Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Inhouden Vespa


DR

Aanbevolen berichten

binnenkort in het bezit van een pxtje 125 van 2003(10000km)had toch liever een 150 of nog veel liever een 200cctje in mn bezit gehad.de grote vraag is als volgt:mettertijd op zoek nr een tweedehands 150of 200cc of misschien opteren voor een nieuwe lml 150cc motor? we zullen voornamelijk toch steeds met 2 het zadel benutten.en is de lml motor identiek.enige verschillen?sta open voor goede raad..thanks

Dus die bougie is goed ;) ?

Niemand een idee of die bougie goed gaat zijn voor de 50cc polini ?

Link naar reactie

Koop gewoon die Bosch W5AC, kijk of je zuigerveren nog in orde zijn, controleer welke maat sproeier er nu in je carb zit. Want volgens mij zit daar jou probleem, niet zozeer bij de bougie.

Bestel een doosje met verschillende maten sproeiers en stel je carb goed af.

Link naar reactie
Koop gewoon die Bosch W5AC, kijk of je zuigerveren nog in orde zijn, controleer welke maat sproeier er nu in je carb zit. Want volgens mij zit daar jou probleem, niet zozeer bij de bougie.

Bestel een doosje met verschillende maten sproeiers en stel je carb goed af.

De beste man van de scootershop verkocht alleen NGK vandaar dat ik het vroeg..

Als ik degene moet geloven die de cilinder gemonteerd heeft was de cilinder, en dus ook de veren neem ik aan, nog in uitstekende conditie..

Daarnaast had ik vernomen dat de originele sproeier nog erin zit... Welke maat zou ik moeten nemen in combinatie met de nieuwe cilinder?

Gr,

Dagmar

Link naar reactie
Koop gewoon die Bosch W5AC, kijk of je zuigerveren nog in orde zijn, controleer welke maat sproeier er nu in je carb zit. Want volgens mij zit daar jou probleem, niet zozeer bij de bougie.

Bestel een doosje met verschillende maten sproeiers en stel je carb goed af.

De beste man van de scootershop verkocht alleen NGK vandaar dat ik het vroeg..

Als ik degene moet geloven die de cilinder gemonteerd heeft was de cilinder, en dus ook de veren neem ik aan, nog in uitstekende conditie..

Daarnaast had ik vernomen dat de originele sproeier nog erin zit... Welke maat zou ik moeten nemen in combinatie met de nieuwe cilinder?

Gr,

Dagmar

Weer verder ontopic ;)

Link naar reactie
Moest het geen probleem zijn van warmlopen kan je nog altijd je contacpunten nakijken. Ik had ongeveer dezelfde symptomen en bij mij was de afstand tussen de vis-platinees te klein...

Groetjes, nero.

Zou je me misschien kunnen uitleggen waar die zich bevinden en hoe ik te werk zou moeten gaan.. ?

Gr,

Dagmar

Link naar reactie
dit ligt niet aan de bougie maar hoogst waarschijnlijk aan een fit ergens, cilinder spruitstuk, bourage buitenkant krukas...

je moet me niet geloven maar ik deed wel motorrevisies voor Guy Staar...

Wat bedoel je precies met een fit ?

Het feit dat de originele sproeier er nog in zit is dat geen probleem ?

Gr,

Dagmar

Link naar reactie
dat kan vanalles zijn, heb je je sproeiers aangepast anders zou het kunnen dat je te weinig benzine krijgt met alle gevolgen van dien

Dat was de het eerste antwoord op je begin post op de vorige blz? Heb je dat niet al gelijk gefixed dan?

Link naar reactie
dat kan vanalles zijn, heb je je sproeiers aangepast anders zou het kunnen dat je te weinig benzine krijgt met alle gevolgen van dien

Dat was de het eerste antwoord op je begin post op de vorige blz? Heb je dat niet al gelijk gefixed dan?

Ik zou dat wel graag willen fixen maar ik weet niet zo goed welke sproeier ik dan zou moeten nemen..? 54/55/56 of nog groter?

En welke schroef op de carburateur is de sproeier? Het gaat om een PK50XL..

Gr,

Dagmar

Link naar reactie
die pistonringen zijn nog goed zijn juist vernieuwd je moet gewoon ngk 7 steken en u carburator aanpassen ge rijd best met een 16/16

Welke carburateur steekt er standaard op een PK50 XL ?

Geeft de bougie BPR8HS van NGK dan een probleem denk je ?

Gr,

DAgmar

Link naar reactie

man man man dit wordt hier onoverzichtelijk:

eerst en vooral sproeiers zijn geen exacte wetenschap, dwz trial and error

een fit wil zeggen (zoals ik al zei) dat je ergens valse lucht binnentrekt en daardoor een teveel aan lucht in je mengsel krijgt (zie post vespista)

en als het echt niet wil lukken, steek hem dan binnen bij een dealer die er iets van kent

Link naar reactie
om te controleren of het degelijk aan je mengsel ligt dan zou ik eerst de bougie bekijke. wit, koffie-melk, zwart.

als je dit even doet dan kunnen we al zeggen of het mengsel verkeerd is en dan weten we al een stuk meer om je te helpen.

groeten

Prima, dan ga ik dit vanavond even doen.

Gr,

Dagmar

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...