Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Parmakit Ontsteking


geronimooo

Aanbevolen berichten

Goede avond,

Ik ben begonnen aan de inbouw van men gekieteld motortje,
dus de daarbij horende aanpassing naar 12 v is een must.

Er zit een parmakit ontsteking op, met 4 draden,
Geel,
Rood/zwart, ontsteking op bobine dacht ik,
Rood/wit,
blauw, massa,

Nu vind ik hier aansluit schema's, voor motoren met batterij maar niet direct voor oldie's zonder batterij.

Rood/zwart, gaat via kill switch naar bobine dacht ik,
blauw , massa naar bobine,

en dan geel en rood/wit zijn 12 v.

Heeft iemand een schema om dit aan te sluiten op een scooter zonder batterij?

bedankt

Link naar reactie

Als het aansluitschema ongeveer hetzelfde is als bij een vespatronic moet je rood/zwart rechtstreeks naar je cdi verbinden en van daar met een draad naar de kill switch gaan.

Blauw gaat naar het chasis en naar de andere aansluiting op je cdi.

Rood/wit gaat naar de gelijkrichter om je batterij te voeden (in jouw geval niet aansluiten dus).

Geel zorgt samen met de massa voor stroom (12V) om je verlichting ed te doen funcioneren.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Toch wel, is ook een stroombegrenzer die er voor zorgt dat je lampen niet springen. Naargelang het type moet je de gele draad op 3 aansluiten, samen met de draad die naar je verlichting gaat (vespatronic). En op 2 sluit je ook de massa aan.

Groetjes, nero.

ps: parmakit schijnt niet zo betrouwbaar te zijn (de module laat het nogal eens afweten), daardoor de "hehe"... :)

Link naar reactie

Bedankt.

Dacht het. Kon niet veel anders. Zou niet goed gekomen zijn voor men ampouletjes.

Gewoon rood wit niet aansluiten.

Welke module? Bobijn dan? Spoelen?

We zullen zien hoe betrouwbaar dit is;-). Hoop doet leven zegt men.

Link naar reactie

ik dacht dat parmakit speciaal voor circuit is, dus hoog toerig, dus bij cruisen gaat ge meer aan de kant staan en naast de scooter lopen dan erop...

Link naar reactie
ik dacht dat parmakit speciaal voor circuit is, dus hoog toerig, dus bij cruisen gaat ge meer aan de kant staan en naast de scooter lopen dan erop...

Dat ook naar't schijnt, maar daar heb ik geen ervaring mee... :))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Dat befaamde bakje zit enkel bij een parmakit race versie , jij heb de gewone parmakit denk ik , daar is niks mis mee , die race versie daarentegen is heeeel moeilijk af te stellen om mee op de weg te rijden , tenzij je op relanti zo een 3000 toeren kunt verdragen.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Goede avond,

We zijn er bijna,

Nu heb wilde ik de regulator aansluiten, maar daar staan geen nummertjes of tekentjes op. geen schematje op de achter kant, niets.

Het betreft de originele regulator die erbij geleverd werd met 4 pinnetjes naast elkaar. Heeft er iemand een idee wat juist wat is,

vooral waar massa zit, en laadstroom, de rest vind ik wel.

Ook vroeg ik me af, Rood/wit dient niet aangesloten te worden, deze dient om de batterij te laden. Kan dit rechtstreek via deze draad?

Ik vind nergens info daaromtrent. Enkel maar dat deze niet gebruikt dient te worden.

Bij de meeste schema's krijg je zelf een 12V dc aansluiting via de gele draad die ook de verlichting voorziet van stroom.

Bedankt alvast

Link naar reactie

Als het dezelfde regulator is als deze van een vespatronic kan je het schema hier downloaden: http://www.sip-scootershop.com/en/products/ignition+vespatronic+20mm+_50006000

Klik rechts op de pagina op "download information" en dan op "regulator 2". Daar vind je het schema van een regulator waar de aansluitpunten achtereen staan.

Van rechts naar links: 3 (verlichting), 2 (massa), 4 (aanluiting rood/wit vanuit het vliegwiel) en B (als je een batterij wil voeden moet je daar stroom aftappen).

Je kan dus niet rechtstreeks de rood/witte draad aan de batterij hangen, altijd langs de regulator passeren.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

goede morgen

Bedankt alvast,

Ik had daar ook al gekeken maar enkel bij de parmakit.

Nu zie ik wel dat ze daar die rood/witte gebruiken, dewelke ik niet hoef aan te sluiten.

Dus gewoon op 4 dan de gele aansluiten dacht ik.

Bedankt alvast

Link naar reactie

Je kan altijd proberen, kwaad kan het niet denk ik.

Anderzijds krijg je via de gele draad al 90w binnen wat meer als voldoende zou moeten zijn om al je verlichting te werken.

Ik gebruik altijd een 40/45w koplamp en een 10 of 20w achterlicht en stop. De regel is dat je vrij dicht bij de totaal geproduceerde wattage komt, anders gaan de lampen minder lang mee.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...