Jump to content
Vespaforum.be

Batterij 300gts


Recommended Posts

Hoi, 

ik heb mijn vespa 6 jaar, ik dacht een toertje te doen. Bij het starten enkel zzzzz zzzzz, ik denk batterij plat, ik zal een nieuwe moeten kopen, dat is de 2 de al op 6 jaar, ms ook een oplader kopen. Ik had vroeger een Harley en die batterij kon ik nog wel opladen als ze volledig plat was. Kan ik dit ook voor mijn Vespa vinden?
thkx voor de reacties

domi

Link to post

Gewoon een druppellader kopen .

Blyft de accu altyd opgeladen.tydens de koude wintermaanden hebben accu s het moeilyk en lopen sneller leeg.onder een bepaalde spanning kryg je corrosie inwendig ,dan is t gedaan 

Om de drie jaar een accu vervangen vind ik niet eens zo raar .

  • Haha 1
Link to post

Zoals Loe zegt : schaf een degelijke druppellader aan.  Hiermee houd je de accu in conditie. Gebruik best geen gewone accu-lader voor auto's maar een specifiek voor motorfietsen.

Edited by scrambler
foute naam gebruikt
  • Haha 1
Link to post

beste mijn accu is van 2013 

ik haal em voor de winter uit de vespa laad hem op

omdat mijn garage vrij koud is zet ik  de accu thuis binnen  bij de centrale verwarming 

voor dat ik de accu weer aansluit op de vespa rond maart of april  laat ik hem weer opladen een dag of 2

dit doe ik al 25 jaar zo bij al mijn accu's heb al accu's gehad die 12 jaar  oud zijn geworden .

ge moet geen speciale oplader met toeters en bellen kopen die een fortuin kost heb een universele lader van de aldi al 7 jaar momenteel 

die ook voor auto en moto's en scooters goed is .

u accu heeft gewoon onderhoud nodig te lang leeg is niet goed voor de cellen van de accu.

Link to post
  • 2 months later...

Een volledig opgeladen accu bevriest bij -67 graden Celsius. Een lege accu zal veel eerder bevriezen, namelijk bij slechts een paar graden onder nul al. Denkt u dat uw accu bevroren is geweest, laat dan de accu zeker testen. Dus (druppel-)laden en/of eventueel binnen bewaren.

Link to post
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By P.Leen
      Beste Vespa liefhebbers,
      Ik heb een lichtschakelaar die ik wil aansluiten. Ik heb een schema, maar toch lukt het me niet. Heeft iemand een foto van onderstaande lichtschakelaar, zodat ik kan zien welke kleur waar moet worden aangesloten? Ik zou er erg mee geholpen zijn. Alvast dank!
      mvg Peter

       
    • By P.Leen
      Beste Vespa vrienden,
      Ik heb een vraag over de ontsteking van mijn motovespa uit 1965. Op een of andere vreemde manier kan ik de contactpuntjes niet stellen. Deze gaan helemaal niet open. Ik heb nieuwe contactpuntjes geplaatst, maar dit mocht ook niet helpen. Het lijkt net of het `slepertje`van de contactpunten het ovale gedeelte van het vliegwiel niet raakt (waardoor de punten dus niet openen). Ik heb twee opties bedacht. Of het vliegwiel is versleten, wat mij erg vreemd lijkt, of er zit een verkeerd vliegwiel op ( Ik heb de vespa in deze staat, niet lopend, gekocht. Heeft iemand een idee? Alvast hartelijk dank. Peter Leenhouwers
    • By VespaChris
      Goedemiddag,
      Ik ben bezig met de restauratie van een Vespa PK50 elektrische starter. En nu heb ik wat problemen met mn starterrelais. Stroom op de juiste kabels maar geen klik of aanslaan. Wat wel gebeurt bij rechtstreeks aansluiten op de  plus. Weet iemand een truc of manier om het starterrelais te omzeilen maar wel gebruik kunnen maken van de startknop? Of weet iemand wat voor schakelaar ik dan goed kan installeren?? Ik hoor het graag !!!
      Met vr gr   Chris
    • By Chris Van der Auwera
      net een nieuwe batterij meter gekocht.
      als ik een 6v baterij wil meten, welke instelling gebruik ik?

    • By Eugene
      Collega's
      Ik ben bezig het elektrische gedeelte van een half gerestaureerde gl150 te herstellen. Nu loop ik tegen iets aan wat ik niet kan verklaren en heb daar wat hulp/advies bij nodig. De volledige verlichting is bij de schakelaar aangesloten zoals aangegeven in de bijlage 'verlichting vespa'. Tevens heb ik een elektronische ontsteking ingebouwd van het merk Pinasco.
      Ik heb van de bijlage 'pinasco.png' bij de omvormer de massadraad aangesloten (meest linker pin) en de gele draad die van de ontsteking komt (tweede pin van links) maar NIET het deel waar de rode streep boven staat. Ik heb de gele draad dus NIET naar de verlichting aangesloten. Van de volledige kabelboom is nu alleen de massadraad aangesloten op de omvormer en de rode motorstop draad op de ontsteking.
      Toch brand mijn verlichting! Alle verlichting, ook het achterlicht, brand en werkt naar behoren. Kan iemand dit verklaren?
      Als ik de gele draad naar de verlichting wel aansluit, zoals in het schema is aangegeven, heb ik kortsluiting en gaat meteen het licht uit.


×
×
  • Create New...