nero Geplaatst: 4 november 2010 Delen Geplaatst: 4 november 2010 Zo is het. Er waren trouwens een voorrijder, een tiental wegkapiteins, 2 politieagenten op de motor en een achterrijder. De omstandigheden (een stadsrit door vaak smalle staatjes met veel zijstraten en verkeer, met beperkte snelheid en bij nacht) maakten dat er een verhoogt risico was op "incidenten". Het zal wel even schrikken geweest zijn voor sommigen (mede door weinig ervaring om in groep te rijden) om een vespa juist voor je neus zien af te slaan om er een zijweg gaan af te zetten. Er zijn echter geen ongevallen noch valpartijen gebeurd, wat lang niet altijd het geval is bij georganiseerde ritten. Mijn besluit: lang leve ALLE wegkapiteins die er voor gezorgd dat iedereen levend het einde van de rit heeft gehaald. En nu druk ik op de "ignore button". )) Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespa-Viking Geplaatst: 4 november 2010 Delen Geplaatst: 4 november 2010 @Nero,ik zou het niet beter kunnen zeggen of zonder fouten schrijven @Erix,ik reed al met de moto,een Suzuki 750cc toen sommige hier op dit forum nog niet geboren waren dus: ;-) en nu op naar de volgende rit,hou het veilig ! Link naar reactie
josse Geplaatst: 4 november 2010 Delen Geplaatst: 4 november 2010 @viking: trek het u niet aan, Erix heeft zelfs geen motorijbewijs :-) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 4 november 2010 Delen Geplaatst: 4 november 2010 @Erix,ik reed al met de moto,een Suzuki 750cc toen sommige hier op dit forum nog niet geboren waren dus:;-) Een Suzuki is bij mijn weten geen scooter... Erix heeft zelfs geen motorijbewijs :-) Dat is ondertussen in orde, maar ach, dat kan jij natuurlijk niet weten. Link naar reactie
gts ie Geplaatst: 4 november 2010 Delen Geplaatst: 4 november 2010 @Erix,neen niet aan jou gericht (had je bericht trouwens nog niet gelezen) maar ik vind wel dat zowel de pro's als de contra's soms een persoonlijke toets krijgen en hierdoor het objectieve in deze discussie niet meer ten volle speelt.Hierdoor vind ik vele schrijfsels vervelende lectuur. Btw,zonder wegkapiteins zijn ritten met wat deelnemers zeker veel gevaarlijker dan zonder deze moedige ridders van het asfalt. @Nero, ik dacht dat jij recht stond om het vrouwelijk schoon beter te kunnen bewonderen of om Evel Knievel de loef af te steken en een sprongetje van een tiental meter door de lucht te maken. Groetjes, François Link naar reactie
fooraapje Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2010 @Jurgen & Dave: kunnen jullie dit topic sluiten? Link naar reactie
AJ Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 Heb deze topic even gelezen. Waarom rouleren jullie niet met de wegafzetting. Wij rijden geregeld met een groep motoren, en baksteengewijs. Degene die de route weet blijft constant vooraan rijden. Nummer 2 (die overigens altijd nummer 2 blijft) geeft de persoon achter hem aan waar de weg geblokkeerd dient te worden. Die person sluit nadat de hele groep gepasseerd is netjes achteraan, en blijft daar ook. Zo wordt de nieuwe nummer 3 de volgende die blokkeerd en vervolgens ook weer achteraan de groep komt te rijden. Dit werkt echt goed, geen gevaarlijke snelheden dus met opnieuw naar voren rijden. Veiligheid voor alles. Groeten,Karin... Link naar reactie
AJ Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 Vind je het niet leuk meer? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 @Jurgen & Dave: kunnen jullie dit topic sluiten? oef :-) Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 Kunde van dit topic gene 'sticky' maken...? Hiervoor kom ik nog is naar het forum afgezakt!!! Link naar reactie
lind Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 Om af te sluiten... http://www.youtube.com/watch?v=qoe6C_fKEhY Link naar reactie
Oregon Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 Waarom dit interessante topic sluiten of negeren? Ik heb er allesinds al veel uit opgestoken... en naar mijn verantwoordelijkheidsgevoel zouden nét de organisatie én wegkapiteins topics als deze dienen op te volgen i.p.v ze toe te willen dekken. Zo nog een algemene bedenking: - Een voorafgaande speech -megafoon- zoals het jaar tevoren was dit jaar eveneens welkom geweest... Zeker wanneer je de opkomst bekijkt en beseft dat de Vespa het laatste jaar voor ettelijke nieuwe bestuurders heeft gezorgd die mogelijks aan hun proefstuk toewaren op deze rit. Deel daarbij ook mee WELK SYSTEEM er wordt toegepast, zodat de deelnemers weten HOE ze doortocht dienen te verlenen aan de wegkapiteins! (Misschien is dit effectief gebeurd, maar dan was deze niet in z'n opzet geslaagd want de mensen op de parking van de Vespashop -waaronder ik- hebben er niets van gehoord...) Bovendien lijken de Baksteen-Formatie of Linkse-Inhaling mij potentiële verbeteringen... Note: Natuurlijk was de rit prachtig, vereist dit reeds de nodige inzichten/verantwoordelijkheden en heb ik daar alle ! respect ! voor. Maar dit neemt niet weg dat je geen oor mag hebben naar verdere verfijning. Want... Stilstaan = Achteruitgaan; Link naar reactie
mgent Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 Misschien zou het dan beter zijn een andere topic op te starten, Ride-outs, wegkapiteins en veiligheid ? Nu kaap je gewoon een andere topic en deze ging over de aankondiging van een rit. Link naar reactie
dave Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 yep, was ik net ook aan het denken Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 En toen werd het plots heel stil... Groetjes, nero. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 Eens gewoon aan het feit dat er wegkapiteins rondvliegen, is dit niet langer een issue. Ik heb in het begin ook veel kritiek gekregen, daar ik niet op tijd plaats maakte. Een klein spiegeltje heeft soelaas gebracht. Nu alleen maar respect !!! Ik ben het ook niet altijd eens met de werkwijze, maar het maakt de rit superleuk. Wel vind ik dat we moeten afspreken de rode lichten te respecteren...niet evident met een vijftigtal wespen. Maar ja, dat is het systeem. Ik stop aan de lichten indien nodig. Gtz Pieter Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 allé change dat ik die avond geen wegkapitein was met mijne rat-race-sprint,twas dus beter dak mee mijne VBB kwam opdagen en gewoon de slierte mee volgde. Gr nico Wees blij dat ze er waren,zijn en komen... Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 @Renoretro, toevallig geen rechter bil voor een VBB bj 1965 liggen. Had je al gemaild. Sorry voor het off topic gaan, in hoeverre dit nog kan, maar ik zag Renoretro online...dus effen proberen. Gtz Pieter Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 5 november 2010 Delen Geplaatst: 5 november 2010 nope geen meer in stock voorlopig. Vgr nico Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.