SergioVeloce Geplaatst: 27 januari 2009 Delen Geplaatst: 27 januari 2009 of is het voldoende om het huidige blokje eventueel beetje te tunen?als het met 2 rond de 100km/uur loopt is het meer dan voldoende Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 27 januari 2009 Delen Geplaatst: 27 januari 2009 Open voor vragen best een nieuw topic, hier is reeds een onderwerp aan de gang Link naar reactie
DR Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2009 binnenkort in het bezit van een pxtje 125 van 2003(10000km)had toch liever een 150 of nog veel liever een 200cctje in mn bezit gehad.de grote vraag is als volgt:mettertijd op zoek nr een tweedehands 150of 200cc of misschien opteren voor een nieuwe lml 150cc motor? we zullen voornamelijk toch steeds met 2 het zadel benutten.en is de lml motor identiek.enige verschillen?sta open voor goede raad..thanks Dus die bougie is goed ? Niemand een idee of die bougie goed gaat zijn voor de 50cc polini ? Link naar reactie
JJP Geplaatst: 27 januari 2009 Delen Geplaatst: 27 januari 2009 Koop gewoon die Bosch W5AC, kijk of je zuigerveren nog in orde zijn, controleer welke maat sproeier er nu in je carb zit. Want volgens mij zit daar jou probleem, niet zozeer bij de bougie. Bestel een doosje met verschillende maten sproeiers en stel je carb goed af. Link naar reactie
DR Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2009 Koop gewoon die Bosch W5AC, kijk of je zuigerveren nog in orde zijn, controleer welke maat sproeier er nu in je carb zit. Want volgens mij zit daar jou probleem, niet zozeer bij de bougie. Bestel een doosje met verschillende maten sproeiers en stel je carb goed af. De beste man van de scootershop verkocht alleen NGK vandaar dat ik het vroeg.. Als ik degene moet geloven die de cilinder gemonteerd heeft was de cilinder, en dus ook de veren neem ik aan, nog in uitstekende conditie.. Daarnaast had ik vernomen dat de originele sproeier nog erin zit... Welke maat zou ik moeten nemen in combinatie met de nieuwe cilinder? Gr, Dagmar Link naar reactie
josse Geplaatst: 27 januari 2009 Delen Geplaatst: 27 januari 2009 overigens krijg je dat fenomeen van 1km rijden en dan inhouden/sputteren/etc ook als je benzinedarm geklemd zit of als er een luchtbel inzit. Link naar reactie
SergioVeloce Geplaatst: 27 januari 2009 Delen Geplaatst: 27 januari 2009 ik dacht dat je hier met allerhande vragen wat vespa betreft kon aanmeren?verschillende vragen in 1 topic lijkt precies te ingewikkeld... Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 27 januari 2009 Delen Geplaatst: 27 januari 2009 Ja, zo blijft het voor NIEMAND overzichtelijk. En een nieuwe topic aanmaken is toch niet zo veel meer werk? Link naar reactie
SergioVeloce Geplaatst: 27 januari 2009 Delen Geplaatst: 27 januari 2009 das waar...heb ik ondertussen al gedaan Link naar reactie
DR Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2009 Koop gewoon die Bosch W5AC, kijk of je zuigerveren nog in orde zijn, controleer welke maat sproeier er nu in je carb zit. Want volgens mij zit daar jou probleem, niet zozeer bij de bougie. Bestel een doosje met verschillende maten sproeiers en stel je carb goed af. De beste man van de scootershop verkocht alleen NGK vandaar dat ik het vroeg.. Als ik degene moet geloven die de cilinder gemonteerd heeft was de cilinder, en dus ook de veren neem ik aan, nog in uitstekende conditie.. Daarnaast had ik vernomen dat de originele sproeier nog erin zit... Welke maat zou ik moeten nemen in combinatie met de nieuwe cilinder? Gr, Dagmar Weer verder ontopic Link naar reactie
nero Geplaatst: 27 januari 2009 Delen Geplaatst: 27 januari 2009 Moest het geen probleem zijn van warmlopen kan je nog altijd je contacpunten nakijken. Ik had ongeveer dezelfde symptomen en bij mij was de afstand tussen de vis-platinees te klein... Groetjes, nero. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 27 januari 2009 Delen Geplaatst: 27 januari 2009 die pistonringen zijn nog goed zijn juist vernieuwd je moet gewoon ngk 7 steken en u carburator aanpassen ge rijd best met een 16/16 Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 27 januari 2009 Delen Geplaatst: 27 januari 2009 dit ligt niet aan de bougie maar hoogst waarschijnlijk aan een fit ergens, cilinder spruitstuk, bourage buitenkant krukas... je moet me niet geloven maar ik deed wel motorrevisies voor Guy Staar... Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 27 januari 2009 Delen Geplaatst: 27 januari 2009 Wie zou er nu ook nog maar DURVEN twijfelen aan u woorden Jules; ma om daar nu direkt de Guy bij te halen, dan gaan er veel beginnen twijfelen Link naar reactie
