Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Waar is den tijd


Quick

Aanbevolen berichten

Waar is den tijd dat ge gewoon op uwe scooter kon stappen en gewoon kon rondrijden , zonder al da gezever van tegenwoordig over gij moogt nie mee daar of dat ,omdat ge nie hier of daar bij zijt of lid bent van .

Ik heb ook het gevoel dat de oudere scooter garden ( en dan bedoel ik nie qua ouderdom , maar qua jaren scooter rijden ) hier op het moment ne zware degoe van is aant krijgen... ..

En veel meer terug met een paar vrienden begint ritjes te organiseren i.p.v. al die officiele ritten te gaan .

Maar ik kan mij vergissen ... .

Link naar reactie

Nu denk ik ook wel dat als ge met een groep van 30 a 40 man (of soms nog meer) wel goei afspraken moet maken.

Er zitten altijd wel een paar 'ezels' tussen die de held moeten uithangen. Wat als er dan iets gebeurd?

Als ge met een 5-tal kameraden gaat rijden kent ge elkaar en weet ge weet wa ge moogt verwachten.

Natuurlijk is dat plezanter. Ge kunt dan ook zeggen, we rijden naar daar en zien wel wat we passeren.

Link naar reactie

@KevinB die "Ezels" zijn meestal wegkapiteins die de kruispunten afzetten zodat jij veilig kan oversteken. Alleen zijn er nog dikkere ezels die dat niet door hebben en je voortdurend proberen de pas af te snijden als je ze probeert in te halen... ...

Link naar reactie

of zijn er van die ezels, die links blijven rijden, waardoor die ezels die wegkapitein spelen, NIET doorkunnen en daardoor den held MOETEN uithangen!

Link naar reactie

@Sindo: 'Ezels' als het op werken aankomt wel, dan zijn het inderdaad de wegkapiteins, maar ik had het meer op 'ezels' die hun vervelen en dan gaan zigzaggen en dergelijke.

Het belangrijkste is eigenlijk dat je er plezier aan beleeft en als dat nu in een grote groep is of met een paar vrienden is maakt eigenlijk niks uit.

Link naar reactie

@ josse : ik zeg nie da vroeger alles beter was, maar sommige gasten waar ik mee ne babbel heb gedaan voelen zich niet meer thuis in dit nieuw scooter wereldje.Clubs worden te groot .Als wij vroeger een rit hadden me 30 scooters was da al bijna een mega evenement, tegenwoordig ritten van 100 en meer scooters ... .

vespa en lambretta meetings met meer dan 1000 man ... .het knusse is er percies wa af ... ..

Tot voor een jaar of 5-6 kende iedereen bijna iedereen in het scooter wereldje .

Maar ja ik zal wel tot die " Grumpy old man " beginnen horen die nog steeds in hun eigen nostalgisch wereldtje leven zekers.

Link naar reactie

voor beide is iets te zeggen natuurlijk. Niemand houdt u dan ook tegen om enkel met maten te gaan rijden.

Het feit dat de clubs groter worden en dus ook de rondritten heeft te maken met de populariteit van scooters op dit moment. Dat kan je jammer vinden maar niet tegenhouden denk ik.

Link naar reactie

Mensen doen waar ze zich goed bij voelen... blijkbaar is dat dezer dagen meerijden en verdwijnen in grote groepen met de juiste vespa merchandising kleren aan... Ik voel me beter bij de kleine ritjes met een paar maten voor wie het ook geen bal uitmaakt ... en dat heeft niks met 'den tijd van toen' te maken, zo lang rij ik nog ni ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...