geronimooo Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Goede avond,Ik ben begonnen aan de inbouw van men gekieteld motortje,dus de daarbij horende aanpassing naar 12 v is een must.Er zit een parmakit ontsteking op, met 4 draden,Geel,Rood/zwart, ontsteking op bobine dacht ik,Rood/wit,blauw, massa,Nu vind ik hier aansluit schema's, voor motoren met batterij maar niet direct voor oldie's zonder batterij.Rood/zwart, gaat via kill switch naar bobine dacht ik,blauw , massa naar bobine,en dan geel en rood/wit zijn 12 v.Heeft iemand een schema om dit aan te sluiten op een scooter zonder batterij?bedankt Link naar reactie
flyingpig Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 parmakit hehe :-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Als het aansluitschema ongeveer hetzelfde is als bij een vespatronic moet je rood/zwart rechtstreeks naar je cdi verbinden en van daar met een draad naar de kill switch gaan. Blauw gaat naar het chasis en naar de andere aansluiting op je cdi. Rood/wit gaat naar de gelijkrichter om je batterij te voeden (in jouw geval niet aansluiten dus). Geel zorgt samen met de massa voor stroom (12V) om je verlichting ed te doen funcioneren. Groetjes, nero. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 9 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Waarom hehe? Dus de gelijkrichter heb ik niet vandoen dan? Jeroen Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Toch wel, is ook een stroombegrenzer die er voor zorgt dat je lampen niet springen. Naargelang het type moet je de gele draad op 3 aansluiten, samen met de draad die naar je verlichting gaat (vespatronic). En op 2 sluit je ook de massa aan. Groetjes, nero. ps: parmakit schijnt niet zo betrouwbaar te zijn (de module laat het nogal eens afweten), daardoor de "hehe"... Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 9 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Bedankt. Dacht het. Kon niet veel anders. Zou niet goed gekomen zijn voor men ampouletjes. Gewoon rood wit niet aansluiten. Welke module? Bobijn dan? Spoelen? We zullen zien hoe betrouwbaar dit is;-). Hoop doet leven zegt men. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 9 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Als iemand een aansluitschema heeft die bij de parmakit zou zitten. Kan dat even gepost worden? Bij zat er nl niets bij. Jeroen Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 De module om het ontstekingstijdstip bij te regelen (met die switchkes op ). Groetjes, nero. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 9 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Die module heb ik niet denk ik. Ik heb enkel ontstekingsplaat, vliegwiel,regulator,en bobine. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 ik dacht dat parmakit speciaal voor circuit is, dus hoog toerig, dus bij cruisen gaat ge meer aan de kant staan en naast de scooter lopen dan erop... Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 ik dacht dat parmakit speciaal voor circuit is, dus hoog toerig, dus bij cruisen gaat ge meer aan de kant staan en naast de scooter lopen dan erop... Dat ook naar't schijnt, maar daar heb ik geen ervaring mee... ) Groetjes, nero. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 9 januari 2013 Delen Geplaatst: 9 januari 2013 Vraag maar eens aan Psycho (David). Zijn vespa heeft op de VWD in Londen heel de tijd aan de kant gestaan, tot hij er een Vespatronic heeft geplaatst en zonder problemen van Londen tot thuis is geraakt. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 10 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2013 We zien wel, Ik heb alle zeker het befaamde stukgaande bakje niet. Dus daar kan al niets aankomen. Link naar reactie
roufio Geplaatst: 10 januari 2013 Delen Geplaatst: 10 januari 2013 Dat befaamde bakje zit enkel bij een parmakit race versie , jij heb de gewone parmakit denk ik , daar is niks mis mee , die race versie daarentegen is heeeel moeilijk af te stellen om mee op de weg te rijden , tenzij je op relanti zo een 3000 toeren kunt verdragen. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 1 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2013 Goede avond, We zijn er bijna, Nu heb wilde ik de regulator aansluiten, maar daar staan geen nummertjes of tekentjes op. geen schematje op de achter kant, niets. Het betreft de originele regulator die erbij geleverd werd met 4 pinnetjes naast elkaar. Heeft er iemand een idee wat juist wat is, vooral waar massa zit, en laadstroom, de rest vind ik wel. Ook vroeg ik me af, Rood/wit dient niet aangesloten te worden, deze dient om de batterij te laden. Kan dit rechtstreek via deze draad? Ik vind nergens info daaromtrent. Enkel maar dat deze niet gebruikt dient te worden. Bij de meeste schema's krijg je zelf een 12V dc aansluiting via de gele draad die ook de verlichting voorziet van stroom. Bedankt alvast Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 februari 2013 Delen Geplaatst: 1 februari 2013 Als het dezelfde regulator is als deze van een vespatronic kan je het schema hier downloaden: http://www.sip-scootershop.com/en/products/ignition+vespatronic+20mm+_50006000 Klik rechts op de pagina op "download information" en dan op "regulator 2". Daar vind je het schema van een regulator waar de aansluitpunten achtereen staan. Van rechts naar links: 3 (verlichting), 2 (massa), 4 (aanluiting rood/wit vanuit het vliegwiel) en B (als je een batterij wil voeden moet je daar stroom aftappen). Je kan dus niet rechtstreeks de rood/witte draad aan de batterij hangen, altijd langs de regulator passeren. Groetjes, nero. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 2 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2013 goede morgen Bedankt alvast, Ik had daar ook al gekeken maar enkel bij de parmakit. Nu zie ik wel dat ze daar die rood/witte gebruiken, dewelke ik niet hoef aan te sluiten. Dus gewoon op 4 dan de gele aansluiten dacht ik. Bedankt alvast Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 2 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2013 of kan ik die rood/wit ook gewoon gebruiken voor de verlichting? tot nog toe het enige grote minpunt aan die parmakit, Jammer dat bij die kit geen schema'tje zit. Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 februari 2013 Delen Geplaatst: 2 februari 2013 Je kan altijd proberen, kwaad kan het niet denk ik. Anderzijds krijg je via de gele draad al 90w binnen wat meer als voldoende zou moeten zijn om al je verlichting te werken. Ik gebruik altijd een 40/45w koplamp en een 10 of 20w achterlicht en stop. De regel is dat je vrij dicht bij de totaal geproduceerde wattage komt, anders gaan de lampen minder lang mee. Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.