Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Halloweenrit 31/10/2010 Vespa club Gent-Leie


fooraapje

Aanbevolen berichten

Het was een hele toffe Halloweenrit,lekkere pompoensoep,met dank aan Kathy en Jean,merci aan de organisatie en de wegkapiteins die het niet altijd gemakkelijk hadden met zo een grote groep,merci aan de gentse motards en merci aan de organisatie door het bestuur van VCG-L,via deze Picasa-link nog een paar sfeerbeelden van voor de start op de parking van sponsor De Pauw,en bij de tussenstop op het wereldberoemde Sint-Baafsplein.

http://picasaweb.google.com/ericksons52/VCGLHalloweenrit2010#

Link naar reactie
Whouhaaa! Prachtig!

Mag ik die gebruiken als avatar?

@Christian: prachtige foto's! Toch iemand die mijn "masterpiece" heeft opgemerkt.

Wat er gisteren ook gevaarlijk was waren de trams die(terecht?) gewoon door tussen de vespisten door reden zonder stoppen. Kan men als wegkapitein een tram proberen te doen stoppen of heeft deze voorrang op manifestaties?

Groetjes, nero.

@Nero: Tramvoertuigen hebben normaal voorrang op alles. Zelfs op voetgangers! Tramvoertuigen moeten wel voorrang verlenen aan prioritaire voertuigen, marcherende troepen, begrafenisstoeten, schoolrangen en optochten. Vermits wij onder begeleiding van de politie reden, moest de tram dus zeker stoppen. Maar de wegkapitein, die de signalisatie van de politie overneemt, moet ook zijn bordje C3 duidelijk omhoog steken.

Link naar reactie

mooi ritje en het weer zat ook mee ,lekkere soep ,1 minpuntje dienen duvel in da cafeetje was warm , maar daar kon de club niets aan doen natuurlijk.

Link naar reactie
Alweer een fantastische rit beleefd!

Vooral lof voor de goeie catering & vlotte organisatie!

Note: Respect voor de eervolle wegkapiteins,

maar ... allesbehalve voor de kamikaze-begeleider (met zo'n Belgisch vlagje achterop): T'is ni omdat U met'n roestbak rijdt, dat de rest ook graag z'n teerbeminde tot schroot herleidt wil zien ;)

dank zij de begeleiders kon jij onbezorgt en veilig door en rond gent rijden, dat ze daarbij soms roekeloos lijken ligt vooral aan degene die ze niet doorlaten, Die persoon doet dit met de volledige overgave. En anders moet jij dat eens zelf uitproberen om steeds weer van achteruit naar voor te navigeren om een van de volgende kruispunten af te zetten. Dit is geen kritiek naar uw opmerking ,maar ik probeer u uit te leggen wat er in die persoon omgaat. Soms moet je eens in die andere persoon zijn plaats proberen te denken, en wat die roestbak betreft,ieder heeft zijn eigen voorkeur om vespa te rijden,de een gaat voor nostalgie en de ander voor de look misschien

groetjes Raf

...En nu wil ik foto's zien! :D

Looking forward to... ;)

Link naar reactie
Alweer een fantastische rit beleefd!

Vooral lof voor de goeie catering & vlotte organisatie!

Note: Respect voor de eervolle wegkapiteins,

maar ... allesbehalve voor de kamikaze-begeleider (met zo'n Belgisch vlagje achterop): T'is ni omdat U met'n roestbak rijdt, dat de rest ook graag z'n teerbeminde tot schroot herleidt wil zien ;)

http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/node/10771

Link naar reactie

Oei, ik raak hier blijkbaar alwéér een gevoelige snaar...

Mij hebben ze altijd geleerd dat je meer lessen trekt uit een terechte negatieve commentaar dan een onterechte positieve.

Ik schets de situatie zoals ik ze zag:

We reden zoals gewoonlijk in zig-zag structuur op het RECHTER tramspoor. Op het LINKER tramspoor zie ik de desbetreffende Belgische vlag voorbijstevenen zoals men het verwacht van een wegkapitein. (Hoe kan ik dan in de weg rijden?) De horde Vespa's draait linksaf, waarbij de wegkapitein zonder ook maar te seinen of te vertragen loodrecht door de opeenvolgende Vespa's reed om rechts een lege straat af te blokken.

Ik zag er velen bruusk remmen of paniekerig voet aan grond zetten en uitwijken! Sterkst van al: er stond al een wegkapitein!

In mijn ogen een perfect voorbeeld van gevaar creeëren ipv het weg te nemen.

Natuurlijk kan niet alles perfect zijn, maar wees eens niet zo gepiqueerd als er sprake is van opbouwende kritiek ;)

Ik heb gewoon schrik dat als de wegkapiteins zich een torenhoog imago aanschilderen, er misschien nog sneller accidenten gebeuren als verwacht. Vandaar dat ik dit voorval even vermeld...

