vespadiverso Geplaatst: 31 juli 2010 Delen Geplaatst: 31 juli 2010 Goed nieuws voor de px-liefhebbers. Waarschijnlijk al te bewonderen op het salon van Keulen in oktober. Hopelijk met aanvaardbare prijzen.Had dit al horen waaien van iemand die in de fabriek van Pontedera werkt.http://www.moto.it/news/piaggio-torna-a-produrre-vespa-px.html Link naar reactie
bardi Geplaatst: 31 juli 2010 Delen Geplaatst: 31 juli 2010 Wauw, te gek, hopelijk niet veel duurder dan de lmls... Link naar reactie
dave Geplaatst: 31 juli 2010 Delen Geplaatst: 31 juli 2010 allez, nog maar is. als de px200 opnieuw uitkomt, ben ik kandidaat koper Link naar reactie
Vespinello Geplaatst: 31 juli 2010 Delen Geplaatst: 31 juli 2010 Met 2 of 4-tak motor...is nog niet bekend... Zeker duurder van de LML's ...Piaggio Powaaaa ;-) Link naar reactie
dave Geplaatst: 31 juli 2010 Delen Geplaatst: 31 juli 2010 het zou me verwonderen als ze een 4takt motor ontwikkelen en een gans produktieproces aanpassen... waarschijnlijk gewoon de tweetakt euro3 px125 en 150 daarom, moesten ze een euro3 px200 kunnen maken... Link naar reactie
bardi Geplaatst: 31 juli 2010 Delen Geplaatst: 31 juli 2010 Zou me verwonderen mocht het geen 4t worden anno 2010... Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 31 juli 2010 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2010 Het wordt waarschijnlijk een 2t met euro4 heb ik me in Italië laten vertellen. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 31 juli 2010 Delen Geplaatst: 31 juli 2010 wie copieerd er nu wie? Link naar reactie
dave Geplaatst: 31 juli 2010 Delen Geplaatst: 31 juli 2010 @gette: LML 4takt kopieert Bajaj/Kawasaki qua motor, Velocifero qua frame, en Piaggio qua looks... no way dat er een 4takt PX van bij Piaggio komt... Link naar reactie
kurt007 Geplaatst: 31 juli 2010 Delen Geplaatst: 31 juli 2010 Doe mij ook maar een 200. Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 31 juli 2010 Delen Geplaatst: 31 juli 2010 Hopelijk met betere kwaliteit onderdelen... Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 1 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2010 Hopelijk met betere kwaliteit onderdelen... ?????? Link naar reactie
Cult Geplaatst: 2 augustus 2010 Delen Geplaatst: 2 augustus 2010 ik spreek geen Italiaans...kan iemand me even in een notedop vertellen wat er in artikel staat?? Link naar reactie
bv Geplaatst: 2 augustus 2010 Delen Geplaatst: 2 augustus 2010 wat ik uit het artikel haal is dat ze in keulen "in oktober" haar gaan voorstellen. 4takt en blijft handgeschakeld. Ze gaan maar door over het mythische karakter, dus optisch zal er niet veel veranderen. Link naar reactie
csl Geplaatst: 2 augustus 2010 Delen Geplaatst: 2 augustus 2010 En het prijskaartje zal waarschijnlijk ook niet veel veranderen :-( Link naar reactie
Joene Geplaatst: 2 augustus 2010 Delen Geplaatst: 2 augustus 2010 en de motor zal die van LML worden ??? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 2 augustus 2010 Delen Geplaatst: 2 augustus 2010 en de motor zal die van LML worden ??? En dan ook het LML frame want in een gewoon PX frame krijgen ze nooit die 4-takt motor ingebouwd. