Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Inhouden Vespa


DR

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb op mijn PK50XL een nieuwe (tweedehands) 50cc polini steken. Nu doet het probleem zich voor dat als ik op maximale snelheid rij, hij na ongeveer 1 km begint in te houden.

Hij zakt dan terug tot ongeveer 20-30 km/h en soms herpakt hij dan en soms valt hij uit...

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?

Gr,

Dagmar

Link naar reactie

oppassen voor warmloper dan?

misschien een stomme opmerking maar je weet nooit: zit je carbu wel goed vast op je spruitstuk(of hoe je dat ook noemt)? Mijn vriendin haar pkXL had een gelijkaardig probleem en toen ik wou controleren of ik met de regelvijzen iets kon aanpassen merkte ik dat de carbu los zat. Vastgedraaid en probleem was opgelost

Link naar reactie
hoe ziet je bougie eruit? daaraan kan je zien of de afstelling goed is.

wit: te weinig benzine

koffie met melk: goed

zwart en nat: te veel benzine

de kans is groot dat hij wit zal zien.

groeten

Ok dan zal ik daar eens naar gaan kijken en proberen een conclusie daaruit te trekken.

Gr,

Dagmar

Link naar reactie

teveel lucht of te weinig benzine, het zou wel kunnen dat je cilinder ondertussen onherroepelijk beschadigd is.

teveel lucht = carbu niet goed vast, valse lucht langs cilinderkop en/of uitlaat

te weinig benzine = te kleine sproeier(s) in uw carbu

Link naar reactie
teveel lucht of te weinig benzine, het zou wel kunnen dat je cilinder ondertussen onherroepelijk beschadigd is.

teveel lucht = carbu niet goed vast, valse lucht langs cilinderkop en/of uitlaat

te weinig benzine = te kleine sproeier(s) in uw carbu

Bedankt voor de uitleg !

Link naar reactie
ik denk dat je beter een nieuwe originele cilinder had gekocht, dan had je meteen ook volledig in orde geweest voor de wetgever

Maar met deze 50cc polini loopt hij wel een stukje beter!

Voorheen 45km/h nu 55km/h

Maar ik neem aan dat je met het plaatsen van zo'n cilinder ook de juiste afstellingen moet maken ?

Link naar reactie

koop een DR50 met drie poorten.

Heb er ook zoeen gezet op m'n vespa => rijdt nu ook een 55km/h en raar maar waar, ik had er een 53(sproeier) standaard inzitten, heb dat veranderd naar een 54, hiermee kreeg ie teveel naft en kwam ie niet op toeren. Na wat gesukkel ging het nog het beste met een 52 :D is vrij onlogisch maarja je moet dat wat voelen hé.

Link naar reactie
koop een DR50 met drie poorten.

Heb er ook zoeen gezet op m'n vespa => rijdt nu ook een 55km/h en raar maar waar, ik had er een 53(sproeier) standaard inzitten, heb dat veranderd naar een 54, hiermee kreeg ie teveel naft en kwam ie niet op toeren. Na wat gesukkel ging het nog het beste met een 52 :D is vrij onlogisch maarja je moet dat wat voelen hé.

Heb net 55 euro voor die 50cc polini betaald... eerst maar even afwachten of hij kan blijven zitten...

Link naar reactie

Sowieso handig om te kijken wat voor schade er door die warmlopers evt. in de cilinder is, denk ik. Heb je de zuigerringen van dat 2dehands setje vernieuwd? En hoeveel km zat er al op door de vorige eigenaar van het setje?

Link naar reactie
Sowieso handig om te kijken wat voor schade er door die warmlopers evt. in de cilinder is, denk ik. Heb je de zuigerringen van dat 2dehands setje vernieuwd? En hoeveel km zat er al op door de vorige eigenaar van het setje?

cilinder was in prima staat, (bijna 1000km maar weg wegens 102cc DR)

het ligt hoogst waarschijnlijk aan de carburator. die staat er niet 100% tegoei op, weet het nogal zeker omdat hij met de orginele cilinder ook soms stilviel na een paar honderden meters ;)

grtz

Link naar reactie

Kan iemand misschien nog zeggen welke type bougie ik het beste kan steken in mijn vespa PK50XL ?

Ik las iets over een W4AC en een W5AC maar weet niet welke ik juist moet nemen..

Dit wil ik allereerst eens gaan proberen tegen het uitvallen..

Gr,

Dagmar

Link naar reactie

binnenkort in het bezit van een pxtje 125 van 2003(10000km)had toch liever een 150 of nog veel liever een 200cctje in mn bezit gehad.de grote vraag is als volgt:mettertijd op zoek nr een tweedehands 150of 200cc of misschien opteren voor een nieuwe lml 150cc motor? we zullen voornamelijk toch steeds met 2 het zadel benutten.en is de lml motor identiek.enige verschillen?sta open voor goede raad..thanks

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...