Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Halloweenrit 31/10/2010 Vespa club Gent-Leie


fooraapje

Aanbevolen berichten

Zo is het.

Er waren trouwens een voorrijder, een tiental wegkapiteins, 2 politieagenten op de motor en een achterrijder.

De omstandigheden (een stadsrit door vaak smalle staatjes met veel zijstraten en verkeer, met beperkte snelheid en bij nacht) maakten dat er een verhoogt risico was op "incidenten".

Het zal wel even schrikken geweest zijn voor sommigen (mede door weinig ervaring om in groep te rijden) om een vespa juist voor je neus zien af te slaan om er een zijweg gaan af te zetten.

Er zijn echter geen ongevallen noch valpartijen gebeurd, wat lang niet altijd het geval is bij georganiseerde ritten.

Mijn besluit: lang leve ALLE wegkapiteins die er voor gezorgd dat iedereen levend het einde van de rit heeft gehaald.

En nu druk ik op de "ignore button". :)))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Nero,ik zou het niet beter kunnen zeggen of zonder fouten schrijven

@Erix,ik reed al met de moto,een Suzuki 750cc toen sommige hier op dit forum nog niet geboren waren dus:

;-)

en nu op naar de volgende rit,hou het veilig !

Link naar reactie
@Erix,ik reed al met de moto,een Suzuki 750cc toen sommige hier op dit forum nog niet geboren waren dus:;-)

Een Suzuki is bij mijn weten geen scooter...

Erix heeft zelfs geen motorijbewijs :-)

Dat is ondertussen in orde, maar ach, dat kan jij natuurlijk niet weten.

Link naar reactie

@Erix,neen niet aan jou gericht (had je bericht trouwens nog niet gelezen) maar ik vind wel dat zowel de pro's als de contra's soms een persoonlijke toets krijgen en hierdoor het objectieve in deze discussie niet meer ten volle speelt.Hierdoor vind ik vele schrijfsels vervelende lectuur.

Btw,zonder wegkapiteins zijn ritten met wat deelnemers zeker veel gevaarlijker dan zonder deze moedige ridders van het asfalt.:)

@Nero, ik dacht dat jij recht stond om het vrouwelijk schoon beter te kunnen bewonderen of om Evel Knievel de loef af te steken en een sprongetje van een tiental meter door de lucht te maken.

Groetjes,

François

Link naar reactie

Heb deze topic even gelezen.

Waarom rouleren jullie niet met de wegafzetting.

Wij rijden geregeld met een groep motoren, en baksteengewijs.

Degene die de route weet blijft constant vooraan rijden.

Nummer 2 (die overigens altijd nummer 2 blijft) geeft de persoon achter hem aan waar de weg geblokkeerd dient te worden. Die person sluit nadat de hele groep gepasseerd is netjes achteraan, en blijft daar ook. Zo wordt de nieuwe nummer 3 de volgende die blokkeerd en vervolgens ook weer achteraan de groep komt te rijden.

Dit werkt echt goed, geen gevaarlijke snelheden dus met opnieuw naar voren rijden. Veiligheid voor alles.

Groeten,Karin...

Link naar reactie

Waarom dit interessante topic sluiten of negeren?

Ik heb er allesinds al veel uit opgestoken... en naar mijn verantwoordelijkheidsgevoel zouden nét de organisatie én wegkapiteins topics als deze dienen op te volgen i.p.v ze toe te willen dekken.

Zo nog een algemene bedenking:

- Een voorafgaande speech -megafoon- zoals het jaar tevoren was dit jaar eveneens welkom geweest...

Zeker wanneer je de opkomst bekijkt en beseft dat de Vespa het laatste jaar voor ettelijke nieuwe bestuurders heeft gezorgd die mogelijks aan hun proefstuk toewaren op deze rit. Deel daarbij ook mee WELK SYSTEEM er wordt toegepast, zodat de deelnemers weten HOE ze doortocht dienen te verlenen aan de wegkapiteins!

(Misschien is dit effectief gebeurd, maar dan was deze niet in z'n opzet geslaagd want de mensen op de parking van de Vespashop -waaronder ik- hebben er niets van gehoord...)

Bovendien lijken de Baksteen-Formatie of Linkse-Inhaling mij potentiële verbeteringen...

Note:

Natuurlijk was de rit prachtig, vereist dit reeds de nodige inzichten/verantwoordelijkheden en heb ik daar alle ! respect ! voor. Maar dit neemt niet weg dat je geen oor mag hebben naar verdere verfijning.

Want... Stilstaan = Achteruitgaan;

Link naar reactie

Eens gewoon aan het feit dat er wegkapiteins rondvliegen, is dit niet langer een issue. Ik heb in het begin ook veel kritiek gekregen, daar ik niet op tijd plaats maakte. Een klein spiegeltje heeft soelaas gebracht. Nu alleen maar respect !!! Ik ben het ook niet altijd eens met de werkwijze, maar het maakt de rit superleuk. Wel vind ik dat we moeten afspreken de rode lichten te respecteren...niet evident met een vijftigtal wespen. Maar ja, dat is het systeem. Ik stop aan de lichten indien nodig.

Gtz Pieter

Link naar reactie

allé change dat ik die avond geen wegkapitein was met mijne rat-race-sprint,twas dus beter dak mee mijne VBB kwam opdagen en gewoon de slierte mee volgde.

Gr nico

Wees blij dat ze er waren,zijn en komen...

Link naar reactie

nope geen meer in stock voorlopig.

Vgr nico

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...