nero Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Héhé, daar gaat de stelling dat er maar eentje (die van de technica) zou zijn gebouwd met de proto-voorvork. Een reclame uit de mid-sixties: Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2011 nero ik dacht dat de verschillen tussen de serie 1 en 2 niet in het wel aanwezig zijn van de dummy maar wel in de stickers die op de dummy zitten en nog een paar andere detailsgrtz sidvespa Bij de eerste ss'en was de sticker op de tank gekleefd. Later kreeg de dummy tank een kunststoflogo. Toen werd er een uitsparing voorzien in de tank waar dit logo in paste. Maar waar juist de serie 2 begon is me ook niet helemaal duidelijk... Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Binnen de 1ste serie SSen zijn er zelfs 1 verschillende 'sub'-series geweest voor de Nieuw Zeelandse serie gebouwd werd. Dus je hebt de mk1 en de mk2: de normaal en de nieuw zeelandse SS (waarbij die uit NZ geen toolbox, een hexa logo ipv rechthoek logo en een ander serienummer heeft). En dan heb je de mk1 serie met gelaste wielhouder met klem, de serie met halv maan alu wielhouder, je hebt ook een serie met waterslide stickers op de toolbox en een serie met dikke emblemen waarvoor een deuk in de toolbox gedesigned werd. Deze series lopen allemaal een beetje door elkaar. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Vanaf 4545 werd de sticker een kunststof logo. MK1 is V9SS1T en MK2 of 90 Racer is V9SS2T. Link naar reactie
nero Geplaatst: 8 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Binnen de 1ste serie SSen zijn er zelfs 3 verschillende 'sub'-series geweest voor de Nieuw Zeelandse serie gebouwd werd. Heb jij hierover meer info? Groetjes, nero. ps: bedankt voor het fotomateriaal! edit: da's snel!!! Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Ik ken een SS met dezelfde voorvork als de jouwe. Het is een eerste serie en die is hoogst waarschijnlijk nog nooit uit elkaar geweest. Het hoeft dus waarschijnlijk niet per definitie zo te zijn dat een SS voorvork die rare knobbel heeft. Ik wilde al zeggen Laurus: wel even het hele verhaal lezen alvorens te reageren... Tjah, het werd me hier in dit topic niet echt duidelijk waar het nu om ging. En ik kan dat gsf-topic niet vinden. Het was dus een gokje. Iig weet ik twee van die voorvorken met verdikking. Lijkt me dus geen proto? Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Iig weet ik twee van die voorvorken met verdikking. Lijkt me dus geen proto? Kan je toevallig niet het chasisnr van beiden. Dan kunnen we nagaan of het hiermee te maken heeft. Groetjes, nero. Link naar reactie
xvesponex Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Nero, zou je me even kunnen contacteren op het e-mail adres: xvesponex@hotmail.com Zou je graag foto's van een 90ss sturen en iets vragen. greetzz Link naar reactie
Christiaan Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Iig weet ik twee van die voorvorken met verdikking. Lijkt me dus geen proto? Peter heeft een en wellicht twee van die vorken, maar heeft geen van beide in een SS aangetroffen. De eventuele chassisnummers zijn dus niet van een SS. Zoals ik hierboven al eens heb gequote normaals de stellingname: de afwijkende vorken komen voor op SS-jes welke voor promotiemateriaal zijn gebruikt (proto's), en niet op seriemodellen van de SS. Wel bij andere modellen, vooralsnog zonder wetmatigheid, in diverse 50 cc-tjes. Héhé, daar gaat de stelling dat er maar eentje (die van de technica) zou zijn gebouwd met de proto-voorvork:Een reclame uit de mid-sixties: Wederom: modellen die voor promo doeleinde werden gebruikt => proto's. Dus de stelling werd volgens mij nog niet onderuit gehaald. nero ik dacht