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 2 augustus 2010 Delen Geplaatst: 2 augustus 2010 de laatste PX-en waren eigenlijk toch al LML's ? wie weet gaat Piaggio die inderdaad wel overnemen van LML 't zou wat zijn eigenlijk Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 2 augustus 2010 Delen Geplaatst: 2 augustus 2010 Om de PX nog rendabel te houden werden de laatste reeksen uitgerust met goedkopere onderdelen. Goedkopere onderdelen drukken de kost, slechtere rendabiliteit is het resultaat, mijn PX150 was zo'n geval. Ik heb de mijne na een jaar terug weggedaan, de werking was verreweg ondermaats, en de support van Vespa was onbestaande. Dat Vespa niet vertegenwoordigd is in België, is voor ons een spijtige zaak, Vespa Nederland heeft minachting voor de klant, verkopen telt, de rest is bijzaak. Dat is een typische Nederlandse mentaliteit die hier niet gesmaakt wordt. Als ik eraan denk begint mijn maag terug te keren, die lui hebben geen trots voor het produkt dat ze verkopen. Indien Vespa opnieuw de PX zou verkopen, dan moet ik hem niet meer hebben, nog liever een echte ouwe PX dan het ondermaatse produkt dat ze de laatste jaren op de markt brachten. Link naar reactie
lois Geplaatst: 2 augustus 2010 Delen Geplaatst: 2 augustus 2010 Het artikel zegt: ...che possa ancora essere un due tempi a 4 marce... Die zou kunnen zijn een 2 takt met 4 versnellingen, verder ... potrà essere presentata... Zou kunnen voorgesteld worden...Het valt mij op dat ze heel erg in de voorwaardelijke wijs spreken, en dat voor een scooter die al in oktober moet voorgesteld worden, we zullen wel zien als het zover is, misschien een lml waar ze het Vespa logo opkleven. Lois Link naar reactie
Joene Geplaatst: 2 augustus 2010 Delen Geplaatst: 2 augustus 2010 misschien een lml waar ze het Vespa logo opkleven. Lois stel je voor, dan gaan er hier een paar goe lachen denk ik Link naar reactie
blen Geplaatst: 2 augustus 2010 Delen Geplaatst: 2 augustus 2010 de laatste PX-en waren eigenlijk toch al LML's ? Als ex-LML rijder zou je beter moeten weten Joene. Het grootste deel van de laatste PX werden inderdaad bij LML gemaakt, toch was de afwerking nog net iets beter dan de eerste LML's... zet er maar eens 2 naast elkaar. Link naar reactie
dave Geplaatst: 2 augustus 2010 Delen Geplaatst: 2 augustus 2010 Heeft er iemand eigenlijk een concrete bron (dus niet van horen zeggen) ivm periode en aantal PX'en dat bij LML werden gemaakt? 1983 - 1985 : Vespa PX 100 E (VIX1T) / LML Vespa XE 100 1985 - 1986 : LML Vespa 150 DZ 1985 : Vespa PX 150 E 1986 - 1994 : LML Vespa 150 NV / NV Trident 1986 : LML Vespa 150 Alfa 1986 : LML Vespa 150 T5 1992 : LML Vespa NV SPL 1993 - 1995 : LML T5 SPL 1993 : LML Vespa 150 Smart 1993 : LML Vespa Select 1995 : LML Supremo 1996 : LML Select II 1996 : LML Sensation 1997 : LML Star 1998 : LML Trendy 1999 : LML Star Deluxe 1999 : LML Star Xpress 2001 : LML Pulse 2001 : LML Prithvi 2002 : LML Clipper 2009 : LML Star 4 2009 : LML 150 NV 4 Stroke 2010 : LML Jota Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 5 augustus 2010 Delen Geplaatst: 5 augustus 2010 Wat er ook van zal komen, degenen met een recente PX die denken dat ze goud in hun garage hebben staan (en er dus nooit mee rijden) zullen hun intresten op hun belegging zien wegsmelten ;-). Link naar reactie
designo Geplaatst: 6 augustus 2010 Delen Geplaatst: 6 augustus 2010 In mei zijn we bij Piaggio langs geweest in Pontedera en hebben we met enkele mensen daar gebabbeld over onder andere LML. We hebben ook mogen eten in de bedrijfscantine maar dat is een ander verhaal. 2 bijzonderheden die mij zijn bijgebleven: * In Italië zijn nooit PX-discs van de band gerold, die kwamen allemaal uit Indië (zij het 125, 150 of 200) * Vanaf juni 2010 assembleert Piaggio Italië een deel van LML's productie om aan de vraag te kunnen voldoen. Voer voor puristen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.