto, onder het zadel op de flank plakt precies een identieficatieplaatje. Ik hoop dat je nummer niet van daar komt.

 

De rest laat ik over aan de specialisten. Ik kan ook mis zijn he.

 

Groeten Pieter

Link naar reactie

Het gebeurt wel vaker dat een oldtimer 150 cc ingeschreven werd als 125 maar niet in 1963, toen had niemand daar baat bij. Nu als niemand struikelt over het feit dat er GTS 125 op staat is er geen probleem. Rij al jaren met een vbb uit 1961 en nog nooit hebben ze mijn papieren gecontroleerd.

 

t Is trouwens de DIV.

 

Je hebt de een VBB 150 cc. Heb je de nummer van het blokje ook gecontroleerd.

 

Technisch kan ik je niet helpen, maar veel succes ermee.

Link naar reactie

15/09 bij DIV betekent dat het een invoer is... dus niet in Belgie ingeschreven in 63.  Spijtig zaak altijd wanneer mensen eerst iets kopen en later om advies komen vragen

Link naar reactie

Je vraag "wat voor iets heb ik nu eigenlijk gekocht?", stel ik me normaal gezien voordat ik iets koop.

Ik ben ook benieuwd waar die vandaan komt?

Ik ken er ook weinig van en de foto's zijn niet echt gedetaileerd maar VBB, 150cc, onduidelijke papieren, ... ik voel de bui ook al hangen...

Link naar reactie

Hey Pieter ,

chassisnummer klopt met de papieren

Chassisnummer is VBB1T 141925 en kom op een 1962 vbb1 150cc uit

De dienst BIV zal dat dan toch niet zo goed begrepen hebben en 't voertuig ingeschreven als 125cc als eerste inschrijving 15/09/1963

 

Naieve mensen... gotta love them!

Link naar reactie

Ja bedankt voor al jullie commentaren

Heel behulpzaam van sommige, de andere hun mening schiet ik echt niets mee op hoor... Is dat hier normaal om zo een nieuwe forumgast te begroeten...

'T is hier met niveau zene...

even ter verduidelijking ik ben geen Vespa goeroe maar dat hebben jullie waarschijnlijk al vernomen

Ik koop mij een zeer goed uitziende en gezond oude Vespa zonder enige vorm van roest in de originele lak en niet herspoten met een proper motortje

De Vespa heeft een Belgische inschrijving en kenteken waarvan de chassisnummer overeenstemt met de papieren

Wat moet een mens nog meer nakijken voor je zoiets koopt, eerst alle forums afschuimen voor ze zoiets koopt... Sorry maar dan is dat ding voor je neus verkocht en heb je geen Vespa en alleen een topic

Een mens moet ergens beginnen niet soms ?

Wij hebben die gekocht van een oude schoolkameraad van mijn vrouw dat dringend weg moest want de garage waar hij stond was verkocht

Hij zelf woont al een geruime tijd op de Seychellen en kon zijn Vespa niet laten overkomen

Ik zelf heb er maar 1.750€ voor betaald... Lijkt mij op zich niet te gek veel in deze staat, als ik soms naar andere Goeroe's hier kijk en wat zij voor hun wrak hebben betaald... Heb dat ding maar gekocht voor de fun he mannen

Ik stel gewoon een simpel vraag welk type van Vespa dit nu juist is en krijg hier zo'n antwoorden... Sorry dacht dat dit een serieus forum was waar ook als leek goeie raad kon vragen aan mensen die er verstand van hebben...

Toch bedankt

Link naar reactie

Ik vrees er toch een beetje voor dat ze je in de luren hebben gelegd...

Als je echt pas begonnen bent met Vespa kan je niet zien als die gezond is ,noch als het originele lak is ( en daar durf ik op wedden dat dat niet zo is )

MAAR daarom kan je wel een goed scooterke hebben,er zijn soms ook al is goeie Aziatische restauraties ...

Als uw motorke goed marcheert,blijf er dan af.

Wil je verbeteren,steek dan uw geld niet in electronische ontsteking enz...maar plooi er ineens een deftig PX of LML motor onder.

Dan heb je een deftige en (meer) betrouwbare motor.