DR Geplaatst: 28 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2009 Moest het geen probleem zijn van warmlopen kan je nog altijd je contacpunten nakijken. Ik had ongeveer dezelfde symptomen en bij mij was de afstand tussen de vis-platinees te klein...Groetjes, nero. Zou je me misschien kunnen uitleggen waar die zich bevinden en hoe ik te werk zou moeten gaan.. ? Gr, Dagmar Link naar reactie
DR Geplaatst: 28 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2009 dit ligt niet aan de bougie maar hoogst waarschijnlijk aan een fit ergens, cilinder spruitstuk, bourage buitenkant krukas...je moet me niet geloven maar ik deed wel motorrevisies voor Guy Staar... Wat bedoel je precies met een fit ? Het feit dat de originele sproeier er nog in zit is dat geen probleem ? Gr, Dagmar Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 28 januari 2009 Delen Geplaatst: 28 januari 2009 dat kan vanalles zijn, heb je je sproeiers aangepast anders zou het kunnen dat je te weinig benzine krijgt met alle gevolgen van dien Dat was de het eerste antwoord op je begin post op de vorige blz? Heb je dat niet al gelijk gefixed dan? Link naar reactie
DR Geplaatst: 28 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2009 dat kan vanalles zijn, heb je je sproeiers aangepast anders zou het kunnen dat je te weinig benzine krijgt met alle gevolgen van dien Dat was de het eerste antwoord op je begin post op de vorige blz? Heb je dat niet al gelijk gefixed dan? Ik zou dat wel graag willen fixen maar ik weet niet zo goed welke sproeier ik dan zou moeten nemen..? 54/55/56 of nog groter? En welke schroef op de carburateur is de sproeier? Het gaat om een PK50XL.. Gr, Dagmar Link naar reactie
DR Geplaatst: 28 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2009 die pistonringen zijn nog goed zijn juist vernieuwd je moet gewoon ngk 7 steken en u carburator aanpassen ge rijd best met een 16/16 Welke carburateur steekt er standaard op een PK50 XL ? Geeft de bougie BPR8HS van NGK dan een probleem denk je ? Gr, DAgmar Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 28 januari 2009 Delen Geplaatst: 28 januari 2009 man man man dit wordt hier onoverzichtelijk: eerst en vooral sproeiers zijn geen exacte wetenschap, dwz trial and error een fit wil zeggen (zoals ik al zei) dat je ergens valse lucht binnentrekt en daardoor een teveel aan lucht in je mengsel krijgt (zie post vespista) en als het echt niet wil lukken, steek hem dan binnen bij een dealer die er iets van kent Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 28 januari 2009 Delen Geplaatst: 28 januari 2009 om te controleren of het degelijk aan je mengsel ligt dan zou ik eerst de bougie bekijke. wit, koffie-melk, zwart. als je dit even doet dan kunnen we al zeggen of het mengsel verkeerd is en dan weten we al een stuk meer om je te helpen. groeten Link naar reactie
DR Geplaatst: 28 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2009 om te controleren of het degelijk aan je mengsel ligt dan zou ik eerst de bougie bekijke. wit, koffie-melk, zwart.als je dit even doet dan kunnen we al zeggen of het mengsel verkeerd is en dan weten we al een stuk meer om je te helpen. groeten Prima, dan ga ik dit vanavond even doen. Gr, Dagmar Link naar reactie
DR Geplaatst: 28 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2009 Bij de scooterwinkel vroegen ze me naar de dikte van de sproeier. Ik wist ze alleen te vertellen dat de originele een 53 was maar dan wisten ze niet genoeg.. Weet iemand de dikte van mijn sproeier? Gaat over een PK50XL. Gr, Dagmar Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 28 januari 2009 Delen Geplaatst: 28 januari 2009 Check Scooterhelp.com: carburetor: Dell'Orto SHB 16/10 main jet: 53 idle jet: 30 starter jet: 50 Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 28 januari 2009 Delen Geplaatst: 28 januari 2009 staat op de sproeier zelf? :S Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.