PS: Had ik daarbuiten al gezegd dat:

- De Organisatie

- De Catering

- De Opkomst

- Het Traject

- ...

Allemaal perfect was!

Hopelijk hebben jullie dat ook gelezen...;)

Link naar reactie

@Oregon,neen je raakt géén gevoelige snaar,je reaktie over die ene bepaalde "wegkapitein" is zéér ongepast,misschien moet je er eens over nadenken om het zelf te proberen,vergeet niet,hoe groter de groep,hoe moeilijker de taak van een wegkapitein wordt,indien iedereen evenveel respekt betoont tegenover die mensen die zich ten dienste stellen om alles in goede banen te leiden,geef ze dan ook de ruimte om hun werk goed te doen,af en toe gebeurt er inderdaad iets tijdens een rit,wegkapiteins lijken het nogal eens "gevaarlijk" te doen,maar weet dat het juist hun taak is om alles zo veilig mogelijk te laten verlopen,wat je opmerking betreft ivm diezelfde "wegkapitein" die iedereen dwarste om een straat af te zetten waar volgens jou toch al iemand stond,wel mijn beste,die lossen mekaar gewoon af,en de eerste kan weer naar volgende kruispunt of straat spurten,zo gaat dat nu eenmaal.

Dus: denk in het vervolg tweemaal na voor dat je iemand verwijten toestuurt.Ik hoop vooralsnog dat je ,net zoals alle andere deelnemers,grnoten hebt van de rit,

mvg,Eric

Link naar reactie

@Oregon: dankzij het "werk" van de "wegkapiteins" hebben "wij" kunnen genieten van de rit,voor hun was het zwoegen en zweten om alles vlot te laten verlopen,genieten was er voor hen,zoals voor ons, niet bij.

Link naar reactie

Dat een wegkapitein niet geniet van de rit is een mythe, we (ik toch) heb er met volle teugen van genoten. Dit neemt niet weg dat het vaak zwoegen is om alles een beetje vlot te laten verlopen.

Zeker bij stadsritten waar wegkapiteins elkaar aflossen is het heel moeilijk om rechts van de weg te geraken omdat de wegkapiteins links voorbijsteken. Een horde vespa's kruisen is niet altijd evident, laat staan dat men tijdig de zijbaan moet opmerken.

Het incident met de tram(s) was het volgende: ik had links de straat afgezet (bordje mooi omhoog) toen er plots van rechts waar geen wegkapitein stond een tram tegen vrij hoge snelheid kwam opduiken. Gelukkig hadden de aankomende vespa's hem tijdig opgemerkt en konden ze in de remmen gaan, maar voor hetzelfde geld rijden ze gewoon door er van uitgaande dat de weg veilig is.

Ik zie me trouwens niet voor een aankomende tram staan (met bordje) in de hoop dat deze tijdig kan of wil stoppen.

Bij deze toch een oproep aan de deelnemers: ga er nooit van uit dat je zonder gevaar overal kan doorrijden als er wegkapiteins aanwezig zijn! Het is altijd opletten geblazen.

Trouwens, niet iedereen stopt als er een wegkapitein staat. Sommige automobilisten denken dat dit niet aan hun is besteed en rijden gewoon door.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Bon,

Ik stel vast dat mijn overbezorgdheid wegens ziekenhuis-ervaring hier niet geapprecieerd wordt...

Als jij desbetreffende zaken doodnormaal vindt, dan zien we misschien elkaar nog eens in het OK ;)

Voorts laat ik het hier ook maar bij ;)

BTW: Hadden ze in den tijd van de Vikingen nog geen 'C' hé?

Overigens was ik ook bijna gestikt na het lezen van die éné zin van je...

Als je al respeCt toont voor dergelijke maneuvres, dan denk ik dat een respeCt voor de Nederlandse taal maar een kleine stap verder is op weg naar volwaardige Civilisatie ;)

Link naar reactie

@Oregon:Bon,ik stel vast dat het géén zin heeft om op die flauwe repliek van jou nog te reageren,respekt of respect,jouw gebrek aan respeKt zegt alles over jouw zielige figuur,ik zou zeggen,tot nooit meer !

Link naar reactie

@Nero,begrijp me niet verkeerd als ik zeg dat de wegkapitiens niet "genieten" van de rit zoals wij dat doen,de wegkapitien heeft de handen vol en moet voor tien rondkijken en dingen inschatten,risicos beperken voor de andere rijders enz...ik zeg dat enkel om iets duidelijk te maken, maar dat weet jij beter dan wie ook,ik wou alleen maar reageren op de onbeschofte reaktie van Oregon aan het adres van Bobke, in mijn ogen is die Oregon een jonge snotneus die denkt dat hij de kennis in pacht heeft,arrogant tot en met ,respeKt nul komma nul...(vanaf nu schrijf ik respeKt met de hoofdletter K)

;-)

Link naar reactie

...Nu ik de stempel van ''onbeschoft'' toch al gekregen heb, kan ik maar beter even doorduwen:

Schrijf ''reaKtie'' voortaan dan ook maar altijd met hoofdletters! :D

Tegenwoordig wordt een jongere die begaan is met veiligheid & spelling blijkbaar als werelderfgoed beschouwd...

