Jump to content
Vespaforum.be

Contactpunten stellen lukt niet

P.Leen

Recommended Posts

Beste Vespa vrienden,
Ik heb een vraag over de ontsteking van mijn motovespa uit 1965. Op een of andere vreemde manier kan ik de contactpuntjes niet stellen. Deze gaan helemaal niet open. Ik heb nieuwe contactpuntjes geplaatst, maar dit mocht ook niet helpen. Het lijkt net of het `slepertje`van de contactpunten het ovale gedeelte van het vliegwiel niet raakt (waardoor de punten dus niet openen). Ik heb twee opties bedacht. Of het vliegwiel is versleten, wat mij erg vreemd lijkt, of er zit een verkeerd vliegwiel op ( Ik heb de vespa in deze staat, niet lopend, gekocht. Heeft iemand een idee? Alvast hartelijk dank. Peter Leenhouwers

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By P.Leen
      Beste Vespa liefhebbers,
      Ik heb een lichtschakelaar die ik wil aansluiten. Ik heb een schema, maar toch lukt het me niet. Heeft iemand een foto van onderstaande lichtschakelaar, zodat ik kan zien welke kleur waar moet worden aangesloten? Ik zou er erg mee geholpen zijn. Alvast dank!
      mvg Peter

• By VespaChris
      Goedemiddag,
      Ik ben bezig met de restauratie van een Vespa PK50 elektrische starter. En nu heb ik wat problemen met mn starterrelais. Stroom op de juiste kabels maar geen klik of aanslaan. Wat wel gebeurt bij rechtstreeks aansluiten op de  plus. Weet iemand een truc of manier om het starterrelais te omzeilen maar wel gebruik kunnen maken van de startknop? Of weet iemand wat voor schakelaar ik dan goed kan installeren?? Ik hoor het graag !!!
      Met vr gr   Chris
    • By DOMI13
      Hoi, 
      ik heb mijn vespa 6 jaar, ik dacht een toertje te doen. Bij het starten enkel zzzzz zzzzz, ik denk batterij plat, ik zal een nieuwe moeten kopen, dat is de 2 de al op 6 jaar, ms ook een oplader kopen. Ik had vroeger een Harley en die batterij kon ik nog wel opladen als ze volledig plat was. Kan ik dit ook voor mijn Vespa vinden?
      thkx voor de reacties
      domi
    • By Chris Van der Auwera
      net een nieuwe batterij meter gekocht.
      als ik een 6v baterij wil meten, welke instelling gebruik ik?

• By Eugene
      Collega's
      Ik ben bezig het elektrische gedeelte van een half gerestaureerde gl150 te herstellen. Nu loop ik tegen iets aan wat ik niet kan verklaren en heb daar wat hulp/advies bij nodig. De volledige verlichting is bij de schakelaar aangesloten zoals aangegeven in de bijlage 'verlichting vespa'. Tevens heb ik een elektronische ontsteking ingebouwd van het merk Pinasco.
      Ik heb van de bijlage 'pinasco.png' bij de omvormer de massadraad aangesloten (meest linker pin) en de gele draad die van de ontsteking komt (tweede pin van links) maar NIET het deel waar de rode streep boven staat. Ik heb de gele draad dus NIET naar de verlichting aangesloten. Van de volledige kabelboom is nu alleen de massadraad aangesloten op de omvormer en de rode motorstop draad op de ontsteking.
      Toch brand mijn verlichting! Alle verlichting, ook het achterlicht, brand en werkt naar behoren. Kan iemand dit verklaren?
      Als ik de gele draad naar de verlichting wel aansluit, zoals in het schema is aangegeven, heb ik kortsluiting en gaat meteen het licht uit.

• Create New...