dat de verschillen tussen de serie 1 en 2 niet in het wel aanwezig zijn van de dummy maar wel in de stickers die op de dummy zitten en nog een paar andere detailsgrtz sidvespa Het is maar net wie je het vraagt... hoeveel serie's van de Rally 200 zouden er zijn? 2 of 3? Zo ook bij SS50/SS90. Om maar een beetje te fucken: de SS50/SS90 begon met waterslide sticker en stalen reservewielklem i.c.m. op frame gelaste houder voor deze klem, daarna alu halve maan als reservewielhouder en nog steeds waterslide sticker, en dan later het dikke embleem op dummy tank met relief in dummie tank (volgens hierboven vanaf framenummer 4545). En dat allemaal bij de V5SS1T / V9SS1T, dus kan die toch wel in drie series uiteenvallen? Is de V5SS2T / V9SS2T dan serie 4?? en de nieuw zeelandse SS (waarbij die uit NZ geen toolbox, een hexa logo ipv rechthoek logo en een ander serienummer heeft) De nieuwzeelandse heeft gewoon géén framenummer en als je het GSF topig hélemaal doorleest (pffff...) dan verneem je dat deze mét en zonder voorbereiding voor dummy tank geleverd zijn (twee gaten met draad in balhoofd ter hoogte van stuurslot). Maar om terug te komen in het MK1 of MK2 verhaal, en om nog wat mensen het weekend bezig te houden hier een samenvatting van op 't GSF over indeling van de verschillende series en bijbehorende uitvoeringen: http://www.germanscooterforum.de/findpost_t7360_p1065663350.html Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Fuck a duck wat een vette post op t GSF. Wat een berg werk ook. Misschien too much to ask, maar nu mis toch plaatjes erbij Wie weet dat iemand die moeite ook nog eens neemt. Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2011 Wie weet dat iemand die moeite ook nog eens neemt. Misschien wel...) @CHRISTIAAN: blijft de vraag: waarom hebben ze alleen in de promo's proto's gestoken? Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2011 Vandaag de proto-vork mogen ontvangen! Heb hem even tegen de vork die er nu in steekt gehouden en alle aanhechtingspunten lijken te kloppen. Alleen komt het spatbord dichter tegen het frame aan, maar dat was dan ook de reden van de aankoop. Als er iets meer tijd is proberen we de vork eens uit, dan zal snel duidelijk worden waarom alleen de promo's met proto's reden. Voorlopig ga ik toch nog wat wachten met mijn tweede schoen op te eten... Groetjes, nero. Link naar reactie
Christiaan Geplaatst: 14 januari 2011 Delen Geplaatst: 14 januari 2011 Voorlopig ga ik toch nog wat wachten met mijn tweede schoen op te eten... Ach, jouw vork was toch best betaalbaar? Ik zal je dag even goed maken, want het kon ook duurder: http://cgi.ebay.it/forcella-tubo-sterzo-Vespa-90-SS-Super-Sprint-/280616043002?pt=Ricambi_e_Accessori_Moto&hash=item41560501fa Ik zal kijken of ik je nog een keer op de kast kan krijgen: Heb je wel de originele zwarte kunststof koelkap om de cilinder zitten, die op de SS50 hoort? Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2011 Ach, jouw vork was toch best betaalbaar? Ik zal je dag even goed maken, want het kon ook duurder:http://cgi.ebay.it/forcella-tubo-sterzo-Vespa-90-SS-Super-Sprint-/280616043002?pt=Ricambi_e_Accessori_Moto&hash=item41560501fa? Voor een SS-vork wel, voor eentje die niet past iets minder. Gelukkig kan het ook goedkoper:) : http://annunci.ebay.it/annunci/moto/rimini-annunci-rimini/vespa-90-ss/11181467 De cilinderkap is idd van kunststof, maar van een V50? en nieuw aangekocht voor een paar euro's. Ze past wel perfect:) Gisteren de proto gemonteerd. Alle gaten komen mooi uit, als is het wel wat wringen om de bout op de zijkant erin te krijgen. Dit weekend de vork er terug afhalen om het stuur en frame verder te kunnen decaperen en polieren. En dan op zoek naar de ontbrekende onderdelen! Groetjes, nero. