DR Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 Beste, Ik heb op mijn PK50XL een nieuwe (tweedehands) 50cc polini steken. Nu doet het probleem zich voor dat als ik op maximale snelheid rij, hij na ongeveer 1 km begint in te houden. Hij zakt dan terug tot ongeveer 20-30 km/h en soms herpakt hij dan en soms valt hij uit... Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ? Gr, Dagmar Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 dat kan vanalles zijn, heb je je sproeiers aangepast anders zou het kunnen dat je te weinig benzine krijgt met alle gevolgen van dien Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 oppassen voor warmloper dan? misschien een stomme opmerking maar je weet nooit: zit je carbu wel goed vast op je spruitstuk(of hoe je dat ook noemt)? Mijn vriendin haar pkXL had een gelijkaardig probleem en toen ik wou controleren of ik met de regelvijzen iets kon aanpassen merkte ik dat de carbu los zat. Vastgedraaid en probleem was opgelost Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 hoe ziet je bougie eruit? daaraan kan je zien of de afstelling goed is. wit: te weinig benzine koffie met melk: goed zwart en nat: te veel benzine de kans is groot dat hij wit zal zien. groeten Link naar reactie
roufio Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 sleept je zadel niet zie topic http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=97252 Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 ik gok ook op warmloper Link naar reactie
DR Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2009 hoe ziet je bougie eruit? daaraan kan je zien of de afstelling goed is.wit: te weinig benzine koffie met melk: goed zwart en nat: te veel benzine de kans is groot dat hij wit zal zien. groeten Ok dan zal ik daar eens naar gaan kijken en proberen een conclusie daaruit te trekken. Gr, Dagmar Link naar reactie
DR Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2009 ik gok ook op warmloper Waar wordt een warmloper door veroorzaakt en wat zou ik eraan kunnen doen ? Het is namelijk niet zo dat mijn achterwiel blokkeert.. Gr, Dagmar Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 teveel lucht of te weinig benzine, het zou wel kunnen dat je cilinder ondertussen onherroepelijk beschadigd is. teveel lucht = carbu niet goed vast, valse lucht langs cilinderkop en/of uitlaat te weinig benzine = te kleine sproeier(s) in uw carbu Link naar reactie
DR Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2009 teveel lucht of te weinig benzine, het zou wel kunnen dat je cilinder ondertussen onherroepelijk beschadigd is.teveel lucht = carbu niet goed vast, valse lucht langs cilinderkop en/of uitlaat te weinig benzine = te kleine sproeier(s) in uw carbu Bedankt voor de uitleg ! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 ik denk dat je beter een nieuwe originele cilinder had gekocht, dan had je meteen ook volledig in orde geweest voor de wetgever Link naar reactie
DR Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2009 ik denk dat je beter een nieuwe originele cilinder had gekocht, dan had je meteen ook volledig in orde geweest voor de wetgever Maar met deze 50cc polini loopt hij wel een stukje beter! Voorheen 45km/h nu 55km/h Maar ik neem aan dat je met het plaatsen van zo'n cilinder ook de juiste afstellingen moet maken ? Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 koop een DR50 met drie poorten. Heb er ook zoeen gezet op m'n vespa => rijdt nu ook een 55km/h en raar maar waar, ik had er een 53(sproeier) standaard inzitten, heb dat veranderd naar een 54, hiermee kreeg ie teveel naft en kwam ie niet op toeren. Na wat gesukkel ging het nog het beste met een 52 is vrij onlogisch maarja je moet dat wat voelen hé. Link naar reactie
DR Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2009 koop een DR50 met drie poorten. Heb er ook zoeen gezet op m'n vespa => rijdt nu ook een 55km/h en raar maar waar, ik had er een 53(sproeier) standaard inzitten, heb dat veranderd naar een 54, hiermee kreeg ie teveel naft en kwam ie niet op toeren. Na wat gesukkel ging het nog het beste met een 52 is vrij onlogisch maarja je moet dat wat voelen hé. Heb net 55 euro voor die 50cc polini betaald... eerst maar even afwachten of hij kan blijven zitten... Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 tjah uiteraard, moest het niet zo zijn dan is de dr zeker een goed idee Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 Sowieso handig om te kijken wat voor schade er door die warmlopers evt. in de cilinder is, denk ik. Heb je de zuigerringen van dat 2dehands setje vernieuwd? En hoeveel km zat er al op door de vorige eigenaar van het setje? Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 Sowieso handig om te kijken wat voor schade er door die warmlopers evt. in de cilinder is, denk ik. Heb je de zuigerringen van dat 2dehands setje vernieuwd? En hoeveel km zat er al op door de vorige eigenaar van het setje? cilinder was in prima staat, (bijna 1000km maar weg wegens 102cc DR) het ligt hoogst waarschijnlijk aan de carburator. die staat er niet 100% tegoei op, weet het nogal zeker omdat hij met de orginele cilinder ook soms stilviel na een paar honderden meters grtz Link naar reactie
DR Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2009 Kan iemand misschien nog zeggen welke type bougie ik het beste kan steken in mijn vespa PK50XL ? Ik las iets over een W4AC en een W5AC maar weet niet welke ik juist moet nemen.. Dit wil ik allereerst eens gaan proberen tegen het uitvallen.. Gr, Dagmar Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 die nummer verschil gaat geen groot verschil maken hoor Link naar reactie
DR Geplaatst: 26 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2009 Nee, maar vroeg me gewoon af welke ik moest nemen voor mijn PK50Xl.. Nu zit er dacht ik een B6HS van NGK in.. Gr, Dagmar Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 je hebt geen standaardcilinder meer dus moeilijk te zeggen Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 26 januari 2009 Delen Geplaatst: 26 januari 2009 je hebt geen standaardcilinder meer dus moeilijk te zeggen staat meestal wle bij de cilinder . http://www.sip-scootershop.com/Products ... OLINI.aspx w5ac dus Link naar reactie
DR Geplaatst: 27 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2009 Beste, De lokale scooterboer adviseerde mij om een BPR8HS van NGK te monteren. De huidige, een 6HS van NGK was volgens hem te zwak en zou het inhouden kunnen veroorzaken.. Iemand een idee of dit klopt ? Gr, DAgmar Link naar reactie
SergioVeloce Geplaatst: 27 januari 2009 Delen Geplaatst: 27 januari 2009 binnenkort in het bezit van een pxtje 125 van 2003(10000km)had toch liever een 150 of nog veel liever een 200cctje in mn bezit gehad.de grote vraag is als volgt:mettertijd op zoek nr een tweedehands 150of 200cc of misschien opteren voor een nieuwe lml 150cc motor? we zullen voornamelijk toch steeds met 2 het zadel benutten.en is de lml motor identiek.enige verschillen?sta open voor goede raad..thanks Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.