Voor de rest,je hebt papieren dus dat is ok..het weer is goed,dat is ook ok,dus bollen he...daarvoor dient zo'n ding.

Link naar reactie

Los van of 't een curry is of niet, die Vespa heeft een paar behoorlijke klappen gehad als je naar het beenschild en de deuk in de bil kijkt.

Origineel werden iig niet de boutjes waar de middenstandaard mee vast zit meegeverft.

Mijn persoonlijke mening: 1750 voor een 13 in een dozijn model overgeverfde ongevalsscooter is niet de beste deal die je kunt hebben.

@topicstarter: vergis je niet in het niveau, of de welwillendheid on te helpen. Maar eerst kopen, dan info zoeken en dan erachter komen dat je een kat in de zak hebt gekocht is voor ons een oud en vaak herhaald verhaal. Dat de koper dan meestal pissig wordt op de boodschapper is ook niets nieuws.

Om nou gelijk te gaan zitten vitten laat je je kennen - en verliezen we vrij snel interesse.

Mocht het wel een curry blijken te zijn (durf vooral meer foto's te posten), kijk dan voor de fun even goed naar de remmen, voorvork, vreemde lassen, haarscheuren enzo, want die dingen vallen nogal es uit elkaar, en als je voor de fun met 60 in je t-shirtje over een gravelweg knalt, is het ineens niet zo fun meer.

Link naar reactie

Maarten,

 

Een dertien in een dozijn model godverdoeme. Mijne jaquar groene o-lak VBB is heel moeilijk te vinden. Tenzij in Mechelen

 

@Idesclan,

 

Je vroeg wat info over het model, dat heb ik je gegeven. Alvast de link.

Sommige posts zijn niet leuk om lezen, en voor een buitenstaander wat ongelukkig geformuleerd.

Je bent niet de eerste en je zult niet de laatste zijn die hier de revue passeert.

Calm down en pik eruit wat nuttig is. 

Je hebt nu eenmaal een scoot met eigenschappen die hem verdacht maken. Op zich niet erg, maar weet het voor je zotte kosten doet.

Originele lak is het niet. 

Meer nuttige info op http://scooterlounge.com/vespa/buyers-guide/vespa-vbb.shtml en lees ook eens de rubriek before you buy

 

Succes ermee en hopelijk veel veilig rijplezier

Link naar reactie

Hey manne,

Tja sorry was wat gepikeerd geraakt maar

Is misschien ook wel wat misleidend de foto's die ik gepost heb maar er zitten geen deuken enkel het voorspatbord is beschadigd

Van Vespa's ken ik niets maar over lakken wel...

Als hem dan toch overspoten is dan is dit met een oude laktype gedaan nl een thermoplastische acrillaatlak, dat is een lak die reeds decennia niet meer in de handel te verkrijgen is, ik zal dus niet ontkennen dat hij overspoten is maar dan moet 't toch wel een hele tijd geleden geweest zijn

Nu een deuk of een kras stoort mij niet, hij is niet nieuw en ga hem ook niet in mijn living zetten, heb hem gekocht om met rond te karren in de stad en niet steeds een motopakje te moeten dragen

Ik ben zelf een doorwinterde motorrijder en rij dagelijks met een Buell, ik ben dus niet gewend om met een scooter op 10" rond te rijden en zal waarschijnlijk nog wel zwaar op mijn blaas gaan met dat ding

Voor mij was 't belangrijkste dat hij gezond was, geen roest, geen scheuren of barsten enzo...

Wat betreft die tip om mijn centen niet in een elektronische ontsteking te steken is waarschijnlijk een hele goeie... Heb ook al vernomen dat die oude blokjes niet zo betrouwbaar zouden zijn...

Bedankt hiervoor, ik ga mij toch maar een nieuw px blokje zoeken om eronder te proppen

Link naar reactie

Een indicatie als je o lak zou hebben is de binnenkant van de billen, binnenkant frame, spatbord,..

Als deze nog bruin is zou de o lak theorie kunnen kloppen. Is deze een ander kleur, dan is deze ooit overspoten.

Link naar reactie

Het is niet ongewoon dat motorbloknummer en framenummer niet overeen komen.

NEE...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...