Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa T5


Didier Wesp

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb een vespa px T5 op het oog, van begin jaren "90.

wat is zoiets waard? k zelf heb al veel types gehad maar van de waarde van ne T5 heb ik totaal gene benul.

hij is in goede staat en zou super rijden, hier en daar een paar krasjes ,maar niet overdreven in orginele grijze lak, met papieren.

wat mag zoiets kosten?

en wat is een losse T5 motor waard?

grtz & bedankt Didier

Link naar reactie

Is exclusiever dan een PX, maar of de prijs hoog is hangt er vanaf of de koper/verkoper hem zien als een top staaltje techniek, of als een spuuglelijk jaren 80 kreng.

Piaggio zelf noemt hem in 1 adem met de GS160 en de SS180. Onder andere de 5 poorts 125cc motor maakt hem zo speciaal. Er zit een boel nieuwe tech in deze scooter die zijn weg nooit naar de regulier PXen gevonden heeft, zoals een keramisch vliegwiel. Veel T5 specifieke onderdelen ook: zadels en kilometertellers worden niet meer gemaakt. Dus je hebt hem het liefst zo compleet mogelijk. Veel van het plastic wordt nog wel nagemaakt: cockpitschermpje, spoiler, etc. zijn nog goed te vinden.

Een T5 in goeie staat mag je 2000-2500 voor neertellen, een afgetrapte doet 1500-1750 (IMHO).

Een los T5 blok doet meestal zo'n 100-250 euro meer dan een P200 blok. Voor een (goed) gereviseerd T5 blok ben je zo 1000 euro kwijt.

Link naar reactie

@josse:

ik weet in dit geval zeker dat er ene T5 onder hangt wnat ik ken de verkoper een beetje, en hij si een eerlijke man die zei dat hij pas ne neiwue (orginele piaggio) cilinder had geplaatst, en dat was ene dure grap :)

waar kan ik buiten het chassis nummer, de cilinder en de uitlaat een t5 aan herkennen?

@epit:

ik ken heus wel de mod's hoor :P , is dat een px met een t5 motor? frame lijkt eerder gewoon px niet?

grtz

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hey Didier,

Ik heb in de zomer van 2009 Moon the Loon's T5 uit '93 in mechanisch zeer goede staat en met 15K op de teller overgenomen voor de eerlijke (forumvrienden)prijs van €1.800,-

T5's zijn misschien niet de mooiste Vespa's ooit gemaakt, maar ze hebben wel echt eighties karakter, oerdegelijk en rijden fantastisch! De beste 125cc 2T-motor die Piaggio ooit maakte; had met 12,07bhp zelfs meer pk's dan een PX200!

(ttz 0,07 pk meer, maar sssst ;o)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...