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 14 januari 2011 Delen Geplaatst: 14 januari 2011 http://img814.imageshack.us/img814/8513/ssprotovoorvork006a.jpg Ik vind de kleurencombinatie echt geweldig Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2011 Zo gaan er in ieder geval geen 2 rond rijden...)) @Christiaan: hier staat er nog eentje: http://cgi.ebay.de/Lenksaule-Vespa-SS-50-90-Super-Sprint-Forcella-/290523077733?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item43a4865c65 Mijn dag kan niet beter eindigen! ) Groetjes, nero. Link naar reactie
Christiaan Geplaatst: 15 januari 2011 Delen Geplaatst: 15 januari 2011 Hoewel gezichtbedrog op een foto haast niet te voorkomen is, lijkt deze vork wel een hoepel: Mijn dag kan niet beter eindigen! ) Hoezo, wat is er dan zo bijzonder waar ik overheen lees? De cilinderkap is idd van kunststof, maar van een V50? en nieuw aangekocht voor een paar euro's. Ze past wel perfect:) Oei, niet origineel! Edit: de foto mislukt: wie kan we zeggen welk leesteken het probleem veroorzaakt? Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 15 januari 2011 Delen Geplaatst: 15 januari 2011 het is de "(" volgens mij. Link naar reactie
JJP Geplaatst: 16 januari 2011 Delen Geplaatst: 16 januari 2011 http://i.ebayimg.com/20/!CCvCMFQB2k~$KGrHqF,!jUE0C8yfRYfBNMI8S6RE!~~_12.JPG Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2011 De vork ziet er idd uit alsof er met een camion is over gereden. De veiling is vroegtijdig beëindigd. Hopelijk heeft de koper niet teveel moeten betalen... @Christiaan: je kan me ook nog op de kast krijgen met te vermelden dat de wieldeksels én de cilinder van het stuurslot niet de originele zijn.)) Binnen een paar jaar komt er misschien wel een ET3'tje onder. Dan heb ik niets aan een originele koelkap. Is trouwens krak dezelfde als de originele, alleen staat er geen SS50 op. Vandaag de laatste groene verf van het frame verwijderd, nu nog de onderkant van het stuur afschuren (de decapan verwijdert niet alleen de groene maar ook de o-lak op aluminium) en dan zijn we zo goed als rond. Eindelijk! Groetjes, nero. Link naar reactie
Christiaan Geplaatst: 16 januari 2011 Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Jammer, ik denk jij gaat gelijk een zoektocht starten naar zo'n kapje. Als je er dan een ET3 onder knoopt, dan wil ik je SS blokje wel overnemen. Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Er is zoveel namaak op de markt, er circuleren zelf metalen ss-koelkappen, dat het bijna niet te vertrouwen is om er eentje aan te schaffen. Hoe ver zit het met je project? Zou je een paar foto's kunnen posten/doorsturen? Is het een ss50-motor dat je zoekt? Anders laat ik je weten als ik er eentje tegen kom. Groetjes, nero. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 16 januari 2011 Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Pieter moest je willen overschakelen op een SS90, heb er hier vandaag eentje in de uitstalraam zien staan in Gent. Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 januari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Dag Marc! Is het een echte? Toevallig geen fotootje van genomen? Voorlopig zal een ss50 volstaan, mijnen bruinen kan da nie trekken... Groetjes, Pieter. Link naar reactie
bardi Geplaatst: 16 januari 2011 Delen Geplaatst: 16 januari 2011 Zag Zaterdag die ss ook staan in de etalage van Habbekrats, Ottogracht te Gent, ne witte... ...heb daar wat spullen gekocht/verkocht en glaske cava gedronken met Michel, de winkeleigenaar, toffe mens, geen idee of de Vespa echte ss is, niet gevraagd... .. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.