Anyhow: Dit neemt niet weg dat ik nog steeds benieuwd ben naar de sfeer-foto's!

Ik zag hier trouwens al enkele mooie passeren en dit ondanks de slechte belichting! Volgens mij investeert de doorsnee Vespist niet langer alleen in zijn Vespa maar ook in een degelijk D-SLR toestel met voldoende hoge ISO of lichtgevoelige lenzen (f=1.8) ?!

Link naar reactie

Ik heb inderdaad die tram juist op tijd zien komen en juist op tijd kunnen remmen, maar het was wel schrikken, want die reed met een serieuze snelheid, ben gelukkig al een beetje gewoon om in het stad rond te rijden en constant rond te zien, heb genoten van de (halve) rit, bedankt iedereen

Link naar reactie

Vesparijden of motorijden in het algemeen is altijd beetje risico.

En alleszins in een grote groep en dan nog in het donker.

Iedereen die meerijdt zou toch eens die post die speedracer hierboven vermeld heeft,nog een keer goed en aandachtig lezen.

Maar ja,wie rijdt er eens niet verkeerd of let hij niet op.

Op 11 november is er weeral een zeer mooie rit,en kunnen we weer beetje vesparijden oefenen.

Zal voor deze keer het wegkapitein laten aan iemand anders die terecht of onterecht niet content was van onze goede bedoelingen.

Dus is er een signaalbordje over.

Zal dus die dag aan de rechterkant van de weg blijven rijden.

En dat meen ik nu.

Groetjes Lievin.

Link naar reactie

@Lievin,we waren met méér dan 100 enthousiaste Vespa-LML-Lambretta-rijders,das 100 maal bedankt aan de wegkapitiens,slechts één pipo die het ronduit gevaarlijk vond wat sommige wegkapiteins deden,laaat je niet door die ene sukkel ontmoedigen,wij rekenen allemaal op jouw deskundige medewerking bij de volgende rit,dus,tot in Kortrijk ?

grt Eric

Link naar reactie

ik was zelf niet aanwezig op de rit maar heb al wel enige ervaring als wegkapitein en daarom wil ik ook even reageren.

Het is inderdaad zo dat wegkapiteins alle respect verdienen en ervoor zorgen dat al de rest een leuke en veilige rit hebben. Dat neemt echter niet weg dat ook wegkapiteins fouten kunnen maken en dat dit ook vermeld mag worden.

Het siert hier iedereen dat voor een wegkapitein wordt opgekomen en dat deze ten alle tijden verdedigd wordt.

Toch mogen we niet blind zijn voor opmerkingen zodat we nog kunnen verbeteren.

We moeten ook durven toegeven dat sommige manoeuvers van bepaalde wegkapiteins ronduit gevaarlijk zijn en dat we die zoveel mogelijk moeten vermijden, en dan heb ik het niet over Bob, maar over het algemeen

Link naar reactie

@ GeertVespa: Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Ik krijg bovendien ook de stuipen op het lijf van de wegkapiteins die al rechtstaand op hun teerbeminde over die verkeersdrempels scheuren. Tot zolang ze hun 'kunnen' terecht weten in te schatten schuilt er geen gevaar... Maar ik vrees de dagen met overmoed ;)

Dan zijn het contradictief nét diegenen die instaan voor onze veiligheid, die het gevaar creëren.

@ Viking: Ik ben alvast aan het oefenen gegaan ;)

foot%2Bfuck%2Byou.jpg

Link naar reactie
@ GeertVespa: Ik had het niet beter kunnen zeggen.

Ik krijg bovendien ook de stuipen op het lijf van de wegkapiteins die al rechtstaand op hun teerbeminde over die verkeersdrempels scheuren. Tot zolang ze hun 'kunnen' terecht weten in te schatten schuilt er geen gevaar... Maar ik vrees de dagen met overmoed ;)

Dan zijn het contradictief nét diegenen die instaan voor onze veiligheid, die het gevaar creëren.

je moet ook niet overdrijven natuurlijk, de meeste wegkapiteins hebben de nodige rij-ervaring dat ze zulke bewegingen echt wel kunnen inschatten. Het is immers niet omdat jij iets als gevaarlijk inschat (geen idee hoe lang je al rijdt) dat iedereen dat zo ziet

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...